logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Potencjalne przepięcia a bezpieczeństwo komputera

Oop 08 Cze 2020 14:42 951 8
REKLAMA
  • #1 18746728
    Oop
    Poziom 6  
    Ocena: 2
    W mieszkaniu w bloku mam zamontowany ogranicznik przepięć. Mieszkam już w tym miejscu kilka lat i nigdy nie zdarzyło się, żeby jakiś ze sprzetów się spalił. Czasem zdarzało się jakieś przepięcie, nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że wtedy zadziałał ogranicznik przepięć i dlatego żaden sprzet nie ucierpiał. Mimo, że w tym czasie był włączony np. laptop.
    Dodam, że wszystkie sprzęty elektryczne mam podłączone do gniazdek w których nie ma bolca uziemiającego (bo tylko takie mam w pokojach). Około pół roku temu kupiłem też bardzo drogi komputer i wszystko działa dobrze, jednak przez ten czas nie pojawiało się żadne przepięcie. I zastanawiam się nad bezpieczeństwem komputera. Czy taki ogranicznik przepięć daje w miarę wystarczającą ochronę? Czy jest sens do gniazdek które mam podłączać UPS, albo listwę antyprzepięciową? Tak dla dodatkowej ochrony? Czy nie da to zupełnie nic? A jeśli tak, to która opcja jest lepsza (ups, czy listwa)?
  • REKLAMA
  • #2 18746802
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 18746818
    Oop
    Poziom 6  
    Ktoś_tam napisał:
    Lepiej przekalkuluj czy życie nie jest cenniejsze od komputera, który i tak za 2-3 lata będzie złomem. Może warto zainwestować w gniazda z kółkiem ochronnym.

Co dokładnie masz na myśli? Komputer jest dość daleko od mojego stanowiska, nie dotykam go też w czasie jego pracy
  • REKLAMA
  • #5 18747080
    Ktoś_tam
    Poziom 40  
    Ocena: 2881
    Oop napisał:
    Ktoś_tam napisał:
    Lepiej przekalkuluj czy życie nie jest cenniejsze od komputera, który i tak za 2-3 lata będzie złomem. Może warto zainwestować w gniazda z kółkiem ochronnym.