Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi/A4B6/AWX 1.9 130 - Brak prądu, 0 reakcji po przekręceniu kluczyka

denon1989 28 Jan 2015 21:18 9957 52
Relpol
  • #1
    denon1989
    Level 10  
    Mam problem z moim 1.9 tdi, zacznę od krótkiej historii. Wczoraj moja Kobieta pojechała do pracy normalnie zgasiła silnik i poszła do pracy. Po pracy spotkało ją nie miłe zaskoczenie, samochód nie działał na sygnał z pilota. Otworzyła normalnie z kluczyka, po czym wsadziła kluczyk do stacyjki, przekręciła i 0, żadna dioda nic. Pojechałem do niej z ojcem z kablami, próbowaliśmy odpalić. Lampki, światła itp, zaczęły działać ale nie odpalał. Trudno, szybki demontaż aku i do domu na prostownik. Ładował się całą noc. Rano jak ojciec jechał do pracy rzucił mnie do samochodu, zamontowałem aku odpaliłem i do domu. Myślałem, że już wszystko good ale na wszelki wypadek chciał podjechać do serwisu na sprawdzenie aku. Ide do samochodu i zonk to samo co mojej Pani się stało. To mówię, nic trzeba kupić aku. Pojechałem do sklepu, sprawdzili, że faktycznie zwarcie na celi. Kupiłem Westa Forse 74aH 720A, wróciłem zadowolony do domu, montuje aku. Opalił od kopa pojechałem odkurzyć samochód, znów odpaliłem wszystko gra, z uśmiechem na twarzy do domu. Po ok 3h miałem jechać do sklepu, ide do samochodu i WTF TO SAMO 0 PRĄDU. Aku doszczętnie rozładowane. I teraz:

    Podpięliśmy mostkowo miernik do aku w celu sprawdzenia poboru prądu i OMG zaczęło od 10A i spadało do 7.5A gdzie zwolniło i spadało po 0.01 co kilka sec. Aku w tym momencie się ładuje na prostowniku pokazuje już 12.10V więc chyba nic z nim się nie stało - może ktoś to potwierdzić.

    Bezpiecznik na klemie + cały, masa 0 grama rdzy przewód brak uszkodzeń

    Co sprawdzić? Skąd taka nagła popelina? Taka wielka zwara?
  • Relpol
  • #2
    marek majchrzak
    Level 20  
    denon1989 wrote:
    Podpięliśmy mostkowo miernik do aku w celu sprawdzenia poboru prądu i OMG zaczęło od 10A i spadało do 7.5A gdzie zwolniło i spadało po 0.01 co kilka sec. Aku w tym momencie się ładuje na prostowniku pokazuje już 12.10V więc chyba nic z nim się nie stało - może ktoś to potwierdzić.

    To normalny objaw podczas podłączania aku ,potem(ok.3 min) wszystkie systemy zostają uśpione i wg Twojego odczytu" zaczęło od 10A i spadało do 7.5A gdzie zwolniło i spadało po 0.01"
    brakuje mi tylko info, skoro posiadasz multimetr;sprawdziłeś ładowanie ?
  • Relpol
  • #3
    wiesiek3d
    Level 29  
    Po kolei wyciągać bezpieczniki i mierzyć pobór prądu aż dojdziesz który obwód masz zepsuty.
  • #4
    denon1989
    Level 10  
    Nie miałem możliwości sprawdzenia ładowania, jak pisałem samochód nie reaguje na kluczyk, ze względu na kompletny brak prądu. Po naładowaniu akumulatora jutro od rana będę sprawdzał wszystkie rzeczy, dlatego zbieram informację dzisiaj.

    Proszę o potwierdzenie czy prąd z alternatora sprawdzę przy włączonym silniku przykładając przewody miernika ustawionego na 20V do klem akumulatora?
  • #5
    marek majchrzak
    Level 20  
    wiesiek3d wrote:
    od 10A i spadało do 7.5A gdzie zwolniło i spadało po 0.01

    czytał Pan ?
    10 mA to zbyt duży pobór prądu ?
  • #6
    denon1989
    Level 10  
    Miernik był ustawiony na 10A więc nie wydaje mi się że to 10mA, stąd zszokowanie.

    Quote:
    To normalny objaw podczas podłączania aku ,potem(ok.3 min) wszystkie systemy zostają uśpione i wg Twojego odczytu" zaczęło od 10A i spadało do 7.5A gdzie zwolniło i spadało po 0.01"


    ale aku był ciągle na miejscu żaden system w tym momencie nie usypiał się
  • #7
    marek majchrzak
    Level 20  
    Spróbuj inaczej:
    1.Zamknij pojazd; żeby zgasły wszystkie lampki oświetlenia.
    2.Odczekaj jeszcze 2 min.
    3.Przełącz miernik na zakres 2000 mA.
    4.Uważając aby nie rozewrzeć zasilania, podpiąć szeregowo miernik.
    Powodzenia.
  • #8
    denon1989
    Level 10  
    Oddałem do serwisu sprawdzili pobór prądu na postoju nic nie wykazało u nich, alternator ładuje prawidłowo, podłączyli kompa mówią ze prawdopodobnie wina leży po stronie sterownika centralnego zamka który jest zamontowany w drzwiach kierowcy. Ktoś się spotkał z taką dolegliwością?
  • #9
    denon1989
    Level 10  
    po wykasowaniu błedu jest wszystko ok pewnie do czasu aż znów się pojawi, aku pełne, altek ładuje 14,45. problem w tym że to może wrócić w najmniej oczekiwanym momencie :/ narazie pogoda nie dopisuje na jakąkolwiek naprawę, jak dojdę dokładnie co jest przyczyną podzielę się napewno

    i 3 dni pozniej

    i znów to samo, niszczy to moje nerwy ... kupuje się samochód takiej klasy żeby z takimi rzeczami walczyć. problem pojawił się po deszczowym dniu gdy w nocy przymroziło. po całej nocy na podpiętym aku pokazywało 0.34V!!!!!!!!!! po odpięciu i przyniesieniu do domu po paru h samo ustabilizowało się do 11V i wtedy został ładowany na prostowniku. od rana mierzyłem pobór na postoju schodzi do granicy 0.06A, ale czasem schodzi do 0.08A rośnie różnie w zakresie od 0.40 do 0.80A spada i stabilizuje się na 0.06A, po czym potrafi wskoczyc w szybkim tempie nawet do 12A MIERNIK WTEDY GLUPIEJE i po kilku sec spada do poziomu ok 0.40 i wtedy różnie albo spadnie albo rośnie, po czym znów ma ogromny skok. OSZALAŁEM :/ i to byłoby przez głupie drzwi?

    Niech ktoś napisze jak oszukać drzwi żeby wyciągać bezpieczniki

    samochód oddany do elektyka Auto Elektryk Bydgoszcz - Solskiego 20 tel 504-698-230 przy mnie dokonano pomiaru poboru napięcia 0.02 ... powiedział że jak cały dzień sie nie zmieni nie ma podstaw do jakiejkolwiek ingerencji. jestem załamany

    Dodano po 3 [godziny] 34 [minuty]:

    Audi/A4B6/AWX 1.9 130 - Brak prądu, 0 reakcji po przekręceniu kluczyka
  • #10
    wiesiek3d
    Level 29  
    Zalany moduł komfortu jak to po deszczu i tyle, dlatego może sypać błędami z drzwi.
  • #11
    denon1989
    Level 10  
    To byłaby przyczyna rozładowywania aku? Jak zabezpieczyć moduł?
  • #12
    denon1989
    Level 10  
    Dobra potrzebna dalsza pomoc! Rozebrałem dziś tą wiązkę w drzwiach i faktycznie po pierwsze ktoś już tego tykał po drugie były przerwy na izolacji przewodów i jeden przewód w ogole był rozerwany, wszystko polutowane zaizolowane. Pracowałem na odpiętym aku. Po wszystkim podpiąłem aku na otwartych drzwiach i nie wiem czy to problem wynika z tego czy trzeba podpiąć pod kompa. Drzwi nie zamykają się z kluczyka, fis nie pokazuje otwarte zamknięte, nie działa elektryka szyb na drzwiach, dioda miga sobie kiedy chce np w trakcie jazdy. Lampka drzwi kopertówka świeci prawidłowo i reaguje na otwieranie zamykanie drzwi. Światło środkowe górne pokazuje jakby ciągle były otwarte drzwi. Potrzebuje pomocy, co z tym?????
  • #14
    denon1989
    Level 10  
    tak wszystko gra
  • #15
    polonez15
    Level 33  
    Błędy związane z drzwiami są? Bo brak cana do nich między innymi będzie dawał takie objawy. uszkodzenie sterownika w drzwiach też wchodzi w grę.
  • #16
    denon1989
    Level 10  
    przed poprawą wiązki błędy były jak pare postów wyżej widać, czekam na kolege ok 20 podepnie mnie pod vaga, ale wydaje mi się ze błędy napewno będą, myślisz ze po wykasowaniu będzie ok?
  • #17
    polonez15
    Level 33  
    Nie, bo błędy w sterowniku nie zablokują działania czegokolwiek, w przypadku, gdy usterka została usunięta.
  • #18
    denon1989
    Level 10  
    to ja już nie wiem, jak ten jeden kabel był urwany wszystko było dobrze, nie wiem od czego on był, jak diagnozować co jest nie tak
  • #19
    ANDRZEJ67
    Level 12  
    Zrób vagiem test elementów-modułu komfortu.Najpierw oczywiście skasuj błędy.
  • #20
    marek majchrzak
    Level 20  
    Spróbuj się dostać pod wykładzinę, pod nogami kierowcy; równolegle z progiem ciągnie się wiązka przewodów, a pod fotelem znajduje się moduł komfort.
    Sprawdź czy nie ma wody na podłodze oraz czy nie ma zielonych śladów patyny na wiązce.
  • #21
    denon1989
    Level 10  
    Mógłby ktoś pomóc w rozszyfrowaniu i napisać co mam zrobić aku dalej ciągnie w super szybkim tempie i rozładowuje go, kable luty wszystkie ok.

    VAG-COM Version: Release 311.2-N
    
    
    Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
    Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76
    
    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 038 906 019 FP 
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1538
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 63351
    1 Fault Found:
    17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus
    P1586 - 35-00 - -
    Readiness: N/A
    
    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 614 517 
    Component: ABS/ESP front 1726
    Coding: 04255
    Shop #: WSC 06435
    1 Fault Found:
    01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30
    35-00 - -
    
    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 820 043 
    Component: A4 Klimaautomat 0912
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 63351
    3 Faults Found:
    00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    07-10 - Signal to Low - Intermittent
    01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
    27-00 - Implausible Signal
    
    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 907 279 C 
    Component: int. Lastmodul RDW 0203
    Coding: 00001
    Shop #: WSC 63351
    No fault code found.
    
    Skipping Address 15-Airbags
    
    Address 16 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 953 549 F 
    Component: Lenksáulenmodul 0308
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 63351
    2 Faults Found:
    00532 - Supply Voltage B+
    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
    01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
    49-10 - No Communications - Intermittent
    
    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 920 900 G 
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D26
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 11111
    2 Faults Found:
    00668 - Supply Voltage Terminal 30
    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
    01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
    49-10 - No Communications - Intermittent
    
    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 959 433 AD 
    Component: Komfortgerát T85 0315
    Coding: 06976
    Shop #: WSC 63351
    3 Faults Found:
    01562 - Right Rear Door
    61-00 - Won't De-Safe
    01559 - Drivers Door
    61-00 - Won't De-Safe
    01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
    80-00 - Single-Wire Operation
    
    Address 56 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 035 152 
    Component: chorus II GRO 0007
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 63351
    No fault code found.
    
    End -------------------------------------------------------
  • #22
    grala1
    VAG group specialist
    Błąd w silniku tyczy się poduszki silnika.
    Reszta raczej powinna zniknąć po skasowaniu.
    Co do poboru prądu to wepnij w szereg z akumulatorem amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki i patrz kiedy spadnie pobór prądu- chyba że masz tak lichy akumulator.
  • #23
    wiesiek3d
    Level 29  
    Już jest MAJ a ja w styczniu pisałem CI że masz zmierzyć pobór prądu w obwodach.
    I po co ta gadka ?
  • #24
    denon1989
    Level 10  
    Wiesiek wybacz ze nie napisałem sprawdziłem, podłączając miernik w szereg wyciąganie bezpieczników nie likwiduje poboru prądu, ewidetnie problem z usypianiem modułów. A po 2 weź mnie zrozum ze raz to się nie do końca znam na tym, 2 od tamtego czasu po zlutowaniu wiązki w drzwiach jakims cudem było dobrze 2 miesiące i wróciło wiązkę sprawdziłem i jest cała tak jak ją zostawiłem, a błędami jak widzisz dalej sypie. Proszę o trochę dystansu i wyrozumiałość

    dodatkowo przy podpinaniu klemy mocno iskrzy, dziś np po postoju ok 30 min napięcie na aku spadło z 13,20V po zgaszeniu samochodu do 11,8V odpięcie klemy spowodowało gwałtowny wzrost napięcia do 12,8V

    w między czasie na innym forum napisano abym sprawdził czy pobór prądu likwiduje odpięcie bezpiecznika paskowego przy klemie plusowej pod którą ą podpięte rozrusznik i alternator, nic nie zmieniło czyli pobór idzie z kabiny.

    elektryka w całych samochodzie działa wszystkie głośniki, centralny, lampki, fis reaguje na wszystkie drzwi i klapy, jedyna rzecz która nie działa to całkowite opuszczenie/podniesienie szyby kierowcy z jednego naduszenia automatycznie, a z sterownika kierowcy pasażera opuszcza się prawidłowo.

    log z przed 10 min PolskiVAG

    Audi/A4B6/AWX 1.9 130 - Brak prądu, 0 reakcji po przekręceniu kluczyka

    błąd wypadku pokazuje tylko po wykonaniu testu elektryki - oznacza również problem z zamkiem czyli otwarcie automatyczne zamka w wyniku wypadku
  • #25
    polonez15
    Level 33  
    Ja miałem też takowe B6 w którym uwalony bordnetz powodował duży pobór prądu, nie usypiał 2 modułów, było to widoczne poprzez ciągłe podświetlenie pokręteł przy włączniku świateł.
  • #26
    denon1989
    Level 10  
    a4 b6 z 2002 nie ma tylko MCE i MK? wyposażenie to elektryka szyb przód, centralny zamek bez auto alarmu, opcja nagłośnienia z subuferem, klimatyzacja 2 strefowa i pół FIS
  • #28
    grala1
    VAG group specialist
    polonez15 wrote:
    Pod kierownicą masz moduł centralnej elektryki, inaczej zwany BORDNETZ. Moduł komfortu również występuje.

    Polonez, z tego co napisał to widać że on wię że są le pyta czy coś jeszcze jest.

    denon1989 wrote:
    a4 b6 z 2002 nie ma tylko MCE i MK?
  • #29
    denon1989
    Level 10  
    Polonez idzie to jakoś sprawdzić, czy tylko podmiana? czy miałoby to związek z błędami pokazanymi przez VAG?

    zastanawiam się jeszcze czy to może być centralka zespolona z mechanizmem podnoszenia szyb w drzwiach kierowcy

    Gral wyciąganie bezpieczników nic nie daje, pobór prądu jak był tak jest
  • #30
    grala1
    VAG group specialist
    Te błędy mają jakieś dziwne opisy - nie wiadomo czy chodzi o to że nie chce otworzyć czy o to że nie che zaryglować.
    Odłącz moduł komfortu i zobacz czy nastąpi spadek poboru prądu.
    Ile w tej chwili bierze?