Witam Posiadam Fiata Palio 1.2 8V rocznik 2001. Problem polega na tym że komputer silnika zarejestrował błąd " Mieszanka Max Uboga". Sprawdziłem korektę sondy lambda w programie IAW SCAN I na zasilaniu benzyną korekta wynosiła 0,76 na gazie 1,25. W związku z tym że podejrzewałem uszkodzenie sondy pojechałem na analizę spalin ale tam zarówno na benzynie jak i na gazie lambda wynosiła 0,96 - 1,04 testowane na niskich jak i na wysokich obrotach. Pomimo prawidłowych wskazań na analizatorze wymieniłem sondę na nową Golden Lodge. Po wymianie skasowałem auto adaptacje benzyny przejechałem ok 30 km na benzynie po czym zrobiłem nowe mapy w Stagu.
Auto zachowywało się poprawnie zarówno na benzynie jak i na gazie lambda wynosiła w przybliżeniu 1,0. Po kilku dniach znów podłączyłem IAW Scan żeby sprawdzić czy aby błąd o zbyt ubogiej mieszance nie powrócił i błędu nie ma ale zauważyłem że przy zasilaniu benzyną i obrotach jałowych IAW Scan pokazuje korektę 1,25. Wykres w ogóle się nie zmienia jest to linia ciągła, natomiast po zwiększeniu obrotów sonda normalnie pracuje. Podejrzewałem uszkodzenie ECU więc podłączyłem się do "Staga" i tam sprawdziłem na wykresie pracę sondy na benzynie i również napięcie jest na stałym niskim poziomie, sonda w ogóle nie pracuje gdy silnik jest na biegu jałowym. Dodam że gdy silnik pracuje na lpg sonda pracuje prawidłowo zarówno na biegu jałowym jak i na wyższych obrotach. W związku z czym kieruję pytanie co może być przyczyną takiego zachowania sondy na benzynie? dziś planuję sprawdzić dolot pod kątem nieszczelności oraz zawór Evap.
Auto zachowywało się poprawnie zarówno na benzynie jak i na gazie lambda wynosiła w przybliżeniu 1,0. Po kilku dniach znów podłączyłem IAW Scan żeby sprawdzić czy aby błąd o zbyt ubogiej mieszance nie powrócił i błędu nie ma ale zauważyłem że przy zasilaniu benzyną i obrotach jałowych IAW Scan pokazuje korektę 1,25. Wykres w ogóle się nie zmienia jest to linia ciągła, natomiast po zwiększeniu obrotów sonda normalnie pracuje. Podejrzewałem uszkodzenie ECU więc podłączyłem się do "Staga" i tam sprawdziłem na wykresie pracę sondy na benzynie i również napięcie jest na stałym niskim poziomie, sonda w ogóle nie pracuje gdy silnik jest na biegu jałowym. Dodam że gdy silnik pracuje na lpg sonda pracuje prawidłowo zarówno na biegu jałowym jak i na wyższych obrotach. W związku z czym kieruję pytanie co może być przyczyną takiego zachowania sondy na benzynie? dziś planuję sprawdzić dolot pod kątem nieszczelności oraz zawór Evap.