Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A2 - Wtryskiwacze benzynowe - czyszczenie ? po co...

07 Gru 2015 20:47 3030 16
  • Poziom 15  
    Wtryskiwacze benzyny można oddać do specjalistycznego czyszczenia co kosztuje nie mało bo od 200 zł w górę za 4 sztuki. Zastanawia mnie fakt w jaki sposób taki wtryskiwacz może zebrać nagar czy jakiekolwiek zanieczyszczenia skoro:

    - siedzi w kolektorze dolotowym
    - przepływa przez niego czyściutkie powietrze o temp. nie przekraczającej 50 st C
    - płynie przez niego czysta etylina, która sama w sobie ma właściwości czyszczące i chłodzące jednocześnie

    Czy to nie jest jakieś naciąganie ? Skąd tam mają być jakiekolwiek nagary... W dieslu to inna sprawa bo wtrysk siedzi w cylindrze.
    Prosze o wypowiedź znających temat...
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Pomijając wszystkie pytania: po co chcesz to robic? Masz jakis problem z silnikiem?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 15  
    Tak, podejrzewam że którys wtrysk ulewa bo w silniku Audi A2 1.4 benzyna (AUA), 230 tyś przebiegu:

    - spalanie 12-13 l/100km po mieście co prawda ale to troche za dużo
    - lekko dymi
    - bardzo dużo wody leci z rury - może to para [?], więcej niż bym jeździł na gazie, płyn chłodniczy nie ubywa, olej nie przybywa.
    - rura lekko osmolona ale suchy nalot, nie od oleju

    Wszystko inne wykluczam, już posrawdzane. Chce zdemontować listwe wtryskowa i oddac wtryski do analizy i czyszczenia ale mam watpliwosci czy czyszczenie to nie zwykłe szulerstwo w przypadku benzynowych. Jesli analiza wykaże uszkodzony wtrysk to koszt używanego jest śmieszny - 30-40 zł z przesyłką. Nowe od 350 zł [!!] Nie sprawdziłem jeszcze sondy lambda... Czy analiza spalin na stacji diagnostycznej może wykazać nieprawidłowy skład mieszanki ?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    a rozpadający się filtr paliwa ? potrafi zapchać wtryskiwacz
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    DEXTRAN napisał:

    - siedzi w kolektorze dolotowym
    - przepływa przez niego czyściutkie powietrze o temp. nie przekraczającej 50 st C


    Widziałeś kiedyś kolektor dolotowy od środka w aucie z egr?

    DEXTRAN napisał:

    - płynie przez niego czysta etylina, która sama w sobie ma właściwości czyszczące i chłodzące jednocześnie.


    Jest tak samo czysta jak woda w klozecie ;)

    Wewnątrz występują elementy ruchome które zcierają się generując mikroopiłki.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza - ale ktoś kto podepnie samochód pod komputer sprawdzi wszystkie wartości i wysunie odpowiednie wnioski.

    Oczywiście wtryskiwacz może "lać", ale to można sprawdzić po wyciągnięciu go z silnika i zrobieniu próby przelewowej.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: auto ma LPG?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    DEXTRAN napisał:
    płynie przez niego czysta etylina

    Tu się bardzo mylisz. Czystość i ogólnie jakość wszelkich paliw w naszym kraju pozostawia wiele do życzenia. Jednak problemy z zabrudzeniem wtryskiwaczy benzynowych praktycznie nie występują dopóki się ich używa, a nie jak np mój dzisiejszy klient co przez rok zrobił 180km...
  • Poziom 15  
    Nie ma LPG stad dziwi mnie taka ilosc wody. VAGiem potrafie sie posłużyć i wszystkie parametry podstawowe mam ok. Wiec jednak wtryski dobrze przeczyścić. Fakt że EGR podaje sporo syfu ale temperatur tam wielkich nie ma a etylina powinna wszystko ladnie rozpuscic...

    Czy zdemontowanie listwy i dawanie na zaplon (bez rozrusznika) w celu wytworzenia cisnienia przez pompe da mozliwosc sprawdzenia czy ktorys wtrysk puszcza ? Powinny byc suche jak sadze ? Tylko czy taka proba daje miarodajny wynik ?
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Przez wtryskiwacz nie przepływa powietrze.
    Raczej nic z kolektora się nie dostanie do wtryskiwacza bo w kolektorze panuje podciśnienie a wtryskiwacz podaje benzynę pod ciśnieniem.
    Prędzej pojawią się tam zanieczyszczenia które przedostaną się przez filtr.
    Raczej zobacz co pokazuje sonda lambda i czy nie ciągnie gdzieś silnik lewego powietrza.
    Filtry wymienione, świece?
  • Poziom 15  
    Przewody, swiece, filtry, czujnik temperatury silnika nowe miesiac temu. Termostat pracuje prawidłowo. Gorna rura sie nagrzewa, dolna cipleje dopiero przy otwarciu w okolicy 90 st. Podcisnienie wg VAG-COM na wolnych przy nagrzanym silniku w okolicy 280 mPa to raczej lewego nie łapie, czas wtrysku 3ms, wypadajacych zaplonow brak. Jutro zrobie test lambdy po nagrzaniu i ewentualnie pojade na analize spalin.

    Pozostaje sprawdzic wtryski a jak nie to juz cos musi bys z mechanika (zawory uszczelka pod glowica) czego najbardziej sie boje niestety...

    Ponawiam pytanie czy mozna samemu bez przyrzadow sprawdzic czy wtryski nie ulewaja ?
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Na upartego się da. Wyjmujesz listwę, podkładasz menzurki, dajesz wspólne zasilanie na wszystkie wtryskiwacze i trzymasz tak np z minutę. Porównujesz ilości w menzurkach i widzisz czy któryś czasem nie leje mniej lub więcej.
    Możesz też obserwować jak wygląda strumień z wtryskiwacza.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Kune napisał:
    Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza
    Albo silniczka krokowego. Takie gdybanie, "a może to, a może tamto". Oprócz czujn ików regulacyjnych jest jeszcze coś takiego, jak zużycie samego silnika. Przy spadku sprężania, spada sprawność procesu spalania.
    Cytat:

    Oczywiście wtryskiwacz może "lać", ale to można sprawdzić po wyciągnięciu go z silnika i zrobieniu próby przelewowej.
    Opisz proszę, jak robi się próbę przelewową wtryskiwaczy benzynowych?
    ciuqu napisał:


    Widziałeś kiedyś kolektor dolotowy od środka w aucie z egr?
    A widziałeś jakikolwiek silnik, z wyprowadzeniem separatora odmy do kolektora ssącego? Będzie wcale nie gorzej zafajdany. Co i tak pozostaje bez związku ze zużywaniem się wtryskiwaczy benzyny.
    Cytat:
    Jest tak samo czysta jak woda w klozecie ;)

    Wewnątrz występują elementy ruchome które zcierają się generując mikroopiłki.
    Wewnątrz czego? Następny filozof-teoretyk. Wtryskiwacze zużywają się najnormalniej w świecie, jak każdy mechanizm, zawierający części ruchome, trące o siebie. Iglica wystukuje się w gnieździe, przez co wtryskiwacz traci szczelność.
    DEXTRAN napisał:

    Ponawiam pytanie czy mozna samemu bez przyrzadow sprawdzic czy wtryski nie ulewaja ?
    Można, ale nie tak jak tu opisano -
    grala1 napisał:
    Na upartego się da. Wyjmujesz listwę, podkładasz menzurki, dajesz wspólne zasilanie na wszystkie wtryskiwacze i trzymasz tak np z minutę. Porównujesz ilości w menzurkach i widzisz czy któryś czasem nie leje mniej lub więcej.
    Możesz też obserwować jak wygląda strumień z wtryskiwacza.

    Rezystancja cewki wtryskiwacza, to ułamek oma, dlatego żeby się otwierały sterowane są krótkimi, liczonymi w mS impulsami 12V - nie masz generatora z regulacją frq i amplitudy, więc ten sposób odpada. Podłączasz wtryskiwacze pod pompę, dającą nominalne ciśnienie 3atm i patrzysz na wylot wtryskiwaczy - mogą tworzyć się po chwili krople paliwa, niedopuszczalne jest sączenie się paliwa ciurkiem, ew. szybkie kapanie paliwa - maksimum, to kropla na minutę. Nie powiem w tej chwili bliżej, bo producent każdego systemu definiuje swoje wymagania.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    robokop napisał:
    Kune napisał:
    Zacznij od sprawdzenia sondy lambda, obstawiam że spalanie to może być jej sprawka, lub przepływomierza
    Albo silniczka krokowego. Takie gdybanie, "a może to, a może tamto". Oprócz czujn ików regulacyjnych jest jeszcze coś takiego, jak zużycie samego silnika. Przy spadku sprężania, spada sprawność procesu spalania.


    Panie mądralo, a co jest główna przyczyną wzrostu spalania w silnikach benzynowych? Co częściej daje ciała? Sonda lambda, przepływka (jeśli jest) czy stopień sprężania?
    Jakby ten silnik był takim kiblem jak tu przedstawiasz, to wzrost spalania byłby najmniejszym jego problemem.

    Warto zacząć od najprostszych rzeczy.

    Moderowany przez robokop:

    Warto wpierw się douczyć, zanim zacznie się doradzać. Był kolega proszony, o podanie procedury "próby przelewowej" wtryskiwaczy benzynowych, jak widać nie znalazł jej kolega w sieci, stąd i brak odpowiedzi. Jako że cała "twórczość"m kolegi to ogólnikowe porady, niewiele mające wspólnego z rzeczywistością i nic nie wnoszą dla rozwiązania problemu, udzielam ostrzeżenia. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 15  
    Szanowni Panowie, dzieki za zangazowanie w temat i dyskusje. Powtórze, że podstawowoy problem to nadmierne zuzycie paliwa. Przymonę: silnik Audi A2 1.4 16V o symbolu AUA, ten sam co w Golfie 4.

    Dziś zauważyłem, że mam odpięty wężyk podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i najprawdopodobniej to jest przyczyną problemów. Pytanie do znających ten silnik: gdzie dokładnie należy osadzić ten wężyk bo za diabła nie mogę znaleźć żadnego króća na dolocie. Wężyk ma 10 cm i z obu stron jest zakończony gumowymi nasadkami. Czy to gdzieś na kolektor czy do jakiegoś trójnika. Z góry nic tam nie widzę.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Aktualizacja: popatrzyłem na zdjecia kolektora w necie i tam też znajduje się kruciec do tego wężyka.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Wężyk ma być podpięty pod podciśnienie w kolektorze a czy on będzie podpięty przy przepustnicy czy zaraz przy głowicy to nie ma to znaczenia.
    Jeżeli był odpięty to regulator nie działał poprawnie - ciśnienie było stałe a powinno zależeć od ciśnienia w kolektorze.
  • Poziom 15  
    Tak więc udało mi sie ustalic gdzie wpina sie wezyk podcisnienia od regulatora.

    Audi A2 - Wtryskiwacze benzynowe - czyszczenie ? po co...

    Niestety kruciec jest w dziwnym otworze w dodaku pod wtycznka od mapsensora i pewnie ciezko bedzie tam z gory trafic taka mala koncowka.

    Dodano po 2 [godziny] 46 [minuty]:

    Problem nie daje mi spokoju wiec wlasnie wrocilem z nocnej przejażdzki. Udalo mi sie wcisnac ten wezyk. Regulacja cisnienia paliwa działa. Zrobilem troche kilometrow i wyglada na to ze spalanie wrocilo do normy. Przy okazji zrobilem VCDSem test sondy lambda oraz katalizatora na nagrzanym i tez jest OK. A w kwestii wtryskow to stwierdzam, że chyba jednak czyszczenie warto zrobić mimo wszystko.