logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Antena dipolowa do skanera - budowa czy gotowa? Zasięg do 20 km, montaż w bloku

JL. 18 Mar 2017 22:32 3069 13
REKLAMA
  • #1 16355213
    JL.
    Poziom 7  
    Ocena: 1
    Witam, jaką antene do skanera polecacie? Jestem początkującym a na antenie z zestawu sięga mi ok 8km.
    Chciałbym tak +- 20km. Czytałem, że na dipolu można dużo zdziałać. Tylko czy się opłaca bawić czy lepiej i prościej kupić gotową?
    Mieszkam w bloku, więc spokojnie na wysokość ok 20m udałoby mi się ją zamontować. Czy może kupić kabel 50 i połączyć go do anteny z zestawu i dać na dach? Co mówicie?

Moderowany przez c2h5oh:

Regulamin punkt 3.1.17. Nie wysyłaj pytań bardzo podstawowych, na które odpowiedzi można znaleźć w instrukcji obsługi lub ogólnie dostępnych źródłach. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
    Regulamin punkt 3.1.16. Nie wysyłaj pytań, na które odpowiedź można łatwo znaleźć w Internecie lub na forum elektroda.

• REKLAMA
  • #2 16355249
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • REKLAMA
  • #3 16355288
    JL.
    Poziom 7  
    dziękuje kolego. a jaki kabel proponujesz? a zauważyłem że przy niektórych konstrukcjach przy antenie jest owinięty kabel kilka razy taka spirala do czego ona służy?

Dodano po 8 [minuty]:

Mam na razie unidena ubc69xlt II ale później planuje kupić coś stacjonarnego. Aaa i antena ma być do unidena. nie planuje wykorzystać jej do późniejszych zakupów.
  • #4 16355407
    yogi009
    Poziom 43  
    Ocena: 2650
    No właśnie nie za bardzo wiadomo, czy budowa wewnętrznego dipola (w bloku) ma sens. Tu chodzi o to, żeby antenę wyrzucić poza tą żelbetonową klatkę Faradaya.
  • #5 16355691
    JL.
    Poziom 7  
    Na dachu będzie.
  • #6 16356245
    yogi009
    Poziom 43  
    Ocena: 2650