Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala

intels 04 Lis 2018 01:30 393 7
  • #1 04 Lis 2018 01:30
    intels
    Poziom 19  

    Witam
    kupiłem w/w auto niestety nie można było go odpalić a i samej jego historii nie znam po szybkiej weryfikacji okazało się że w kanałach świec jest woda co prawdopodobnie zabiło cewkę (brak iskry na 4-tym cylindrze). Po wyczyszczeniu wszystkiego auto dalej ma problem by odpalić (nowa cewka zamówiona) udało się to zrobić tylko raz i to na zimnym silniku, ewidentnie nie pracował na wszystkie cylindry, nie miał wolnych obrotów i trzeba go było utrzymywać w okolicach
    3tys obr. by w ogóle pracował. Z ciekawości sprawdziłem ciśnienie sprężania (silnik niestety chłodny z racji braku możliwości zapalenia) no i doznałem szoku na 1 i 4 mam około 8 barów a na 2 i 3 około 3 barów. Dzień później zrobiłem próbę olejową podniosło mi to ciśnienie o około 2.5-3 bara na każdym z cylindrów. Auto oczywiście przyjechało bez płynu w zbiorniczku podejrzewam uszkodzenie uszczelki pod głowicą i przepalenie się jej pomiędzy 2gim i 3cim cylindrem. Układ rozrządu sprawdziłem blokady pasują więc to nie to. Spotkał się ktoś z czymś podobnym w tym silniku ? Dodaję zdjęcia z pomiarów. Z góry dzięki za podpowiedzi :)
    Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala

    0 7
  • #2 04 Lis 2018 06:54
    kuuuba777
    Poziom 8  

    Przedmuch uszczelki między cylindrami to żadna nowość, jeżeli o to pytasz. Polecam zrobić test szczelności cylindrów. (leak down test). Wtedy będziesz wiedział dokładnie gdzie ci ucieka kompresja z danego cylindra. Czy uszczelką czy może zaworami.

    0
  • #3 04 Lis 2018 08:24
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Co tu gdybać.
    Ściągaj głowicę i będzie widać czy poszła uszczelka miedzy 2 a 3 a raczej to ona.
    Proponuje oddać głowicę do sprawdzenia prowadnic i gniazd zaworowych i do splanowania.
    Przy planowaniu będzie widać jak mocno głowica jest krzywa - czy to tylko puściła uszczelka czy auto było dość mocno zagotowane.
    Możesz też po ściągnięciu głowicy zalać tłoki i zobaczyć czy trzymają.

    0
  • #4 04 Lis 2018 13:40
    intels
    Poziom 19  

    Test szczelności chciałem robić no ale obecnie nie mam dostępu do kompresora. Głowice będę oddawał tak czy inaczej na szczelność i obróbkę żeby mieć pewność że jak zacznę składać to jest ona sprawna. Mam tylko nadzieję że pierścionki nie są usmażone bo nie uśmiecha mi się rozbierać tego silnika do ostatniej śrubki :D

    0
  • #5 04 Lis 2018 13:47
    kkknc
    Poziom 42  

    Przy tej kompresji to dobrej pracy mu nie wróżę. Sam widzisz że po oleju się podnosi więc puszcza też dołem. Silnik pewnie ze sporym przebiegiem i przygodami.

    0
  • #6 04 Lis 2018 13:52
    intels
    Poziom 19  

    Auto ma przejechane 135kkm sam silnik też z zewnątrz wygląda dobrze tyle że to Anglia a tam dbałość o samochody tak jak i mechanicy nie są dobrą stroną 🤔 też się tego obawiam że dół silnika będzie kiepski no ale spróbować trzeba słupek jest dość drogi a i tak nie wiadomo co się kupi :| A może się uda i coś z tego wyjdzie😉 Takie pytanie jeszcze mam wie ktoś ile ten silnik powinien mieć tej kompresji :?:

    0
  • #7 04 Lis 2018 13:55
    kkknc
    Poziom 42  
  • #8 04 Lis 2018 17:24
    intels
    Poziom 19  

    Taki jest plan, 3 lata temu podobny zabieg robiłem z silnikiem 1.4 8V PSA auto przegrzane wydmuchało uszczelkę i pierścionki udało się kupić wszystko za 100zl na Olx ponieważ ktoś zrezygnował z remontu i chciał się pozbyć. Po złożeniu wszystkiego kolega jeździ już od tamtej pory i silniczek ma się bardzo dobrze. Jak już zdejmę pochwalę się co i jak :)

    Dodano po 3 [godziny] 24 [minuty]:

    No i głowica zdjęta :) Niestety ale silnika nadaje się albo do kapitalki albo do wymiany, prawdopodobnie trzeba będzie kupić inny albo zrobić SWAP na 1.4 8V ub 1.6 16V. W obecnym ktoś uszczelkę już wymienił lecz silnik wydaje się przytarty loża wałków są przytarte jak i same cylindry wyglądają źle. Nie chcę tego składać bo pewność że będzie jeździł jest zbyt mała 😉
    Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala Peugeot 207 1.4 16V (KFU) - Niska kompresja, nie odpala

    0