Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia - Manualny włącznik wentylatora chłodnicy

3kwojcik 18 Aug 2015 12:07 2616 10
  • #1
    3kwojcik
    Level 6  
    Potrzebuję zamontować manualny włącznik wentylatora na chłodnicy, dużo stoję w korkach a fabryczne rozwiązanie trochę kuleje. Tzn. termo-włącznik na chłodnicy ma temperaturę "wzbudzenia" 97 stopni, co oznacza, że tak naprawdę na czujniku temperatury znajdującym się przy silniku mam w tym momencie blisko 110 stopni.
    Uprzedzam pytania, układ z nowym oryginalnym termostatem, nowym oryginalnym czujnikiem temperatury, i takim samym, nowym termo-włącznikiem, nawet chłodnica jakieś 30 kkm temu była wymieniana bo się poprzedniemu właścicielowi ugotował, układ płukany i zalany tym co skoda zaleca.



    Pytanie brzmi, czy jak pod termo-włącznik się podepnę (zmostkuję go dodając tylko włącznik manualny, żeby wentylator nie chodził cały czas) to czy przy sytuacji zamkniętego obwodu manualnego (włączonego) i jednoczesnym zamknięciu obwodu przez termo-włącznik nie zrobię awarii.

    Poniżej rysunki poglądowe bo nie wiem czy jasno opisałem co chcę zrobić
    Skoda Felicia - Manualny włącznik wentylatora chłodnicy
    Skoda Felicia - Manualny włącznik wentylatora chłodnicy
  • Helpful post
    #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Możesz śmiało założyć, nic nie popsujesz. Jedyny problem, to że jak zapomnisz wyłączyć wiatrak, to rozładuje akumulator do zera
  • #3
    3kwojcik
    Level 6  
    Dlatego włącznik w kabinie będzie miał oznaczenie on i off, żebym nie zapomniał :-)
  • #4
    JasioJestem
    Level 12  
    dobre by było żeby na pozycji on paliła się w nim dioda, wtedy na pewno byś widział co i jak :) można takie kupić a ta dioda zbyt energochłonna by nie była.
  • #5
    3kwojcik
    Level 6  
    Spoko, trzeba być głuchym żeby nie usłyszeć po wyłączeniu silnika działającego wentylatora :D
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Zgadza się, tylko, że jak gasisz gorący silnik, to wentylator jest uruchomiony wyłącznikiem termicznym i pracuje jeszcze z minutę po odejściu od samochodu. Jak zostawisz hebel w pozycji ON, to sytuacja będzie analogiczna, tyle, że się sam nie wyłączy
  • #7
    3kwojcik
    Level 6  
    Oczywiście, tylko że jak wysiadając z auta usłyszę działający wentylator, to się wrócę do auta i zobaczę w jakiej pozycji jest włącznik :-)
    W każdym razie dziękuje za troskę :D
  • #8
    sandamiano
    Level 30  
    Zrób to przez przekaźnik bo przełącznik będzie musiał być taki na duże prądy.
  • #9
    3kwojcik
    Level 6  
    Przełącznik wytrzymuje 15 amper i prąd do 250V więc raczej sobie poradzi.
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Daj przekaźnik jak napisał kolega a sterowanie przekaźnika daj przez przełącznik który ma zasilanie ze stacyjki. W ten sposób nigdy nie zostawisz auta zgaszonego z włączonym wentylatorem i nie będzie problemów z włącznikiem.
  • #11
    3kwojcik
    Level 6  
    Temat zamykam, zrobiłem rozwiązanie proste bez przekaźnika, a potem znalazłem termowłącznik który ma temperaturę startu 87 stopni, wiec silnik w największe upału i korki nie przekracza mi 100 stopni.