Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia - Manualny włącznik wentylatora chłodnicy

3kwojcik 18 Aug 2015 12:07 2283 10
  • #1
    3kwojcik
    Level 6  
    Potrzebuję zamontować manualny włącznik wentylatora na chłodnicy, dużo stoję w korkach a fabryczne rozwiązanie trochę kuleje. Tzn. termo-włącznik na chłodnicy ma temperaturę "wzbudzenia" 97 stopni, co oznacza, że tak naprawdę na czujniku temperatury znajdującym się przy silniku mam w tym momencie blisko 110 stopni.
    Uprzedzam pytania, układ z nowym oryginalnym termostatem, nowym oryginalnym czujnikiem temperatury, i takim samym, nowym termo-włącznikiem, nawet chłodnica jakieś 30 kkm temu była wymieniana bo się poprzedniemu właścicielowi ugotował, układ płukany i zalany tym co skoda zaleca.



    Pytanie brzmi, czy jak pod termo-włącznik się podepnę (zmostkuję go dodając tylko włącznik manualny, żeby wentylator nie chodził cały czas) to czy przy sytuacji zamkniętego obwodu manualnego (włączonego) i jednoczesnym zamknięciu obwodu przez termo-włącznik nie zrobię awarii.

    Poniżej rysunki poglądowe bo nie wiem czy jasno opisałem co chcę zrobić
    Skoda Felicia - Manualny włącznik wentylatora chłodnicy
    Skoda Felicia - Manualny włącznik wentylatora chłodnicy
  • Helpful post
    #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Możesz śmiało założyć, nic nie popsujesz. Jedyny problem, to że jak zapomnisz wyłączyć wiatrak, to rozładuje akumulator do zera
  • #3
    3kwojcik
    Level 6  
    Dlatego włącznik w kabinie będzie miał oznaczenie on i off, żebym nie zapomniał :-)
  • #4
    JasioJestem
    Level 12  
    dobre by było żeby na pozycji on paliła się w nim dioda, wtedy na pewno byś widział co i jak :) można takie kupić a ta dioda zbyt energochłonna by nie była.
  • #5
    3kwojcik
    Level 6  
    Spoko, trzeba być głuchym żeby nie usłyszeć po wyłączeniu silnika działającego wentylatora :D
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Zgadza się, tylko, że jak gasisz gorący silnik, to wentylator jest uruchomiony wyłącznikiem termicznym i pracuje jeszcze z minutę po odejściu od samochodu. Jak zostawisz hebel w pozycji ON, to sytuacja będzie analogiczna, tyle, że się sam nie wyłączy
  • #7
    3kwojcik
    Level 6  
    Oczywiście, tylko że jak wysiadając z auta usłyszę działający wentylator, to się wrócę do auta i zobaczę w jakiej pozycji jest włącznik :-)
    W każdym razie dziękuje za troskę :D
  • #8
    sandamiano
    Level 29  
    Zrób to przez przekaźnik bo przełącznik będzie musiał być taki na duże prądy.
  • #9
    3kwojcik
    Level 6  
    Przełącznik wytrzymuje 15 amper i prąd do 250V więc raczej sobie poradzi.
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Daj przekaźnik jak napisał kolega a sterowanie przekaźnika daj przez przełącznik który ma zasilanie ze stacyjki. W ten sposób nigdy nie zostawisz auta zgaszonego z włączonym wentylatorem i nie będzie problemów z włącznikiem.
  • #11
    3kwojcik
    Level 6  
    Temat zamykam, zrobiłem rozwiązanie proste bez przekaźnika, a potem znalazłem termowłącznik który ma temperaturę startu 87 stopni, wiec silnik w największe upału i korki nie przekracza mi 100 stopni.