Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1 '99 LIFT - Immo, wycieraczki i oświetlenie kabiny nie działa.

24 Kwi 2017 01:21 696 5
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z moją Megane.
    Ostatnio po obfitych deszczach miałem problem z tym, że gdy zgasiłem silnik i wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki, wycieraczki nadal działały, chciałem odpalic znowu, nie dało się, po jakimś czasie ( poł godziny) odpalila i wszysko było OK.
    Za dwa dni wrócił probelm odpalania, i tak już zostało, mechanik umówiony na za 2 tygodnie, może cos wcześniej uda sie wyśledzić ... proszę o pomoc.
    Sprawdziłem małe bezpieczniki pod ( obok) kierownicy, wszysko ok.
    Duże bezpieczniki obok akumulatora ( główne) wszystkie dobre ...
    Immo nie działa, tak jakby prądu w ogóle nie dostawał ( dioda immo nie daje znaku życia).
    Do tego w prawej manetce ( wycieraczki) - nie działa przednia wycieraczka, i przedni spryskiwacz, tył chodzi.
    Jesli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, co może być przyczyną, proszę o pomoc !
    Z góry dzięki.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Najprawdopodobniej zalane UCH - skrzynka bezpiecznikowa nad nogami kierowcy.
    Wyjmij, spróbuj wysuszyć a jak nie pomoże to raczej czeka Cię jego wymiana.
    UCH jest częścią systemu immo więc po jego wymianie nie odpali - trzeba dopisać do auta/usunąć immo ze sterownika silnika/wymienić wraz ze sterownikiem silnika i transponderem z kluczyka.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Czy w tym aucie są bezpieczniki i przekaźniki po prawej stronie na podszybiu?
  • Poziom 2  
    Jestem kompletnym laikiem jesli chodzi o budowe tego samochodu, jesli chodzi o uklad elektryczny...
    Obok akumulatora mam 6 dużych bezpieczników, pod nogami kierowcy, ze 30 małych, jest tam coś od zapłonu.. ale wyciągałem jeden po drugim i były ok, nawet nie były jakoś poczarniałe końcówki,
    Co do suszenia tego miejsca, ustawię nagrzewnicę taką małą " farelkę" na te bezpieczniki pod nogami, poczekam kilka godzin, sprubóję jutro go odlapić czy coś.
    Dodatkowa inforamcja, nie napisałem wcześniej .. podczas ostatniej jazdy tym samochodem, gdy wrzuciłem wsteczny, woda wylala mi sie na stopę w okolicach pedała sprzęgła.

    Czy jeśli podłączam teraz akumulator - najpierw + ok .. potem - i za KAŻDYM razem widzę iskrę, nie mam nic włączonego, gdzieś przez cały czas pobiera energię czy to normalna reakcja akumulatora na zakładanie klemy ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bezpieczniki na podszybiu, wraz z akumulatorem, a przekazniki podobno pod skrzynką małych bezpieczników ( tą przy nodze kierowcy ) tylko głębiej.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Normalne jest to że się zaiskrzy przy podpinaniu akumulatora.
    Wyjmij skrzynkę bezpiecznikową do suszenia i akumulator ma być odłączony do momentu aż jej nie wysuszysz.
    Skrzynka bezpiecznikowa powinna mieć na górze osłonę gumową przed zalaniem.
  • Poziom 2  
    mówisz teraz o skrzynce bezpieczników przy nodze kierowcy ?
    otworzyłem to, nie wyciągałem, al zauważyłem ze wszystkie wiązki są obleczone miejscami szmacianą taśmą izolacyjną, chyba wiecie o czym mówię, i kilka jest przypięte trytkami ... ktoś to robił ?
    Jutro spróbuję to wymontowac, przyniosę do domu, i przez cały dzien bedzie na koloryferze, jesli znajde cos nadpalonego, to wrzuce zdjęcia.
    Dzięki.
    ps. bezpieczniki ( 5 sztuk) głównych przy akumulatorze nie ma osłonki, jedyne co, to są "zaślepione od góry " platikowymi zaslepkami,
    Cholernie cieżko je wyjąć ..
    Skrzynka z bezpiecznikami po lewej strone samochodu, partrząc od tyłu, jest w ok, szczelna, czarna skrzyneczka. tam powyjmowałem wszystko i nie wydze przepaleń, jedyne co, to ta skrzynka przy nodze kierowcy, Dzieki za dotychczasową pomoc, odezwe sie za 2 dni gdy to zamontuje i bede widział lub nie, efekt.