logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować odpowiednik takiego urządzenia? Ogniwo galwaniczne/paliwowe.

Devin86 14 Sty 2019 17:40 1179 15
  • #1 17700651
    Devin86
    Poziom 6  
    Witam, jestem kompletnym amatorem w tematach elektryki, a to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość :-) Ostatnio w celach hobbystycznych poszukuję alternatywnego źródła zasilania. Chodzi o zasilanie w małym domku nad jeziorem (laptop, głośniki, światło itp.) - z uwagi na hałas i spaliny wolę uniknąć agregatu spalinowego.

Do rzeczy, zainteresowało mnie to urządzenie:

edit: tu chciałem wkleić link, ale mam za mło punktów. wpiszcie proszę na youtubie ten tytuł filmu: " 60W Portable Magnesium Air Fuel Cell For Emergnecy and outdoor use"

kilka tygodni temu widziałem to na alibabie za chyba 300-400 dolarów.
    To urządzenie ma według producenta czas żywotności do 30 dni. Naturalnie kupowanie każdorazowo nowego byłoby zdecydowanie za drogie. Nie znalazłem też ciekawych i łatwo dostępnych alternatyw. Dlatego też:

Pytania: -)
    1. Czy waszym zdaniem dałoby radę zbudować odpowiednik takiego urządzenia w domu?
    2. Jak udało im się uzyskać tak wysoką moc? 60 w wystarczy na kilka żarówek lub lapka :-)
    3. ile prądu można uzyskać z np. kilograma mg?
    Chodzi o to by samemu móc wymieniać anodę i katodę kiedy się "zużyją" ze słoną wodą też nie będzie problemu i niskim kosztem produkować prąd w niedostępnych miejscach .
    Pozdrawiam
  • #2 17700705
    Jawi_P
    Poziom 36  
    Ocena: 715
    Nie baw się w takie pierdoły, jak juz koniecznie prąd musi być to akumulator kup. Samochodowy nawet. Inwestycja 500pln z przetwornicą na 220V. Do tego kawałek panela PV i masz nawet ładowanie i latem pewnie wystarczy. Na lata masz spokój. Akumulator to nawet dostaniesz używkę, która może się okazać wystarczająca.