logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć silnik elektryczny z czterema kablami? Bezpieczne kroki

roninyolo7 13 Paź 2024 00:19 978 21
  • #1 21260813
    roninyolo7
    Poziom 3  
    Cześć, jestem zielony w temacie, a tym bardziej podłączenia takiego silnika. Czy jakaś dobra duszyczka chce mi wytłumaczyć, jak to podłączyć, żeby mi palca nie upaliło?
    Czerwona wtyczka z trzema bolcami na tle innych kabli i narzędzi. Silnik elektryczny z odsłoniętymi przewodami do podłączenia

Taka wtyczka wychodzi od domu i taka jest z jednej strony zarobiona, druga obcięta i 4 kable.
    Osoba trzymająca w ręku kabel z widocznymi czterema żyłami.

Z góry dziękuję za wskazówki.
  • #2 21260824
    dzidek1968
    Poziom 28  
    Ocena: 388
    Niebieski to zerowanie, pozostałe to fazy. Podłączasz je do silnika, a jak kierunek obrotów będzie zły to zamieniasz dowolne dwie żyły. Oczywiście zakładam że to silnik trófazowy, a nie jakiś wytwór którego nie znasz. I że jest na 400 V.
    Moderowany przez krzysiek7:

Zalecam ostrożność z formułowaniem takich porad tylko na podstawie kolorów żył.
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

• #4 21260840
    roninyolo7
    Poziom 3  
    >>21260833
    Z wyłącznikiem raczej sobie poradzę, wszystkie po kolorach, chyba że jest inaczej.
    Dodano po 2 [minuty]:
    >>21260824
    Tak trójfazowy na pewno, że z wyłącznika wystają 3 kable, podłączenie po kolorach?
  • #5 21260851
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  
    Ocena: 5145
    dzidek1968 napisał:
    Niebieski to zerowanie, pozostałe to fazy.