Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć kontaktron pod alarm?

06 Maj 2012 17:19 11085 39
  • Poziom 15  
    Passat B6. Wczoraj skradziono mi porządne światła dzienne wraz z fabrycznymi atrapami. Złodzieje działali w południe w centrum miasta (bezczelność nie zna granic).
    Chciałbym przy kolejnym montażu zabezpieczyć DRLy chociażby przez uruchomienie alarmu. Myślę, że najprostszym i wystarczającym rozwiązaniem byłoby zastosowanie kontaktronu (czujnika magnetycznego) po 1szt. dla każdego światła, pytanie tylko gdzie i jak dokładnie mógłbym je podpiąć w obwód, żeby alarm zadziałał i żeby błędy na CANie nie wyskakiwały?
  • OptexOptex
  • Poziom 11  
    Wystarczy jeśli dodatkowe kontaktrony połączysz w szereg z dowolnym innym czujnikiem jaki masz w samochodzie (mówię o przypadku gdy już masz jakiś alarm w samochodzie). Niech to będzie np. czujnik zamka pokrywy maski silnika.

    Pozdrawiam :)
    Moderowany przez Błażej:

    To jeszcze wytłumacz, jak to miałoby zadziałać? Bo jak miałby kontaktron miałby wyzwalać alarm w instalacji samochodowej, w której alarm powoduje PODANIE masy, a nie jej przerwanie. OBOWIĄZKOWO wytłumacz!

  • Poziom 15  
    Akurat też po cichu myślałem o wykorzystaniu czujnika pokrywy maski silnika :)
    Niestety nie mam pojęcia gdzie go namierzyć i jak się do niego podłączyć.

    Dodano po 32 [minuty]:

    tak się zastanawiam, prąd rzędu ilu mA leci w takim czujniku w samochodzie? taki np. kontaktron wystarczy?
    Moderowany przez Błażej:

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czy ty rozumiesz, co napisałem wyżej? W instalacjach domowych alarm powoduje PRZERWANIE masy, w samochodowych PODANIE masy. Więc JAK chcesz to ze sobą mieszać?
  • Poziom 11  
    Uwaga Błażej.... nie chodzi o mieszaie czegokolwiek. Wystarczy styki kontaktronu wpiąc w przecięty przwód czujnika maski silnika. nieważne jest czy podawany będzie minus czy plus.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Publikowanie wpisów zawierających szkodliwe porady,

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    CO???
    Krańcówki w aucie reagują, jak się zewrą - otwarcie maski ZWIERA taki wyłącznik i wywołuje alarm poprzez PODANIE masy na wejście alarmu.
    Kontaktron w instalacji domowej jest cały czas ZWARTY, a alarm powoduje PRZERWANIE obwodu.
    Ergo: podłączenie kontaktronu cały czas zwartego równolegle do jakiegokolwiek czujnika, spowoduje, że alarm samochodowy będzie widział ten czujnik, jako powodujący alarm. Przyzwoity alarm odetnie tą linię po kilku próbach.
    Połączenie w szereg spowoduje, że "uruchamiając" kontaktron PRZERWIE się obwód i unieruchomi czuję wpiętą szeregowo z kontaktronem.
    WIĘC JAK TO MA DZIAŁAĆ?
  • OptexOptex

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Pelman napisał:
    styki kontaktronu wpiąc w przecięty przwód czujnika maski silnika


    Tak się nie da zrobić!
    Temat oczywiście jest do ogarnięcia, jednak trzeba w układ włączyć przekaźnik i odpowiednio go podłączyć. W takim układzie należy zastosować dodatkowe bezpieczniki, bowiem układ musi być cały czas pod napięciem.
  • Poziom 15  
    Nie przewidziałem tego, że alarm w aucie jest wywoływany podaniem masy. Wygląda na to, że prostym sposobem tego nie zabezpieczę.

    CameR napisał:
    Temat oczywiście jest do ogarnięcia, jednak trzeba w układ włączyć przekaźnik i odpowiednio go podłączyć. W takim układzie należy zastosować dodatkowe bezpieczniki, bowiem układ musi być cały czas pod napięciem.


    Jakie to będą mniej więcej koszty całego układu dla dwóch świateł?
  • Poziom 11  
    Przyzwoity alarm samochodowy powinien sygnalizować zarówno zwarcie jak i przerwe w obwodzie w przeciwnym razie przecięcie kabelka przez złodzieja otwierałoby drogę do samochodu

    Moderowany przez Błażej:

    Pokaż mi taki alarm i wytłumacz, jak jednocześnie coś ma reagować na zwarcie i rozwarcie obwodu. OBOWIĄZKOWO!

  • Poziom 17  
    A może lepiej nie kombinować i zastosować czujnik uderzeniowy z prealarmem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    :Plumpi - słyszeli i wiedzą... Tylko tutaj chodzi to, że człowiek proponuje rozwiązanie w oparciu o typowe czujniki z alarmów domowych i brnie usilnie, wymyślając jakieś dziwactwa.
    A sam wiesz, że tak się nie da. Ale z chęcią poczytam o czymś nowym i odkrywczym, jak ten alarm samochodowy reagujący na wszystko...
  • Poziom 11  
    Nie pracuję z alarmami samochodowymi a tylko z systemami alarmowymi w budynkach. Insatalacja alarmowa oparta na dwóch rezystorach przy czujce (np SATEL Integra) wykrywa przerwę lub zwarcie pętli (sabotaż) a także normalne naruszenie wykrywane przez czujnik wywołując dowolnie zaprogramowaną reakcję (np włączenie syreny)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    1. Samochód, to NIE JEST budynek.
    2. Aby się wypowiadać, należy znać specyfikę działania układów alarmowych, w tym samochodowych, bo tego tyczy wątek.
    3. Nie odpowiedziałeś na pytanie - POKAŻ MI ALARM SAMOCHODOWY REAGUJĄCY NA PRZERWANIE LINII ALARMUJĄCEJ. Ponoć "przyzwoite tak mają". Więc chciałbym poznać takowy.


    :komanch - możesz zastosować kontaktrony przedstawione przez :Plumpi. Tylko, że one nie występują w domowych systemach alarmowych i trzeba je kupić luzem.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    komanch napisał:
    Jakie to będą mniej więcej koszty całego układu dla dwóch świateł?

    Koszty są zależne od czasu jaki instalator spędzi przy Twoim samochodzie.
    To nie jest typowa instalacja. Trzeba wszystko ręcznie "wyrzeźbić" , kleić "magnesy" , dobierać miejsca mocowania, itd.
    Nietypowa instalacja podłączenia takiego zabezpieczenia może być porównywalna z ceną usługi montażu centralki alarmu - chyba, że zrobi to jakiś domorosły fachowiec - desperat "na głodzie".
  • Poziom 11  
    Nie jest moją intencją uczyć czy tez pouczać kogokolwiek... sugeruję tylko mozliwe rozwiązania problemu w sposód raczj "blokowy" niz ideowy" nie mając przed nosem ani samochodu ani jego schematu układu alarmowego. Cz jestem zbyt naiwny sądząc ze alarm samochodowy jest mniej odporny na sabotaż niż njatańszy nawet alarm do obiektów stałych ?
  • Poziom 15  
    jeryy3 napisał:
    A może lepiej nie kombinować i zastosować czujnik uderzeniowy z prealarmem.


    Pomysł mi się podoba znowu ze względu na prostotę. Pytanie, czy to ma prawo się sprawdzić?

    No i jak to ustrojstwo się w ogóle podłącza?
    Jak podłączyć kontaktron pod alarm?
  • Poziom 10  
    Pelman napisał:
    Cz jestem zbyt naiwny sądząc ze alarm samochodowy jest mniej odporny na sabotaż niż njatańszy nawet alarm do obiektów stałych ?



    tak
  • Poziom 17  
    Powinno w aucie mam alarm "boxer"czujnik podłączyłem prealarmem do czujnika ultradzwiękowego,równolegle po przez dwie zwykłe diody.Efekt taki że po dobrym wyregulowaniu czułości reaguje na kopanie w opony czy opieranie się o karoserie.Jak podłączyć kontaktron pod alarm?
  • Pomocny post

    Poziom 27  
    Trochę gubi was rutyna, jest dość proste rozwiązanie, kontaktron "rozwierny" np. z linku powyżej, przewód od maski jest w zamku maski i zabawa z uszczelnieniem, klejeniem kontaktronów i magnesów. W sam raz dla amatora.
    Pelman, taka mała uwaga, nie znam się - nie zabieram głosu. Alarmy samochodowe i mieszkaniowe to są 2 różne rzeczy, poza tym, że obydwa wyją.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wystarczy pomyśleć... Alarmy obiektowe mają możliwość dostępu do części składowych, czasem bez naruszania stref alarmowania. Stąd też zabezpieczenie polegające na wywoływaniu alarmu w przypadku zerwania ciągłości obwodu.
    W samochodzie, by dostać się do części składowych alarmu, trzeba naruszyć strefy zabezpieczane.
    Taka oczywista sprawa. Ale widać, ciężko przemyśleć, łatwiej dawać bzdurne porady...
    Po prostu, :Pelman - stosuj się do zasady przytoczonej przez :wiesiekj..

    Czujniki wstrząsowe są dość problematyczne - za delikatnie ustawiony będzie powodować ciągłe fałszywe alarmy. Choćby od przejeżdżających obok samochodów (sprawdzone). Zbyt mała czułość na nic się zda...
    W sumie rozwiązanie z kontaktronami wydaje się w miarę sensowne, jeśli dobrze to przemyśleć. A najprościej, to zrobić wpuszczając w lampy dodatkowy przewód, który wewnątrz będzie połączony w pętlę, i połączony do układu, który po przerwaniu obwodu podawałby impuls na wyjściu. Wtedy obcięcie przewodu powodujące przerwę, powodowałoby podanie masy na linię alarmową i alarm.
    Układ przerzutnika monostabilnego powinien załatwić sprawę.
  • Poziom 15  
    Tak się zastanawiam, wskazany wyżej kontaktron przełączny http://www.dolam.pl/kontaktrony_211.html jest szklany i kruchy, a więc mało odporny na warunki jakie panują pod samochodem. Mogę go jakoś zabezpieczyć nie tracąc właściwości? ewentualnie czy coś w obudowie jest dostępne? Przepraszam za takie pytania, ale jakoś nie miałem wcześniej do czynienia z tymi wynalazkami :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Możesz go zalać silikonem. Na tyle, by działa pod wpływem magnesu. Ale nada to będzie kontaktron.
    Układ o którym wspominałem - zamieniasz dotychczasowy przewód zasilający na taki z dwoma żyłami więcej. Dwie z żył łączysz po prostu w lampie ze sobą tworząc pętlę zabezpieczającą przewód, bo to o jego obcięcie chodzi. A potem już górki - przerzutnik wyzwalany zmianą stanu. Czyli jeden koniec przewodu, do masy, drugi do wejścia przerzutnika podwieszonego jakimś rezystorem do zasilania. I dopóki przewód cały, to stan nie będzie się zmieniać, przecięcie przewodu spowoduje zmianę stanu na wejściu na wysoki i powstanie impulsu na wyjściu.
    Można by też pewnie zastosować jakiś z tych czujników:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=cz...=czujnik+drga%C5%84&id_category=100249&page=1

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    komanch napisał:
    Mogę go jakoś zabezpieczyć nie tracąc właściwości?

    Ja kiedyś używałem kontaktronów , które wkładałem do mosiężnych osłon używanych dla czujników temperatury typu PT100. Wnętrze wypełniałem silikonem i uzyskiwałem hermetyczny czujnik z kontaktronem.

    Wyglądało to tak jak na zdjęciu poniżej, tylko koniec rurki nie był zawalcowany lecz wypełniony silikonem.
    Jak podłączyć kontaktron pod alarm?
  • Poziom 15  
    Błażej napisał:
    dopóki przewód cały, to stan nie będzie się zmieniać, przecięcie przewodu spowoduje zmianę stanu na wejściu na wysoki i powstanie impulsu na wyjściu

    Odcięcie przewodu uruchomi alarm, ale wtedy i tak przynajmniej jedna lampa zostanie skradziona, skoro będzie już swobodna.
    U mnie w samochodzie wygląda to tak, że światła te mam zamontowane w fabrycznych atrapach. Praktycznie nie ma możliwości wyjęcia samych lamp, bez wcześniejszego wykręcenia atrap. Chciałbym aby alarm został uruchomiony już w momencie ruszania samymi atrapami, czyli jeszcze przed odcięciem lamp, wtedy byłaby szansa na uratowanie świateł.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    W takich samych, szklanych obudowach stosuje się kontaktrony w czujnikach do systemów alarmowych. Tyle, że są one zalane plastikiem. Ty możesz sobie tak samo wykonać taki czujnik. Trzeba przylutować delikatnie przewody to końcówek kontaktronu. Wsadzić do kawałka plastikowej czy też aluminiowej rurki lub profilu o innym kształcie, a następnie zalać go klejem dwuskładnikowym (żywicą).

    Innym rozwiązaniem jest zastosowanie tranzystora polowego. Dzięki temu można wykorzystać standardowe kontaktrony lub pętlę przewodu przyklejonego do lampy.
    Jak podłączyć kontaktron pod alarm?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Nie kombinuj i nie utrudniaj sobie życia.
    Atrapy w B6 są przykręcone jednym wkrętem na śrubokręt krzyżowy i dwa "zatrzaski".
    Wymień wkręt na model z innym - nietypowym łbem - np. Tri-Wing (trójskrzydłowe wgłębienie) lub innym.
    Jak podłączyć kontaktron pod alarm?
  • Poziom 15  
    CameR napisał:
    Atrapy w B6 są przykręcone jednym wkrętem na śrubokręt krzyżowy i dwa "zatrzaski".

    Zgadza się :cry:
    Zamierzam ten jeden wymienić na 2-3 nietypowe
  • Poziom 15  
    CameR napisał:
    Wymień wkręt na model z innym - nietypowym łbem - np. Tri-Wing (trójskrzydłowe wgłębienie) lub innym.


    Co się naszukałem, 2 dni już szukam i nigdzie nie ma takich wkrętów. Na miejscu w castoramie jedynie z imbusowymi łebkami są, dobre chociaż takie.