Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subwoofer aktywny do samochodu

mogaris 06 Sty 2006 16:24 11575 28
  • Witam

Przedstawiam moj pierwszy projekt w tym dziale. Niedawno zbudowałem subwoofer aktywny na głośniku Alphard lw800 i wzmacniaczu na pojedynczej kostce tda7294. Wiem jakie są opinie na temat firmy Alphard, ale wydaje mi się, że na tego typu konstrukcje i za taka cena jest to dobry wybór.

Założenia:

Na początku miał to być projekt podobny jak z strony mdcs-a, maly sub, tani i w miare grający w samochodzie jako dodatek do przodów. Niestety tda1554 okazało się niewystarczające, nie miałem żadnej okazji na zakup oryginalnego używanego wzmacniacza do samochodu za przyzwoitą cenę, sam raczej nie chciałem nic zaczynać, bo nie mam doświadczenia w nawijaniu transformatorów do przetwornicy.. która stanowi podstawe dobrego wzmacniacza. Po namysłach zdecydowałem się na zakup wzmaka na tda7294 od Matronixa.. również wiedząc o opiniach na temat tych wyrobów, ale za 114zl jest przetwornica z wzmakiem na jednej plytce, regulacja wzmocnienia i filtr, a co najważniejsze 2 lata gwarancji.

Budowa:

Obudowa ma ok. 20l, jako materiał posłużyła mi płyta meblowa o grubości 2 cm, całość jest skręcana wkrętami do płyt gipsowo-kartonowych i klejona wikolem, dodatkowo wnętrze uszczelniane.
    Wyrzynarką wycinałem otwór na głośnik, br oraz terminal, a wszystkie płyty do odpowiednich wymiarów przycinałem na cyrkularce z małej średnicy piłą.