Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak odkręcić śruby od jarzma hamulca

andrzej123456 29 Maj 2018 06:52 15063 14
  • #1
    andrzej123456
    Poziom 13  
    Dziś krótko na temat.
    Chcesz wymienić tarczę hamulca i dochodzisz do momentu odkręcenia śrub mocujących jarzmo.
    Jeśli zbagatelizujesz ten fragment to zafundujesz sobie ciąg niepotrzebnych strat materialnych i pracochłonnych zajęć .
    Zdjęcia omawiają proces na przykładzie citroen berlingo .jak odkręcić śruby od jarzma hamulcajak odkręcić śruby od jarzma hamulcajak odkręcić śruby od jarzma hamulcajak odkręcić śruby od jarzma hamulcajak odkręcić śruby od jarzma hamulcajak odkręcić śruby od jarzma hamulcajak odkręcić śruby od jarzma hamulcajak odkręcić śruby od jarzma hamulcajak odkręcić śruby od jarzma hamulcajak odkręcić śruby od jarzma hamulca
    Śruby od jarzma oryginalnie są dokręcane z dużym momentem i mocowane za pomocą kleju demontowalnego -niebieska barwa na gwintach.
    W wielu miejscach sieci są porady które częściowo odpowiadają na postawione pytanie.
    Przyjmij zasadniczą poradę :
    -zastosuj wszystkie podane metody jednocześnie a śruby odkręcisz !!!
    -stosowanie tylko niektórych metod doprowadzi do uszkodzenia frezu na śrubie torx t55-
    -najczęściej uszkodzenie śruby następuje w wyniku wyskoczenia klucza ze śruby podczas prób odkręcenia
    -dodać należy że śruby są ciężko osiągalne -serwis

    Więc do dzieła:
    -zastosuj klucze dobrej jakości
    -pokrętło klucza nie może amortyzować-dźwignia 3/4 cala z redukcją
    -zablokuj klucz podczas odkręcania ściskiem stolarskim -najwazniejsze
    -podgrzej miejsce gwintu palnikiem małym ok 200 st,zasłoń uszczelki gumowe
    blacha z puszki po piwie
    -palnik musi posiadać wąski strumień ognia
    -odkręcając dokonaj zerwania śruby przy pomocy nałożonej rury na pokretło
    -nie stosuj odkręcania przez powolny nacisk na klucz
    -nie zapomnij o uderzeniu w śrubę młotkiem
    -można tez dokonać udaru w bok śruby przez użycie przecinaka

    Jak widać na zamieszczonych zdjęciach śruby nie są skorodowane wiec polewanie ich wszelkimi sprejami przynosi mały efekt.
  • #2
    Tommy82
    Poziom 40  
    Od siebie dodam dobrze wyczyść gniazdo torxa bo możesz się pomylić w doborze torxa.
    A po śrubie jak biję to z włożonym torxem.
    Wole zniszczyć torxa jak śrubę.
  • #3
    andrzej123456
    Poziom 13  
    Dodam że najlepiej jest użyć nasadek 1/2 cal typ udarowy .
    Podczas odkręcania najmniej amortyzują. jak odkręcić śruby od jarzma hamulca
  • #4
    bendar
    Poziom 12  
    Zamierzałem założyć oddzielny temat ale dzięki temu pytaniu raczej nie muszę. Gdyż moje pytanie brzmi. Chcę mieć urządzenie które mi ułatwi odkręcanie śrub z zawiedzenia jarzma itp. Tu przychodzi z pomocą urządzenie indukcyjne.

    Na przykład coś takiego.

    Link


    W/w urządzenie doskonale się spisuję do tego typu przypadków.

    Teraz jeszcze jedno pytanie. Czy coś takiego jak na filmie poniżej można zaadaptować do pomocy przy odkręcaniu śrub.


    Link



    Czy można:
    - zmienić rozmiar pętli indukcyjnej
    - ilość zwojów
    - pozbyć się chłodzenia
  • #5
    przem27
    Poziom 30  
    Porządne narzędzia i mi sie nie zdarzyło zeby się nie odkręciło. Tak na marginesie to do ślizgów stosuje się smar ceramiczny a nie olej.
    pozdr
  • #7
    andrzej123456
    Poziom 13  
    k. przemo 27
    zapewne nie jest to oryginalne smarowanie ślizgu ale jak strzykawka przez osłone gumowa wciśniesz smar.
    Wielw lat stosowałem olej /nawet przepalony /i było to lepsze rozwiazanie niż praca na sucho z rdzą w środku .-tak smarują obficie producenci tanich zamienników .

    Dodano po 2 [minuty]:

    k. bendar
    nie miałem kontaktu z nagrzewnicami do odkręcania ale do hartowania powierzchniowego już tak.
    Myślę że to b. dobre nieinwazyjne odkręcanie .!!
    Tylko sprzęt drogi i ciężki do zrobienia samemu.
  • #8
    bendar
    Poziom 12  
    @andrzej123456 wpisz sobie w google ZVS induction heating i sam sobaczysz że już nie jest to tak droga sprawa. Ja zainteresowałem się tym gdyż już doznałem uporczywości z odkręcaniem zardzewiałych śrub.
  • #9
    vogelek1
    Poziom 17  
    wspawaj duże nakrętki na główki tych srób od jarzma a potem zastąpisz je innymi

    Dodano po 4 [minuty]:

    vogelek1 napisał:
    wspawaj duże nakrętki na główki tych srób od jarzma a potem zastąpisz je innymi


    a wogule to nikt nie pisze o podstawowej zasadzie odkrecania srub tj. że trzeba najpierw ją dokręcić by odkręcić takie zapieczone sruby. Pozdrawiam.
  • #10
    bendar
    Poziom 12  
    Widzę że, chcecie się mocować ze śrubami :).
    Cytat:
    podstawowej zasadzie odkrecania srub tj. że trzeba najpierw ją dokręcić by odkręcić

    cenna rada... sprawdzę jak w boju się sprawdza.
  • #11
    vogelek1
    Poziom 17  
    Nie zawsze metoda pierw dokręcania śruby się sprawdza, zależy to od kilku czynników,
  • #12
    piachu1994
    Poziom 35  
    vogelek1 napisał:
    Nie zawsze metoda pierw dokręcania śruby się sprawdza, zależy to od kilku czynników,

    To nie wprowadzaj Użytkownika w błąd.
  • #13
    janek1815
    Poziom 38  
    vogelek1 napisał:
    wspawaj duże nakrętki na główki tych srób od jarzma a potem zastąpisz je innymi


    andrzej123456 napisał:
    dodać należy że śruby są ciężko osiągalne -serwis


    Zdarzały mi się takie patenty i po naprawie już torxy nie trafiały w to miejsce tylko śruby na łeb sześciokątny. Często fabryka zakłada właśnie torx a kupując zamiennik już są śruby właśnie sześciokątne.
  • #14
    przem27
    Poziom 30  
    andrzej123456 napisał:
    ale jak strzykawka przez osłone gumowa wciśniesz smar.


    To się rozbiera i czyści ewentualnie wymienia jak skorodowane ech...
  • #15
    andrzej123456
    Poziom 13  
    k. janek 1815-
    -uwaga na zamianę śrub typu torx na imbus zwykły - po lekkiej korozji w sześciokącie okręcają się klucze i po imprezie -sprawdzone i dlatego przemysł samochodowy stosuje torx

    k.vogelek1-
    uważam że dokręcanie wstępne jest bardziej ryzykowne niż uderzenie w śrubę młotkiem miedzianym a daje taki sam efekt !

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do wszystkich-
    widzę że koledzy zapominają że omawiane śruby łączy klej demontowalny a to zupełnie zmienia sytuację.