Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomysł na LPG W silniku GDI bezpośredni wtrysk paliwa

csmiron 25 Kwi 2016 14:14 2856 17
  • #1 25 Kwi 2016 14:14
    csmiron
    Poziom 10  

    Czy była by możliwość puszczenia LPG przez wtryskiwacze benzynowe w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa?
    Gaz musiał by być dostarczany do wtryskiwaczy pod zwiększonym ciśnieniem wykorzystując np. pompę z instalacji gazu 5 generacji, ciekłego wtrysku.

    0 17
  • #2 25 Kwi 2016 16:31
    arturavs
    Poziom 38  

    Raczej nie ma takiej opcji. Sama budowa wtryskiwaczy, już na wstępie eliminuje takie zastosowanie. Próbować możesz, kto broni.

    0
  • #4 25 Kwi 2016 20:04
    ociz
    Moderator Samochody

    Oczywiście że jest taka możliwość. Istnieją przecież instalacje VI generacji, ale o dedykowanych do GDI nie słyszałem żeby były dostępne, choć niby Acon ma. Producenci skupiają się raczej na bardziej popularnych markach samochodów jak np TSI w VAG.

    0
  • #5 25 Kwi 2016 21:53
    csmiron
    Poziom 10  

    spróbuje coś takiego wykonać we własnym zakresie zaczynam odkładać pieniądze na auto.
    W aucie podstawowym paliwem zasilania stał by się gaz. można było by zamontować wtryskiwacze benzyny tak jak się montuje wtryski LPG dzięki czemu była by możliwość odpalania na zimnym silniku bądź odpalania awaryjnego wykorzystując benzynę. należało by dodać drugi sterownik i przełącznik pomiędzy nimi

    a przez wtryskiwacze LPG czwartej generacji można wtryskiwać benzynę? można było by zamontować instalacje gazową i działa by całkowicie odwrotnie niż w założeniu.

    0
  • #6 25 Kwi 2016 21:59
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    csmiron napisał:
    W aucie podstawowym paliwem zasilania stał by się gaz

    To zamontuj sekwencje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A w ogóle po co kupiłeś GDI i myślisz o LPG?

    0
  • #7 26 Kwi 2016 00:13
    csmiron
    Poziom 10  

    myślę o LPG w GDI ponieważ uważam ze jest to możliwe do wykonania, temat powstał po to abyście właśnie mogli odwieść mnie od tego pomysłu jeżeli miało by być coś niemożliwe do wykonania. O wyniku doświadczenia na pewno zechcę się pochwalić na elektroda.pl, nie mam jeszcze auta z GDI dopiero planuje zakup tylko po to aby się przekonać czy się uda. Auta z silnikami GDI są w Polsce niechciane z tego względu ze nie idzie ich "zagazować", co jeżeli udało by się otworzyć furtkę?

    0
  • #8 26 Kwi 2016 00:43
    ociz
    Moderator Samochody

    Równie dobrze możesz jeździć na II generacji rezygnując całkowicie z zasilania benzynowego. Także żadnej furtki nie ma, bo wiele tych aut tak jeździ.

    0
  • #9 26 Kwi 2016 08:04
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    csmiron napisał:
    nie mam jeszcze auta z GDI dopiero planuje zakup tylko po to aby się przekonać czy się uda


    Podejście godne Reksia. Kup Diesla najlepiej TDI , będzie się czym chwalić przynajmniej.
    Jak nie będzie sadzował.

    0
  • #10 26 Kwi 2016 08:28
    csmiron
    Poziom 10  

    ociz można zrezygnować z zasilania benzynowego, w sensie zapieką się wtryski ale szkoda rezygnować z technologii bezpośredniego wtrysku, lepiej już zrezygnować z zasilania benzynowego i na stałe puszczać LPG przez ten układ zasilania, przynajmniej mi się tak wydaje.

    0
  • #11 26 Kwi 2016 08:57
    ociz
    Moderator Samochody

    Największym problemem w direct jest zmiana paliw. Można by całkowicie zrezygnować z benzyny, bo na LPG będzie palić bez problemu i przy dużych mrozach, ale niestety nie jest to zgodne z przepisami. Żadna instalacja gazowa nie uzyska homologacji jeśli będzie uniemożliwiać pracę na podstawowym paliwie.

    1
  • #12 26 Kwi 2016 10:23
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    To ja już bym nawiecił kolektor i wpuścił normalne wtryski benzyny a obok gazowe.
    Oczywiście nowa pompa w baku.

    Całą infrastruktura GDI by została ale dla picu.

    0
  • #13 26 Kwi 2016 11:19
    csmiron
    Poziom 10  

    nawiercić kolektor wpuścić wtryskiwacze benzynowe, bo gaz pójdzie przez bezpośredni wtrysk.
    Być może nawet nie trzeba będzie dokładać drugiego komputera do sterowania tymi dodatkowymi wtryskiwaczami, bo wystarczy wykonać odpowiedni przełącznik, decydujący o tym, którym zestawem wtrysków ma sterować komputer.

    0
  • #14 26 Kwi 2016 12:21
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Wtryskiwacze zatrą się bez smarowania benzyną

    0
  • #15 26 Kwi 2016 14:48
    csmiron
    Poziom 10  

    no i to już jest mocny argument, wtryskiwacze 5 generacji działają jednak nie zacierając się być może w tym przypadku też tak będzie działało. w silniku wartym 300zł można zaryzykować zatarcie wtryskiwaczy

    0
  • #16 26 Kwi 2016 15:35
    deus.ex.machina
    Poziom 31  

    Samochodu kupować nie musisz, wystarczy ci przecież silnik i cześć osprzętu by go uruchomić, co do reszty - poszukałbym po prostu uszkodzonej jednostki (a nawet samego wtryskiwacza) do testów.
    Zasilanie jak najbardziej moim zdaniem możliwe i co więcej pewnie rezultaty lepsze niż na benzynie.

    Zasilanie zwykłych wtryskiwaczy powinno być możliwe, co do smarowania... sam nie wiem czy wtryskiwacz wymaga smarowania, być może raczej chłodzenia ale tu akurat LPG tez się wywiąże świetnie z tego zadania.

    0
  • #18 08 Maj 2016 11:41
    TonySopra
    Poziom 9  

    Hm, nie jest tak, że nie ma instalacji lpg do silników gdi. czytając wątek poszukałem w necie. jest instalacja zenit pro direct do 1,6 99 kw. działa na zasadzie IV generacji. czy instalacja, którą kolega wkleił wyżej. Jasne, bawić się możesz, ale czy ktoś Ci później zarejestruje? :/ są pewne rygory... chyba, że chodzi o czysty fun.

    0