logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] CWU 400l z grzałką, fotowoltaika off-grid – jaki zestaw do domu 7-osobowego?

hubert283 16 Cze 2025 09:42 1332 29
  • #1 21580668
    hubert283
    Poziom 5  
    Ocena: 3
    Witam szanowne grono użytkowników.
    Posiadam zasobnik CWU 300 litrów. Ogrzewam go kotłem na ekogroszek. Planuję modernizację, żeby nie palić cały rok tylko po to, żeby grzać ciepłą wodę. W domu jest 5 osób dorosłych i dwoje dzieci. Proszę o poradę, bo chciałbym założyć 400 litrów z grzałką i grzać fotowoltaiką off-grid, a w razie W paliwem stałym. Jaki zestaw dobrać do takiej instalacji i czy to w ogóle dobry pomysł. Bardzo proszę o poradę, co kupić. Jestem laikiem w tym temacie. Instalację oczywiście zakładałby mi uprawniony elektryk.
    Dziękuję za porady.
  • Pomocny post
    #2 21580776
    MichałS
    Poziom 35  
    Ocena: 669
    400l to duży zasobnik. Potrzebne będzie coś około 30kWh na zagrzanie do 70C, a taka ilość energii dostarczy instalacja 5kWp.

Bolączką jest to że trzeba będzie szukać grzałki 3F, albo pracować z grzałką 3kW. Niewiele falowników off_grid do grzania wody uciągnie taki zestaw. Na pewno nie Eco_boost-y.
  • Pomocny post
    #3 21581058
    kmarkot
    Poziom 31  
    Ocena: 356
    2X7 paneli fotowoltaicznych 450W podłączonych pod dwie przetwornice do grzania CWU podłączone pod dwie grzałki 2kW.
  • Pomocny post
    #4 21581500
    adse
    Poziom 27  
    Ocena: 252
    7x450W=3150W do grzałki 2000W?
  • Pomocny post
    #5 21581584
    techlock
    Poziom 33  
    Ocena: 482
    hubert283 napisał:
    chciałbym założyć 400 litrów z grzałką i grzać fotowoltaiką off-grid, a w razie W paliwem stałym

Czy chcesz wymienić obecny zasobnik, czy też zainstalować dodatkowy?
    Grzałka powinna być umieszczona na dole zasobnika.