Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace 4 - Słabe ładowanie w Espace 3.5 V6

tomrom1985 07 Aug 2018 07:32 4131 11
  • #1
    tomrom1985
    Level 30  
    Witam. Moi drodzi - temat dotyczy ładowania w Espace 4 3.5 V6. Jest masa tematów poruszanych "w internetach" na temat ładowania w tym silniku. Silnik jest produkcji Nissana i jesli się nie mylę to oznaczenie VQ35DE. Po uruchomieniu zimnego silnika ładowanie wynosi około 14.5 V. Po nagrzaniu go ładowanie spada do 13.5V. Po uruchomieniu xenonów jest dodatkowy spadek o około 0.1-0.2V. Najwieksze spustoszenie daje wentylator obiegu powietrza. po ustawieniu go na 3/4 mocy w gorę napięcie potrafi spadać do 12.8V. Alternator to chyba Hitachi 150A choć teraz siedzi tam jakiś regenerowany ACA9039 Alternator odpowiada on tym poniżej (
    HITACHI LR1150-706
    HITACHI LR1150-706B
    HITACHI LR1150706
    HITACHI LR1150706B
    LUCAS LRA02796
    RENAULT 8200207287
    RENAULT 8200228289
    RENAULT 8200299173
    HITACHI LR1150702
    HITACHI LR1150702B
    HITACHI LR1150-702
    HITACHI LR1150-702B
    LUCAS LRA02195
    LUCAS LRA2195
    RENAULT 8200133820
    RENAULT 8200270287)
    Pierwsze myśli to uszkodzony regulator lub problem z mostkiem prostowniczym. Jednak....pojawiają się teorie,że jest to system jakiegoś inteligentnego ładowania i podobno sterowane z licznika. Jakie jest wasze zdanie, co można z tym zrobić, co sprawdzić, jakie są wasze doświadczenia ? Zamęczyć akumulator takim ładowaniem to pewnie kwestia kilku miesiecy.
  • #3
    tomrom1985
    Level 30  
    Napięcie na alternatorze jak i na zaciskach jest takie samo. Wymieniłem też przewód plusowy alternatora na 25mm2 pełna miedz + miedziane zakończenia oczkowe przewodu. Na starym była róznica 0.2V. Tak więm,że taka róznica jest śmieszna :-)
  • #5
    tomrom1985
    Level 30  
    Ok to teraz jest już bez spadków
  • #6
    tomrom1985
    Level 30  
    Może jest tu jakiś użytkownik 3.5 V6, albo 350Z, czy też Infiniti bo to taka sama konstrukcja
  • #8
    tomrom1985
    Level 30  
    Wpływa na to, że miałem nowy akumulator 77aH i po skończonej gwarancji szlag trafił akumulator. Odpowiedz serwisu - opad masy czynnej na skutek nieprawidłowego ładowania czy jakoś tak. Od tego czasu zamontowałem miernik napięcia i dopiero teraz widzę jak jest. Przy włączonych wszystkich odbiornikach + nawiew na 3/4 mocy napięcie spada nawet do 12V. Mogę w ciemno wyjąć altka , wymienić regulator i mostek ale czy to ma sens. Alternator ma 2 lata. Pisałem do firmy która zajmuje się regeneracja czy wiedza coś na temat inteligentnego ładowania w Espace. Pierwsze to zapewnienie , że zrobią mi alternator a na pytanie czy dają gwarancję, że będzie dobrze to od 3 dni brak odpowiedzi. Chyba nie chcą ryzykować. Można się pokusić o wzbudzenie altka poza licznikiem przez żarówkę bo podobno sterowanie idzie przez licznik jednak jeszcze tego nie zrobiłem. Przyzwyczajony jestem, że jak włączam wszystko to napięcie nie spada poniżej 14V i akumulatory siedzą w aucie po 8 lat. Tu jest inaczej i podobno tak ma kurczaki być.
  • #9
    tomaszek77
    Level 11  
    Miałem to samo. Odpowiedzialnym za to źle ładowanie jest czujnik inteligentnego ładowania który znajduje się na minusowej klemie akumulatora. Jak odlaczymy ta wtyczkę to będzie ok. Chyba że chcemy wydać kasę to kupujemy nowy czujnik i będzie ok. Pozdrawiam
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Tam nie ma żadnej inteligencji, alternator zwykłe wyjścia L i dfm . Umarł i tyle.
  • #11
    tomrom1985
    Level 30  
    Ztym brakiem inteligencji to trochę bym polemizował bo według manualna altek wzbudzany i kontrolowany jest poprzez licznik. Swoją drogą wymieniłem wszystkie kable plusowe na 25mm2 oraz clipem zmieniłem typ alternatora i odziwo ładowanie polepszyło się.
  • #12
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    tomrom1985 wrote:
    Ztym brakiem inteligencji to trochę bym polemizował

    A ja nie to zwykły alternator , i to Hitachi a one mają swoje humory .

    Dodano po 5 [minuty]:

    W ecu możesz podglądnąć DFM . Zobacz ile % obciążenia ma.