Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] BMW E90 3.0i 258KM - Wypadanie zapłonu cylinder 5

Karol1991bmw 09 Jul 2019 10:32 13431 11
  • #1
    Karol1991bmw
    Level 4  
    Witam mam problem z bmw e90 2005 rok 258 km 3.0i chodzi o wypadanie zapłonu na 5 cylindrze. Zostały wymienione świece ponieważ wcześniej były założone każda inna problem jest nadal. Zamieniłem cewki miejscami dalej wypadanie z 5 cylindra.
    Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd 29D1 po odpaleniu auta błąd się kasuje Ale powraca lub pokazuje kolejne cylindry. Jest ktoś w stanie pomóc?. Dużo tematów jest na innych forach Ale nikt nie opisał co było przyczyną. Poniżej załączam zdjęcia i filmy z odczytu.
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Pomiar kompresji na każdym cylindrze.
  • #3
    Karol1991bmw
    Level 4  
    Mogę zrobić i podesłać pomiar kompresji Ale jak by nie miał kompresji miał by problem z odpalaniem. Dla tego uważam że kompresje ma dobra. Nie trzyma wolnych obrotów trzęsie autem jak dodaje gazu to silnik chodzi równo i wypadanie zaplonow na cylindrze się zmniejszają. Raz pokazuje wypadanie zapłonu na 6 cylindrze po zmianie cewki pokazuje 5 cylinder A po wykasowaniu błędu i ponownym odpaleniu pokazuje błędy z 1,2,3,4 cylinder. Tak że nie obstawiam kompresji Ale sprawdzę i dam znać. Coś innego przychodzi do głowy?
  • #4
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Karol1991bmw wrote:
    miał by problem z odpalaniem


    Taki benzyniak zapali bez żadnego problemu nawet, jak na którymś garze będziesz miał 0.
  • #5
    andrzejsdl
    Level 15  
    Miałem mercedesa z silnikiem 3,2 vałka po dwie świece na cylinder i co jakiś czas też wypadał mi zapłon na cylindrze 4 lub 6 i wymiana świec na nowe dedykowane czy zamiana cewek i kabli WN nic nie dała.
    Na forum tez o to pytali i nikt nie dał jednoznacznej odpowiedzi co jest przyczyną. Na forum byl gość z warszawy z 33 certyfikatami MB,robi mercedesy,tam w fabryce pracował,jeździł na szkolenia i nie umiał też odpowiedzieć.
    A więc z tymi wypadaniami zapłonu to jakiś głębszy problem jest.
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Karol1991bmw wrote:
    mam problem z bmw e90 2005 rok 258 km 3.0i

    A kto nie ma jak się kupuje strucla z silnikiem n52.
    Wpierw zobacz czy w oleju nie ma plastiku lub opiłków.
    Of course pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
    Sprawdzenia disa, sprawdzenie vanosów. To na dzień dobry.
    Poźniej poebany valvetronik nastepnę gów...... z gnojowni bmw.
  • #7
    Karol1991bmw
    Level 4  
    Przy aucie spędziłem dziś trochę czasu zapomniałem dodać że na wyświetlaczu zapala się komunikat odnośnie check. I sprawdziłem sobie jak działają sondy. Auto Po odpaleniu pokazuje mi napięcia A sondach przednich 2.0 V A tylnie bank 1 0.5 V bank 2 0.9 V gdy auto zejdzie z obrotów zapala się check i tylnie sondy spada napięcie jedna pokazuje 0.1v A bank 2 pokazuje 0.0v czytałem ba forach że padnięta może być sonda i dla tego pokazuje wypadanie zaplonow. Jutro wymieniam cewki na nowe i zobaczę co pokaże mi diagnostyka. Jeśli problem nie zniknie to zobaczę do sondy. Lewego powietrza też nie łapie bo po odpaleniu pryskalem zmywaczem aby zobaczyć czy jest jakaś nieszczelność. Nic takiego nie było. Ktoś wie jaki powinien być odczyt z sond ? I jakie parametry powinny mieć vanos na dolocie i wylocie ?.
  • #8
    piordekk
    Level 16  
    Obejrzyj bardziej głowice. Niestety w tym motorze trwałość to nieznane zagadnienie inżynierów z bmw. Zapychaja się tam kanały olejowe, wycieraja i zacierają walki, szklanki podobnie i dochodzi jeszcze valvetronic. Od 2009 montowane poprawione głowice, przynajmniej teoretycznie. N52 to chyba największy szesciocylindrowy niewypał w bmw. Zmierz kompresję na gorącym silniku tak na początek.
  • #9
    Karol1991bmw
    Level 4  
    Sprawa wygląda tak zostały wiemienione świece i cewki i auto zachowuje się już lepiej ale jeszcze pokazuje minimalną różnicę wypadania zapłonu na 5 cylindrze gorzej niż na pozostałych. Uwagę zwróciłem że przy oddalonym silniku jak odktece korek wlewu oleju to schodzi tak jak by ciśnienie i silnik wyrównuje swoją pracę. Dla tego mam zamiar zabrać się za odme i zobaczyć czy nie jest zapchana lub uszkodzona Ale bardziej skuszę się na wymianę ponieważ nie jest droga kosztuje 210 zł firmy febi. Dam znać jak chodzi po wymianie domy.
  • #10
    Karol1991bmw
    Level 4  
    Mam nadzieję że problem rozwiązany przyczyną wypadania zaplonow i telepanie autem jest odma i jej przewody. Po demontażu kolektora wszystko widać wstawiam zdjęcie.
    A i kompresja zmierzona na wszystkich cylindrach pokazuje około 18 bar. Zamawiam odme przewody i po zamontowaniu dam znać czy chodzi poprawnie.
  • #11
    buulee
    Level 11  
    Witam, czy odma załatwiła problem wypadającego zapłonu na piątym cylindrze?