Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV - Zawieszenie, wahacze wymiana tylko tulei i sworzni?

ŁukaszekPi 13 Feb 2017 21:14 7113 8
  • #1
    ŁukaszekPi
    Level 5  
    Witam,
    nęka mnie taki problem czy w autach typu Golf IV/Audi A3 8L da radę jakoś poprawić zawieszenie? by auto wybierało owszem każda nierówność ale pokonywało ją w ciszy i spokojnie a nie trzęsło autem?

    Jechałem ostatnio Citroenem C3 II gen. 1,6 hdi, jechałem Grande Punto 2005 r. 1,3 Multijet, powiem szczerze, te auta chyba tez są oparte o McPherson i belkę ale cichutko jeżdzą po nierównościach.

    Czy w Golfie IV wahacze też podlegają wymianie czy tylko naprawia się zestawem naprawczym w postaci tulei i sworzni?

    Posiada tutaj ktoś takowe auta? :D Czy tylko u mnie jeździ się tym jak taczka? dosłownie? czy mam coś nie tak z autem?
  • Helpful post
    #2
    milejow
    Level 43  
    Wahacze to nie wszystko, uszkodzone poduszki amortyzatorów, łączniki czy tuleje stabilizatora i tuleje ramy pomocniczej też będą powodować hałas. W golfie można wymienić same tuleje, można sworzeń a można i kompletny wahacz.
  • #3
    ŁukaszekPi
    Level 5  
    A tuleje stabilizatora to które to sa? a czy diagnosta nie powinien mnie poinformować gdyby gdzieś był jakiś luz jak byłem przed miesiącem na badaniu? czy rzadko w pełni wszystko wyłapują?
  • Helpful post
    #4
    grala1
    VAG group specialist
    Poszukaj kogoś kto ma takiego Golfa i porównaj sobie komfort.
    Ogólnie to grupa VAG ma twardsze zawieszenie niż inne firmy.
    Nie tuleje a gumy stabilizatora.
    One nie mają raczej wpływu na komfort pokonywania nierówności.
    Amortyzatory, sprężyny, obsady amortyzatorów, tuleje wahaczy - tutaj może być problem.
  • Helpful post
    #5
    ociz
    Moderator of Cars
    ŁukaszekPi wrote:
    czy w autach typu Golf IV/Audi A3 8L da radę jakoś poprawić zawieszenie?

    Nie. Te auta nigdy nie miały i nigdy nie będą miały komfortowego zawieszenia.
  • #6
    ŁukaszekPi
    Level 5  
    Hmm no macie rację, tylko mnie zastanawia jedno, tak jak np kierownica może chodzić ciężej ale może też być padnięta pompa czy mało płynu i wtedy ogólnie chodzi ciężko, tak samo u mnie z zawieszeniem - czy te auta tak jeżdżą czy lepiej pokonują nierówności?
    Wg mnie to jest podejrzane, bo zdaje sobie sprawę że C5 na pneumatycznym zawieszeniu jeździ inaczej czy Honda Legend ale to jest Golf a nie Fiat 126p albo CC i tu jest problem.

    Bo nie wiem czy warto szukać dziury w całym czy dac sobie spokój? bo diagnosta warunkowo nie podbija dowodu to nie w tym rzecz tylko no nie chce mieć auta - taczki, dlatego tak się zastanawiam.


    A jeszcze takie pytanie czy zawieszenie gwintowane coś zmieni? czy wręcz przeciwnie? użytkownicy montują takie zabawki tylko żeby auto usiadło?

    A co z tulejami poliuretanowymi, jak je wstawie to cos będzie lepiej?
  • #7
    RafalGT2
    Level 24  
    Kolego zgadzam sie z kolega Ociz. Golf bedzie twardszy niż Renault Fiat itp i mniej komfortowy ale za to lepiej sie prowadzi. Pouliterany jeśli jakiekolwiek elementy będa już słabe np poduszki sanek czy inne elementy mocujace amorki może być jeszcze gorzej. Co do gwintu gwint jest niższy i twardszy. Golf to taki mały czołg i ma kompromis pomiedzy wielka wygoda a trwałością i kosztem eksploatacji wiec poruwnanie do francuza nic nie da trzeba przywyknąć
  • #8
    ŁukaszekPi
    Level 5  
    No niby tak ale z drugiej strony takie Punto czy C3 to segmenty B, niższa klasa a jeżdżą ciszej i lepiej po nierównościach? To mnie dziwi trochę.
    Poza tym Golf IV np. to podstawa, na jego bazie powstało wiele aut, również sportowe odmiany jak Audi S3, Leon Cupra czy Audi TT i teraz no dziwne jest dla mnie że tak to jeździ, bo przy dużych prędkościach to nie jest zbyt bezpieczne, więc dla mnie to jakieś dziwaczne.


    A co do kompromisu? czy ja wiem, zawieszenie w Punto raczej droższe nie będzie a bardziej komfortowe i ciche, ale mówię ja to odnoszę do swojego egzemplarza, który nie wiem czy jest zdrowy.
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    ŁukaszekPi wrote:
    nie jest zbyt bezpieczne

    Jeśli chodzi o to że wszystko co nie zamocowane w aucie będzie brzęczeć, trzeszczeć i podskakiwać na nierównościach to normalne, ale z przyczepnością i prowadzeniem nie ma problemu jak sprawne.
    Citroen pod względem zawieszenia zawsze był 100 lat do przodu przed innymi tanimi autami.