Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Meriva Z18XE - Błąd P0304 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4

13 Paź 2017 14:53 10203 20
  • Poziom 18  
    Witam.
    Sprawa tyczy się Opla Meriva A z 2004 roku z silnikiem Z18XE, sterownikiem simtec 71 i instalacją LPG Lovato SMART.
    Jest to mój własny prywatny samochód w którym osobiście umyłem silnik myjką ciśnieniową i od tego momentu w silniku pracują tylko trzy cylindry...


    Posiadam "kabelek" i odczytałem taki błąd:
    Code:
    OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows
    
    OP-COM - Okno odczytu KW2000> 2004 (4)|Meriva|Silnik|Z 18 XE

    Klucz #1: EF
    Klucz #2: 8F

    Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

    systemSupplierSpecific: L    
    VIN: W0L0XCE7554026289
    vehicleManufacturerECUHardwareNumber 55355043   
    systemSupplierECUHardwareNumber: SIE  0116102000
    systemSupplierECUSoftwareNumber: 6577925108 
    systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0402
    exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S05004
    systemNameOrEngineType:  Z18XE
    RepairShopCodeOrTesterSerialNumber:  Niezaprogramowany
    ProgrammingDate:  FFFFFFFF

    Identyfikator: 164C

    CalibrationDate: O405101C
    CalibrationEquipmentSoftwareNumber: W5Q5102A
    ECUInstallationDate: 6577925202 
    VehicleManufacturerSpecific: 1210


    Łączna ilość kodów błędów:  1

    P0304 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4
    (01) - Obecny


    Sądzę że to woda narobiła szkód więc najpierw sprawdziłem wtyczki od sterownika, cewek, przepływomierza, instalacji gazowej - które wydmuchałem sprężonym powietrzem (mimo że były suche w środku) i wyczyściłem środkiem do styków.
    Następnie wyczyściłem i zamieniłem miejscami świece zapłonowe.
    Kolejną czynnością było wybebeszenie całej drutologi i przedzwonienie kabelków pomiędzy cewkami, wtryskiwaczami a ECU.

    Skończyły mi się pomysły a błąd ciągle występuje. Co robić?

    PS. Po skasowaniu błąd pojawia się dopiero gdy przytrzymam auto kilka sekund na obrotach powyżej 2000.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    W kostce od cewki masz 4 "-" od lewej strony i pierwszy z prawej "+". Zmierz oporność. 0,63ohma. Obstawiam cewkę.
  • Poziom 2  
    Też takie coś iałem, Powiem tyle poszedłem z tym do emchanika ktory wziąl 200 zł i po temacie :0



    Moderowany przez T5:

    Bardzo pomocny post to nie jest.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
    Ostrzeżenie.

  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witaj, sprawdził bym na Twoim miejscu także wtyczkę sterownika gazu może rozjeżdża ECU od benzyny, wtyczki od wtryskiwaczy gazowych i benzynowych, czujnik temperatury cieczy chłodzącej i od przepływomierza. Co do samej cewki zerknij kontrolką LED czy podczas pracy na podłączonej wtyczce od cewki miedzy drugim a trzecim pinem cewki dioda miga - wykluczysz problem sterowania z ECU. Jeśli nie, sprawdź 16 i 48 pin sterownika złącze M czy ma napięcie podczas pracy.
  • Poziom 18  
    Wtyczki sprawdziłem wszystkie jakie znalazłem, włącznie z tymi o których piszesz, wyczyszczone, przedmuchane.

    Powiedz proszę o jaką kontrolkę led chodzi? Zwykła dioda z rezystorem?
    Na schemacie blok A40 piny 2 i 3? Rozumiem że 2 to wspólny plus a 3 to drugi koniec cewki czwartego cylindra?
    Piny 16 i 48 napięcie względem czego? Masy samochodu?

    W ogóle to jakich sygnałów powinienem się spodziewać na tym złączu do listwy? Mierzyłem tam co nieco dziś multimetrem i w sumie w trakcie pracy wszędzie pokazywał ponad +12V...
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Błąd P0304 Tak jest interpretowany przez workshop
    Wykryto przerwę zapłonu w cylindrze 4
    Sprawdzić następujące podzespoły:
    1 Czujnik Halla/MRE na wałku rozrządu
    2 Przemiennik magnetyczny na wale korbowym
    3 Wtryskiwacz 4
    4 Moduł zapłonu
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez:
    - brak iskry lub byt słaba iskra,
    - słabe ciśnienie na cylindrze
    - zła mieszanka
    Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć.
    Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik nie odciął sterowania wtryskiem.
    Zobacz czy w fajkach cewki nie jest czasem mokro.
  • Poziom 18  
    Dzięki kolego ale tu nie chodzi o wypadanie zapłonów tylko o ciągły permanentny, niezależny od czasu, obrotów, obciążenia i skasowania błędów brak pracy czwartego cylindra.
    Cewki wypucowane, wygrzane, tak jak i reszta instalacji.
    Iskry na czwartym brak od pierwszego zakrecenia rozrusznikiem.
    Aktualny priorytet to upewnić się że na zespół cewek przychodzą prawidłowe impulsy. Spróbuję z tą diodą pomiędzy pin 2 i 3.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    na 90% uszkodzeniu uległa cewka zapłonowa...
    niestety nie da się wymienić jednej bo opel zadbał o to
    aby kupić cały kpl... temat dobrze znany z modeli opla...
    najlepiej wymienić wraz z świecami zapłonowymi bo często się zdarza
    że winowajcą są uszkodzone świece, a uszkodzenie cewki to tylko Ich skutek...
    u Ciebie winowajcą będzie chyba ( a raczej na pewno) ta myjka ciśnieniowa,
    ale do tego już zapewne doszedłeś... można umyć, ale trzeba wiedzieć jak to zrobić...
    teraz najlepszym wyjściem będzie podmienić cewkę od "kolegi" oczywiście jeśli się takiego posiada...
    no i później dokonać zakupu nowej bądź też sprawnej używki...

    miłego...
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    W silniku Opla 1.8 często uszkodzeniu ulega sterownik silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    No ale w czym problem żeby sprawdzić sygnał na cewce. Wszystko się wyjasni. Sygnał jest iskry nie ma uszkodzona cewka. Brak sygnału, następny krok sprawdzenie sygnału przy sterowniku.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    d3lta napisał:
    Czy to wyczerpuje diagnostykę i jest to uszkodzenie cewki?

    Tak tylko pamiętaj oryginał żadnych zamienników.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Zakładam NGK ,Delphi,Beru,Magneti Marelli (zależy od dostępności)reklamacji nie
    miałem.
  • Poziom 18  
    Witam.

    Dziękuję za pomoc.
    Po wymianie zespołu cewek silnik pracuje poprawie.
    Zdecydowałem się na zamiennik Valeo 245108.
    Auto od pierwszej chwili chodzi super mimo że świeciła się dalej kontrolka "check" - po usunięciu błędów ze sterownika można zapomnieć o całej sprawie.

    Jeszcze raz dziękuję.
    Rafał