logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Przekaźnik kolejności faz i stycznik w 4-żyłowej maszynie - skąd N?

mojamycha93 11 Kwi 2026 21:44 546 22
REKLAMA
  • #1 21882072
    mojamycha93
    Poziom 3  
    Dobry wieczór! Mam na imię Bartek, to mój pierwszy post tutaj. Zaznaczę, że nie jestem elektrykiem, ale staram się działać sam i do tej pory mi to wychodziło. Ale do rzeczy...

Zagiął mnie przekaźnik kolejności faz wraz ze stycznikiem w maszynie, którą chciałbym ochronić przed błędnym podłączeniem.

Ogólnie to wszystko działa, ale tylko wtedy, kiedy na cewkę dam zero i fazę z innego obwodu. Jak już się pewnie domyślacie - wybija różnicówkę.

Może podpowiecie, jak podłączyć albo co mogę dodać do tego układu, żeby tak się nie działo?

Maszyna działa na przewodzie 4-żyłowym, a skądś muszę wziąć N do cewki.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę zbędne komentarze, których jest na tym forum pełno, zachować dla siebie. Pamiętajcie, że wół też kiedyś był cielęciem.
    Pozdrawiam, Bartek!

AI: Podaj proszę dokładny model przekaźnika kolejności faz i stycznika oraz napięcie cewki stycznika (np. 230 V AC, 400 V AC, 24 V itp.) - to kluczowe, bo może się okazać, że N wcale nie powinien być potrzebny albo trzeba inną cewkę.
    Schneider LC1D25
    AI: Możesz wrzucić zdjęcie tabliczki zacisków albo prosty schemat, jak to jest teraz podłączone: jakie 4 żyły dochodzą do maszyny (L1/L2/L3/PE czy PEN?) i skąd dokładnie bierzesz to „zero z innego obwodu”?
    Wszystko działa na L1/L2/L3/PE, a zero, na którym cewka działa, po prostu wziąłem z osobnego kabla, po to, żeby upewnić się, co jest źle.
  • REKLAMA
  • #2 21882080
    elktrod
    Poziom 41  
    Ocena: 1337
    mojamycha93 napisał:
    Ogólnie to wszystko działa, ale tylko wtedy kiedy na cewkę dam zero i fazę z innego obwodu. Jak już się pewnie domyślacie - wybija różnicówkę.