logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć nowy żyrandol z 4 pinami do 3 kabli z sufitu?

K-Project 26 Maj 2018 09:22 2877 32
  • #1 17241191
    K-Project
    Poziom 9  
    Ocena: 8
    Witam,

Po malowaniu pokoju przyszedł czas na podłączenie żyrandola, nie znam się na elektryce, ale z waszą pomocą może się uda.
    Kupiłem nowy żyrandol, który ma kostkę na 4 piny a stary żyrandol miał na 3, wszystko pokażę na zdjęciach.
    Z sufitu wystają trzy kable, wszystkie raczej czarne.
    Mam tylko śrubokręt ( próbnik napięcia)
    Włącznik był na dwa klawisze.
    Jak to podłączyć ?
    Dziękuje za pomoc

Jak podłączyć nowy żyrandol z 4 pinami do 3 kabli z sufitu?Jak podłączyć nowy żyrandol z 4 pinami do 3 kabli z sufitu?
  • Pomocny post
    #3 17241212
    kokapetyl
    Poziom 43  
    Ocena: 2097
    Włącznik na dwa klawisze, wymaga aby instalacja do lampy, była cztero-przewodowa.
    Piszesz, że są tylko trzy ? I już w tym momencie jest błąd (brak przewodu PE)
  • #4 17241582
    K-Project
    Poziom 9  
    Jest to stara instalacja .

A tu zdjecie kabli
    Załączniki:
    • Jak podłączyć nowy żyrandol z 4 pinami do 3 kabli z sufitu? 20180526_123108.jpg (1.78 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • Pomocny post
    #5 17241600
    SlawekKedra
    Poziom 43  
    Ocena: 1939
    W związku z usunięciem przez moderatora(ów) niektórych moich wpisów usuwam inne ponieważ bez tej brakującej części, te pozostałe mają zmieniony sens. Takie działania nawet w dziennikarstwie są uważane za działania poniżej pasa.
  • #6 17241605
    kokapetyl
    Poziom 43  
    SlawekKedra napisał:
    a ten trzeci

Co z czwartym od żyrandola ?
  • Pomocny post
    #7 17241689
    kortyleski
    Poziom 43  
    Ocena: 3847
    Przecież żyrandol wykonany jest w pierwszej klasie ochrony. Więc przewód PE musi być podłączony żeby było dobrze i bezpiecznie.