Witam, mam najprostszy przedłużacz listwowy, w którym mam: monitor, głośniki, lampkę, internet oraz czasem drukarkę. Komputer osobno podpięty do gniazda w ścianie (czy tak lepiej?). Mam często taki problem, że gdy włączam lampkę a bardziej gdy ją wyłączam to strzela mi w głośnikach a na monitorze cuda się dzieją. Monitor ma już ponad 6 lat, ale nie dawno musiałem naprawić zasilacz do niego bo kondensatory padły - pewnie ma to coś wspólnego. Głośniki też mają już kilka lat i zaczęły gorzej pracować - muszę dać głośniej, bo na minimalnych dźwięk źle słyszeć (dopiero się stabilizuje gdy dam głośniej), zaś jak dam głośniej to słyszeć bardziej szum - nie przypominam sobie by na początku coś takiego było (czy tutaj też może wystarczy kondensatory wymienić?). Nie znam się za bardzo, wiem jedynie, że u mnie w bloku nie ma bolca uziemiającego (w sensie w gniazdku jest, ale podłączony do minusa). Jaki lepszy przedłużacz kupić czy co ?
Najlepiej zastosować listwę zasilającą z zabezpieczeniem przeciwprzepięciowym (na przykład na warystorze). Listwę podłączamy do gniazda ściennego z uziemieniem! Do listwy należy wpiąć komputer i wszystkie urządzenia peryferyjne. Lampka - jako odbiornik nie wymagający specjalistycznej ochrony - nie musi być włączona do listwy. Można ją natomiast włączyć wprost do gniazda ściennego. Podobną funkcję co listwa, może pełnić zasilacz awaryjny UPS. Jest droższy, ale posiada znacznie więcej przydatnych funkcji. W tym przypadku do zasilacza awaryjnego wystarczy wpiąć zwykły przedłużacz - ten który już masz na pewno się nadaje.
adamm1709 napisał:
u mnie w bloku nie ma bolca uziemiającego (w sensie w gniazdku jest, ale podłączony do minusa).
Od lat dość popularne są tanie i łatwo dostępne listwy zabezpieczające ACAR, jednak wiele firm oferuje podobne i równie skuteczne rozwiązania. Przed zakupem warto się jednak upewnić, czy to jest na pewno listwa przeciwprzepięciowa z odpowiednim zabezpieczeniem czy jedynie... kolorowy przedłużacz z wyłącznikiem