Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ

slipknot1989 30 Sie 2009 15:04 75939 98
  • 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ


    WSTĘP
    Od dawna zbierałem sie do zbudowania wlasnego zestawu do przyzwoitego słuchania muzyki. Po setkach godzin ślęczenia przed komputerem i czytania opini o różnych zestawach (poczatkowo mialo być to jakies 2.1) po glebszym zastanowieniu wybór padł na 3 drogi stx-a (projekt Irka) ze wzgledu na mniejsze koszty a efekt podobny, jak nie lepszy.

    GŁOŚNIKI.
    Przetworniki. GDN 22-140-8-SCX, GDM-14-150-8-SCX, GDWK-10-200-8-PJ

    OBUDOWA.
    Obudowa została wykonana z płyty wiórowej 18mm, skręcana wkrętami do regipsów, klejona i uszczelniana wikolem. Wymiary są identyczne jak w oryginalnym projekcie ponieważ po rozpatrzeniu wielu wariantów najbardziej przypadły mi do gustu. Dodałem jedynie od siebie dodatkową płyte na front, w celu wykonania małych sćięć. Osobna komora dla GDNa o pojemności 29 litrów, strojona na 45Hz tunelem fi 70mm, wytłumiona do polowy watoliną. Wewnątrz jedno wzmocnienie. Wykończona fornirem dębowym,klejonym na patex. Jedna wartwa bejcy TIK. Na koniec 3 warstwy lakieru do parkietów Domalux. Wiem. Brak frezów. Niestety nie mialem dostępu do frezarki, a mój budżet nie przewidział jej kupna. Wymiary: 96x23,5x29cm, z podstawkami wys. to 101cm.

    PODSTAWKI
    to dwie skrecone ze soba plyty 18mm. Ofornirowane także dębem i polakierowane, również 3 wartstwy lecz juz bez bejcy. Zamiast kolcy wpuscilem w plyty śruby na ktorych stoją (nie widac ich tak bardzo więc uznałem kupowanie kolcy za zbędne).
    https://obrazki.elektroda.pl/83_1251816301.jpg

    ZWROTNICA.
    Wykonana samodzielnie, lutowana na pająka. Części zamawiane w polinku. Oparta o schemat:

    WRAŻENIA.
    Gdy nie miałem jeszcze glośników w domu podchodziłem troche sceptycznie do nich i nie chciałem robić sobie za dużych nadziei na idealny dźwięk, żeby się potem nie rozczarować. Martwiłem się głównie basem, wczesniej mialem 4x12cali a tu tylko 2x8 w 18m kw :)
    Podłączenie. Na pierwszy odstrzał poszła metallica-nothing else matters. I Co? Ciarki na plecach... zadowolonie i radość. Tego uczucia życze każdemu kto buduje coś samemu. Dźwięk jak dla mnie jest bardzo zadowalający. Mogę je porównać tylko z altusami 140 ktore miałem wczesniej. Góra jest wyraźna, nie piszczy, po prostu gra miło dla ucha. Średnie hmmm.. wkońcu moje uszy mogą ich doświadczyć, w altkach było ich tyle co nic. Są wyrażne i w końcu zrozumiałe :) Dół jest idealny, tego oczekiwałem, potrafi przywalić tam gdzie trzeba, zejście też niczego sobie, bardzo zróżnicowany, i nie jest na jedno kopyto jak w altusach. Jest go bardzo dużo czasem aż za dużo. Zestaw jak dla mnie wart swojej ceny.





    Teraz to co najbardziej boli.
    KOSZTORYS.

    Głośniki- 320zł
    zwrotnica, br, terminale- 200zł
    płyty- 70zł
    pattex- 25zł
    wikol i inna drobnica 30zł
    fornir i lakier za free 0zł
    doświadczenie bezcenne
    reszte miałem
    RAZEM ok. 660zł

    GALERIA. Jakość kiepska, ale na chwilę obecną nie mam dostępu do aparatu.


    3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ

    3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ 3 drogi stx, GDN22-140-8-SCX, GDM14-150-8-SCX, GDWK10-200-PJ



    czekam na Wasze opinie.


    Fajne!
  • #2 30 Sie 2009 18:33
    917964
    Usunięty  
  • #3 31 Sie 2009 15:05
    tomson55
    Poziom 15  

    Witam!
    Oryginalnie :) Fajnie zrobione :)
    Możesz podesłać schemat zwrotnicy???


    P.S. Popraw zdjęcia bo szkoda wyrzucić temat do kosza :P

    pozdrawiam

  • #4 01 Wrz 2009 16:51
    slipknot1989
    Poziom 9  

    mam problem ze wstawieniem miniatur :(
    frezy mam nadzieje kiedyś zrobić :) kolumny na razie zasilane ampli technicsa sa-ax 710 ale za niedługo wymienię na jakąś yamahe.
    Głośniki zamawiane przez oficjalną stronę STXa.

  • #5 02 Wrz 2009 07:51
    sztorm
    Poziom 13  

    Witam...
    Mógłbyś podać link do pierwotnego projektu Irka ?
    Dzięki i pozdrawiam...
    Ps. piękne kolumienki :)

  • #6 02 Wrz 2009 12:44
    Michal p
    Poziom 11  

    Witam. Bardzo ładny projekt:-) Mam dwa pytania a mianowicie chodzi mi o tunel BR czy mógł byś podać wymiar bo nie wiem który to jest z oferty polinku i drugi temat to wytłumianie czy wytłumiałeś to watolina i czy tylko jedną tylną ściankę za GDN-em a i czy drugą komorę z wysoko tonowym też wytłumiałeś i jeśli tak to ile i gdzie.
    Bardzo bym podziękował za odpowiedź:-) Pozdrawiam.

  • #7 02 Wrz 2009 13:29
    Jamess8
    Poziom 16  

    sztorm napisał:
    Witam...
    Mógłbyś podać link do pierwotnego projektu Irka ?
    Dzięki i pozdrawiam...
    Ps. piękne kolumienki :)


    U góry jest zdjęcie projektu zwrotnicy.


    Slipknot1989 Szlifowałeś cały fornir przed lakierowaniem?
    Tam na jednym ze zdjęć widać jakieś jakby pofałdowania forniru z boku kolumny.

  • #9 02 Wrz 2009 21:47
    slipknot1989
    Poziom 9  

    dzięki wszystkim za pozytywne opinie. Wytłumienie jest tylko w polowie komory gdn-a, komora średniego i kopułki wytłumiona całkowicie. pofałdowań forniru nie ma, zdjecia są daremnej jakości więc możę się tak wydawać.
    Dżwięk jak dla mnie jest bardzo dobry, opisałem moje wrażenia odsluchów i nie wiem co jeszcze dodać. Za taką cenę zestaw godny jest uwagi.

  • #10 02 Wrz 2009 22:08
    maxxx222
    Poziom 14  

    Ja wlasnie dzisiaj skonczylem skladac pierwsza zwrotnice :)
    Jesli ktos ma jakies pytania co do niej to odpowiem :)
    Mysle ze w przeciagu tygodnia moje tez beda skonczone wiec takze sie z wami nimi podziele.

    PS. Skad brales watoline??

  • #11 02 Wrz 2009 22:30
    slipknot1989
    Poziom 9  

    watoline zostawiłem sobie kiedyś jak rozbierałem łóżko :) robisz droższą wersje zwrotki czy tą co jest na fotce która wstawiłeś?

  • #12 02 Wrz 2009 22:35
    maxxx222
    Poziom 14  

    Ta co jest na fotce. Wlasnie chcialem sie dowiedziec czym one sie roznia.
    Bo na moje oko tam sa kondensatory Jantzen ale nie wiem jak to wplywa na dzwiek??
    Wiesz moze??

  • #13 02 Wrz 2009 23:17
    slipknot1989
    Poziom 9  

    ja robiłem tą droższą wersje, ale jak pytałem doświadczonych ludzi to różnic w dźwięku wielkich nie będzie, tylko raczej w cenie zwrotnicy. Ja wolałem zastosować lepsze części, właśnie jantzena na średni tor dla pewności :P

  • #14 03 Wrz 2009 16:26
    maxxx222
    Poziom 14  

    Ja sie nie znam na tym. A jak pytalem o zwrotnice to nikto mi tego schematu nie podawal. A ile dokladnie wyszla cie ta zwrotnica na tych czesciach??

  • #15 03 Wrz 2009 20:08
    Alton88
    Poziom 21  

    Świetna jakość wykonania , jednak mimo tego zastosowanie GDM'a Stx'a woła o pomstę do nieba , jeden z gorzej brzmiących głośników, także nie łudź sie że średnie tony brzmią ,,wkońcu,, wyraźnie .
    O niebo lepiej by wypadł jakiś Tonsil GDN 11/35 , 15/40 , 13/40 .

  • #16 03 Wrz 2009 23:31
    dabyl
    Poziom 11  

    Kolumny oczywiście bardzo fajne, staranie wykonane. Co prawda frezy poprawiły by efekt no ale z drugiej strony ich brak nie rzuca się aż tak w oczy (chyba chodzi o trafne dobranie koloru forniru i ścięcia... sam nie wiem ale jest co najmniej OK ;)

    Alton88, hmm... piszesz, że średniotonowy STX'a jest słaby a jako alternatywy podajesz niskośredniotonowe (zakładam że chodzi o 15/40/5 i 13/40/2, które nawiasem mówiąc sa faktycznie całkiem dobrymi głośnikami). Stosowanie niskośredniotonowca do konstrukcji 3-way jako średniaka, odcinanie mu dołu i uzupełnianie go innym głośnikiem chyba trochę mija się z celem. Na pochwałę dla slipknot1989 zasługuje fakt, że wybrał konstrukcję sprawdzoną (patrz diyaudio.pl) i chwaloną, z jak by nie było profesjonalnie zaprojektowaną, przez irka, zwrotnicą.

    Szczerze mówiąc nie słyszałem nigdy jak gra to zestawienie głośników ale z tego co czytam to z tą zwrotnicą jest całkiem (bardzo) chwalone.

    Pozdrawiam i życzę miłego słuchania ;)

  • #17 04 Wrz 2009 12:10
    rosomak19
    Poziom 19  

    Fajne kolumny Ci wyszły, moje gratulacje! Jestem ciekaw jak grają ? Co do zwrotnicy to jest ona podstawą dobrej kolumny i możemy za jej pomocą ukryć mankamenty wynikające z niedostatków obudowy. Dodam że nieraz spotyka się takie pseudo zwrotnice w których jakość materiałów pozostawia wiele do życzenia a cewka filtru głośnika niskotonowego jest nawijania cienkim drutem że o dobroci takie cewki to szkoda gadać.

  • #18 04 Wrz 2009 17:38
    slipknot1989
    Poziom 9  

    Alton88 średnie jak dla mnie są wyraźne, w porównaniu z tym co miałem wcześniej jest niebo a ziemia. wiadomo że każdy od czegoś zaczynał, zmiana tutaj głośnika jest jak dla mnie nie opłacalna, to wiążę się z nowym projektem zwrotki, a ja po pierwsze nie mam sprzętu pomiarowego a po drugie doświadczenia.
    maxxx222 obie zwrotnice to koszt około 220zł(droższa wersja) tańsza ok 30zł mniej :)
    dabyl sam bylem ciekaw jak to zagra. Dlatego postanowiłem to zbudować. Mogę powiedzieć że jest bardzo dobry zestaw jeśli chodzi o stosunek cena/jakość.
    Zwrotnice projektował człowiek który ma o tym pojęcie i zna się na rzeczy, także co do zwrotki to jestem spokojny że jest dobrze zaprojektowana.

  • #19 04 Wrz 2009 19:54
    maxxx222
    Poziom 14  

    To jak dla mnie to duuuuzo przepłaciłeś. Ja za zwrotkę w tej tańszej wersji zapłaciłem ok. 150 zł (Części,laminat,cyna).
    Oczywiście robiłem ja samodzielnie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Części były zamawiane w polinku

  • #20 04 Wrz 2009 20:14
    slipknot1989
    Poziom 9  

    ale ja dałem tyle ponieważ do tego były BRy i terminale (droższe są niż te plastiki). Więc się nie dziw :P też zamawiałem z polinka i składałem sam.

  • #21 04 Wrz 2009 20:26
    maxxx222
    Poziom 14  

    No to teraz rozumiem. Ja terminale i br kupowałem w sklepie. Dlatego mialem lekkie zdziwko dlaczego tak drogo :P
    Ale teraz juz rozumiem :)

  • #22 05 Wrz 2009 11:15
    pszemas
    Poziom 10  

    czy moglbys zamiescic projekt tych kolumn ? moje glosniki leza w szafie i prosza o obudowe.

  • #23 05 Wrz 2009 13:34
    MORT
    Poziom 24  

    A ja mam jeszcze inne pytanie. Z tego co widzę projekt robiłeś w jakimś solidzie. Masz może pliki z niego?

  • #24 07 Wrz 2009 11:14
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ładnie wykonana sprawdzona konstrukcja. Najlepszy przykład jak mądrze zagospodarować pieniążki. Gratuluję i życzę wielu przyjemnych chwil przy słuchaniu ulubionych wykonawców.

    P.s.
    Jak brzmi "stopa" na "Demanufacture"?

  • #25 07 Wrz 2009 19:51
    nikkos
    Poziom 10  

    Witam Bardzo ciekawy projekt. Widać duży nakład pracy. Jeżeli możesz to podaj linka do konstrukcji irka. Masz może dokładne wymiary tych kolumn. Z chęcią podją bym się wykonania czegoś takiego zbudowałem parę subwooferów na stx ale żadnego 3-waya.

  • #26 08 Wrz 2009 17:07
    kazitor23
    Poziom 15  

    Stoją na śrubach a nie na kolcach powiadasz ? Różnica jest w cenie ale i w działaniu, kolce praktycznie wcale nie przenoszą drgań...

    :) to właśnie po to by nie słodzić za bardzo, konstrukcja MEGA!

  • #27 08 Wrz 2009 20:15
    slipknot1989
    Poziom 9  

    przemo-lukas stopa brzmi wyśmienicie jak dla mnie :)
    kazitor23 nie bądzmy juz tacy szczegółowi :P ile taka śruba Ci ich przeniesie?! ma styczność z podłożęm góra jednym cm kwadratowym. Dla mnie to akurat mala różnica. Zawsze moge wziąść szlifierkę i zjechać je na szpic.

    dzięki wszystkim za pozytywne opinie :)

  • #28 28 Wrz 2009 20:22
    fahu
    Poziom 8  

    A dokładnie nad którą Yamahą zastanawiasz sie?

  • #29 09 Maj 2010 12:41
    Vitu
    Poziom 20  

    Witam , a jak by dolozyc do tego jeszcze jednego GDN'a ?

  • #30 09 Maj 2010 13:12
    maxxx222
    Poziom 14  

    Vitu to trzeba by bylo przeprojektowac zwrotke. Ale ty chyba nie slyszales tego zestawy skoro chcesz dokladac drugiego GDN-a :P

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson