Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik do akwarium na mikrokontrolerze

Loccutus 23 Wrz 2006 13:48 245110 428
  • Sterownik do akwarium na mikrokontrolerze
    Witajcie.

Z wykształcenia jestem ekonomistą, w wolnej chwili troszeczkę interesuję sie elektroniką do której przez długi czas podchodziłem "jak pies do jeża", ale któregoś dnia trafiłem przez przypadek na jakiś artykuł Zbigniewa Raabe no i wpadłem po uszy.

Przedstawiam Wam projekt mojego autorstwa, który powstał praktycznie 2 lata temu i dzięki dyskusji na forach akwarystycznych rozwinął się w obecną postać.

Jest to urządzonko zajmujące się nadzorem nad ogrzewaniem, oświetleniem, wentylacją i nawożeniem w akwarium.

Steruje oświetleniem dziennym głównym, nocnym, symuluje świt i zmierzch, pilnuje właściwej temperatury, dokonuje pomiarów pH wody na podstawie którego decyduje o nawożeniu CO², przewietrza wnętrze pod pokrywą nie dopuszczając co skraplania się wody itd.

Urządzenie oparte zostało na procku ATMega32, oprogramowane w Bascom AVR i .. działa :D Ponieważ udostępniłem dokumentację (poza kodem źródłowym) każdy chętny akwarysta może sobie sterownik sam złożyć na "swój" sposób.

Moja wersja wygląda tak:

PCB: Sterownik do akwarium na mikrokontrolerze

Jednostronna ze soldermaską i opisem elementów - zlecona i wykonywana u Barańskiego ;)

po zmontowaniu mamy taką oto płytę główną :

którą dopasowałem do obudowy Z1A Kradexa. W obudowie wiercimy niezbędne otwory pod diody led, wyświetlacz LCD, klawiaturkę i złącza z tyłu - nawiercając cieniutkim wiertłem po linii zaznaczonej krawędzi otworu, wyłamując co zbędne i wygładzając pilniczkiem. Otwory okrągłe dużej średnicy wykonuje wiertłami piórowymi do drewna. Oczywiście można zlecić tą robotę komuś z CNC ;) prezentowana fotka przedstawia obudowę powycinaną u mojego kolegi na maszynce właśnie.