Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 - Rezystor od nawiewu kable zaczęły się nagrzewać.

27 Cze 2017 16:08 4302 18
  • Poziom 9  
    Ostatnio z kratek nawiewu wydobył się dym. Wyłączyłem silnik i dmuchawę no i się uspokoiło. Zacząłem grzebać i wygrzebałem rezystor od dmuchawy do którego przyczepione były kable. Kabel czarny (chyba +) był zwęglony. Podłączyłem na krótko tymże kablem do innego (4 sztuki były) i nawiew powrócił tylko pojawił się problem, ponieważ kable zaczęły się nagrzewać. Pomyślałem,że może tak nie można i kupiłem nowy rezystor. Podłączyłem kable, nawiew zaczął poprawnie pracować tylko,że rezystor zaczął się bardzo nagrzewać tak już po 2 sek. Prosze o pomoc.
  • Poziom 37  
  • Poziom 9  
    stary tez sie grzeje

    Dodano po 55 [sekundy]:

    zaraz podesle ci zdjecia, tyeraz ide zmierzyc napiecia
  • Poziom 43  
    Jest chłodzony w tunelu powietrzem.W rękach poza tunelem normalne że gorący.Silnik obraca się lekko?
  • Poziom 9  
    silnik wentylatora?
    Dodano po 1 [minuty]:
    Peugeot 307 - Rezystor od nawiewu kable zaczęły się nagrzewać. Peugeot 307 - Rezystor od nawiewu kable zaczęły się nagrzewać. Peugeot 307 - Rezystor od nawiewu kable zaczęły się nagrzewać.
    Dodano po 1 [minuty]:
    temperatura jest taka że nie da się go w reku utrzymać tak wiec mysle ze to nie o to chodzi
  • Poziom 35  
    Kiedy zmieniałeś filtr kabinowy, od niego zależy m.in. chłodzenie tej opornicy. Oprócz tego przebadaj pod kątem uszkodzenia (zwarcia) instalację elektryczną, do której podłączona jest dmuchawa.
  • Poziom 9  
    ok 7 miesiecy temu zmieniałem filtr.
  • Poziom 26  
    Kolego tak jak przedmówcy podali,Opornica dmuchawy musi być w tunelu powietrznym chłodzona podmuchem turbiny nie można jej trzymać w rękach.Wentylator turbiny musi kręcić się swobodnie i mieć sprawne ułożyskowanie.Wtyk z konektorami nie może wykazywać przegrzanych styków oraz nadtopionej izolacji.
  • Poziom 9  
    Peugeot 307 - Rezystor od nawiewu kable zaczęły się nagrzewać.

    Posiedziałem w aucie i troche pogrzebałem... Jak się sytuacja przedstawia. Po pierwsze znalazłem jeden kabel przy którym rezystor nie nagrzewa się. Jest to przewód od 4ej prędkośći (wtyk 2gi od prawej). Trzymałem rezystor i było bardzo dobrze czyli temperatura była optymalna. Po podłączeniu kolejnych kabli rezystor nagrzewał sie w bardzo szybkim tempie. Wsadziłem ponownie przewód ten od którego nie nagrzewał sie rezystor i wszystko powrociło do normy. Dmuchawa działa pięknie bez żadnych objawów zatarcia. Wiaterek wiał jak za dobrych czasów. Pomyślałem,że może wyciagnę go i wsadze w inny styk rezystora - niestety od razu rezystor nagrzewał się mimo,że obroty wiatraka zmalały. Wsadziłem inne kable (po koleji) do pinu na którym pierwszy kabel powodował normalną prace, niestety każda kombinacja powodowała nagrzewanie sie rezystora. Wniosek: wentylacja działa normalnie tylko na czwarej prędkości.
  • Poziom 43  
    pingwin72 napisał:
    niestety każda kombinacja powodowała nagrzewanie sie rezystora. Wniosek: wentylacja działa normalnie tylko na czwarej prędkości.

    Wniosek jest jeden-nie rozumiesz kompletnie zasady pracy tego układu, już napisano Ci, że opornica powinna pracować w tunelu powietrznym bo jest w nim chłodzona. Na czwartym biegu opornica nie grzeje się bo nie działa, przeznaczona jest tylko do trzech pierwszych biegów.
  • Poziom 9  
    teraz rozumiem - było od razu tak napisać - skoro nagrzewanie sie rezystora jest normalne to jaką on osiąga temperature?
    Pozatym niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego po pominięciu rezystrora, gdy podłącze kable np. z 3 poziomu to strasznie się grzeją?
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    pingwin72 napisał:
    Po za tym niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego po pominięciu rezystora, gdy podłącze kable np. z 3 poziomu to strasznie się grzeją?


    Bo moc niema się gdzie wydzielać. Do tej pory moc wydzielała się w opornikach oddając ciepło do otoczenia.
  • Poziom 9  
    Rozumiem tylko niech ktoś mi odpowie na pytanie czy to normalne że opornik rozgrzewa się do takiej temperatury że go nie można w reku utrzymać?
  • Poziom 9  
    pogrzebałem, podłaczyłem nowy rezystor naprawiłem wadliwe kable i co? Wszystko jak na razie gra. Jutro troche potestuje nawiew - mam do zrobienia ok 90 km tak wiec wszystko co złe to napewno się ujawni. Jestem nadal zaskoczony że grzanie rezystora (aż takie) to norma - no ale chyba ma tak być. Wielkie dzięki za rady, porady i wskazówki. Oby było dobrze.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    pingwin72 napisał:
    Jestem nadal zaskoczony że grzanie rezystora (aż takie) to norma - no ale chyba ma tak być.

    Zwróć uwagę, że zespół opornicy jest stabilizowany przez zalanie masą ceramiczną a ta jest odporna na ekstremalnie wysokie temperatury, zastosowanie jej o czymś świadczy.
  • Poziom 9  
    pewnie że nie boli ;) ja na tym forum dowiedziałem się że tam też dmucha. Najwazniejsze że działa. Raz jeszcze wielkie dzięki. P.s. Przez najbliższy tydzień bedę woził dodatkową gaśnice ;)