Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ELM 327 BT - VAG-COM , VCDS lite - jest możliwość ?

15 Cze 2014 11:17 47088 26
  • Poziom 35  
    Witam serdecznie.
    Jeśli w złym dziale to proszę o przeniesienie a nie kasowanie.

    Nabyłem interfejs ELM 327 BT w celu zabawy w zasadzie z programem TORQUE OBD na androida.
    Jako iż sprzedawca zapewnia niebanalne możliwości programu, postanowiłem zmusić go do pracy z VCDSem i VAG-comem.
    Obie próby zakończone niepowodzeniem.

    A robie to tak:
    Paruje ELM z laptopem przez BT.
    Łącze przez serial port - połączone.
    Zmieniam port na port com1 bądz com2.
    Odpalam program, ustawiam port i robie test.
    Wynik ?
    Wywala raz że interfejs znaleziony ale jest problem z połączeniem, po zmianie parametrów pracy portu ( ze wskazówek z for tematycznych ) sytuacja się nie zmienia.Czasem wywali że fejsu w ogóle nie ma.

    Próbowałem na VAG-COM, VCDSlite, Polski VAG. Żaden nie odpowiedział.

    Aplikacja dołączona do zestawu ( jakaś darmowa ) łączy i odczytuje po EOBD kody błędów ( czyli tyle co moja apka z telefonu ).

    Powiedzcie mi czy ten ELM jest tak ograniczony jeśli chodzi o funkcję ??

    Omawiany pacjent do VW Passat 1,9tdi AVF 2002r.
  • Poziom 39  
    Do Passata lepiej sobie kup VAS5054A + VAS PC. Można dostać na AliExpress za marne $50 (150 zł).
    ELM 327 jest ograniczony - zwłaszcza przez oprogramowanie.
  • Poziom 35  
    Tak myślałem ale wolałem zapytać dla spokoju sumienia :)
    Lubie czasem pobawić się swoim autem, kodować etc ale na VCDSa mi szkoda trochę :)

    A co do Twojej propozycji, w polskiej dystrybucji można to dostać ?
    Nie kupowałem nigdy z zagranicy...
  • Poziom 34  
    nici napisał:
    A co do Twojej propozycji, w polskiej dystrybucji można to dostać ?

    Na wiadomym portalu aukcyjnym, ale cena ...
  • Poziom 39  
    nici napisał:
    A co do Twojej propozycji, w polskiej dystrybucji można to dostać ?
    Tak, tylko na Allegro to samo kosztuje 500-600 zł.
    Oczywiście pamiętaj, żeby to był model interfejsu z UDS-em.
  • Poziom 33  
    A ja do tej pory śmigałem na zwykłym niebieskim kabelku, koszt 30 zł, program VAG COM 3.11. Kodowania robi, adaptację robi, bloki wartości też, więc nie widzę potrzeby, żeby do własnego użytku pchać się w setki zł... Teraz ustrzeliłem VCDS-a w dobrej kasie :)
  • Poziom 35  
    mickpr napisał:
    nici napisał:
    A co do Twojej propozycji, w polskiej dystrybucji można to dostać ?
    Tak, tylko na Allegro to samo kosztuje 500-600 zł.
    Oczywiście pamiętaj, żeby to był model interfejsu z UDS-em.


    UDS w moim passacie chyba nie potrzebny ( 2002 ) ale w przyszłości kto wie.

    600zł, znalazłem.. Trochę sporo.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    A co powiecie na VAG COMMANDER ??
    Jakieś doświadczenia, opinie ?
  • Poziom 33  
    Do licznika w sam raz, natomiast do diagnostyki bez sensu.
  • Poziom 33  
    Commanderem? Nieee.... Do tego Galletto 1260 lub MPPS. Commanderem możesz np. wyłączyć immo w EDC15 albo zczytać eeprom, nic więcej.
  • Poziom 39  
    Nie jestem mechanikiem, tylko elektronikiem (i to nie samochodowym).
    Kiedyś znajomy kupił taki interfejs w graniach 30-40 zł właśnie.
    Potem podpiął do Skoda Fabia Diesel 1,9 rocznik 2001 ... i potem musiał sobie kupować nowy sterownik - bodajże od poduszki.
    Także z wynalazkami w stylu VAG-COM itd... i bawieniem się nimi - zalecam ostrożność.
  • Poziom 33  
    Najtańszy VAG za 35 zł może uszkodzić poduszki równie dobrze jak oryginalny VCDS, jest nawet komunikat o tym przy podłączeniu. Kolejna sprawa, był sterownik 0 końcówce 605 A który padał za każdym podłączeniem diagnostyki.
  • Poziom 39  
    Być może o to chodziło, natomiast bez problemu można było podłączyć VAS5051B.
    Podejrzewam (ale nie sprawdzałem - bo po co), że z VAS5054 byłoby podobnie (to znaczy bez problemów).
    Nie żebym zachwalał te urządzenia (nie sprzedaję ich).

    Gro dealerów Skoda/VW/Audi/Seat wobec kosmicznej ceny nowego VAS-a (ale i tak niższej niż cena VAS5051B) zaopatruje się w takie właśnie urządzenia.
    Do tego zwykły notebook i voila.. Do niektórych rzeczy oczywiście niezbędny jest Intranet (żeby nie było, ze pierwszy lepszy warsztat pana Stasia zrobi to samo co ASO).
    Problemem dla ASO jest tylko konieczność zakupu oryginalnych modułów pomiarowych..., ale one wszystkie chodzą na USB.
    Poza tym - w warsztacie pana Stasia nikt się w to nie cacka tylko bierze zwykły miernik w rękę.
  • Poziom 39  
    nici napisał:
    O co chodzi z tymi poduszkami ??
    Błąd w konstrukcji, jedyny jaki wiem w Skodzie rocznik 2000-2001.
    To sytuacja wzięta z życia - dlatego o niej napisałem.
    Nie wiem czy są jakieś inne sytuacje, kiedy wystarczy TYLKO połączyć się ze sterownikiem, żeby go uszkodzić.
    Na pewno na pałę nie należy NIC robić.

    http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-59577.html
  • Poziom 35  
    polonez15 napisał:
    Commanderem? Nieee.... Do tego Galletto 1260 lub MPPS. Commanderem możesz np. wyłączyć immo w EDC15 albo zczytać eeprom, nic więcej.



    Mój klient mechanik nabył takowy fejs z allegro. Zapłacił koło 80zł.
    Próbowałem połączyć się z moim ECU - efekt ? Zawiecha programu ...
  • Specjalista grupy V.A.G.
    polonez15 napisał:
    Najtańszy VAG za 35 zł może uszkodzić poduszki równie dobrze jak oryginalny VCDS, jest nawet komunikat o tym przy podłączeniu. Kolejna sprawa, był sterownik 0 końcówce 605 A który padał za każdym podłączeniem diagnostyki.

    Naprawiam te sterowniki po zabawie z VAG-COMem gdzie pojawia się błąd 65535.
    Oryginalny VCDS nie uszkadza tego sterownika tylko takie gów...a jak VAG-COM, VWTool itp.
    Zawsze po naprawie podłączam sterownik na stole i diagnozuje go VCDSem.
    Komunikat o podłączeniu to masz właśnie w VAG-COMie.
    Jeżeli VCDS ma go też uszkadzać to czemu nie pokazuje się już tam ten komunikat?
  • Poziom 35  
    grala1 napisał:
    polonez15 napisał:
    Najtańszy VAG za 35 zł może uszkodzić poduszki równie dobrze jak oryginalny VCDS, jest nawet komunikat o tym przy podłączeniu. Kolejna sprawa, był sterownik 0 końcówce 605 A który padał za każdym podłączeniem diagnostyki.

    Naprawiam te sterowniki po zabawie z VAG-COMem gdzie pojawia się błąd 65535.
    Oryginalny VCDS nie uszkadza tego sterownika tylko takie gów...a jak VAG-COM, VWTool itp.
    Zawsze po naprawie podłączam sterownik na stole i diagnozuje go VCDSem.
    Komunikat o podłączeniu to masz właśnie w VAG-COMie.
    Jeżeli VCDS ma go też uszkadzać to czemu nie pokazuje się już tam ten komunikat?


    VAS też wywołuje ten problem ?
  • Moderator Samochody
    Problem był spowodowany nieprawidłowym zamykaniem sesji diagnostycznej i dotyczył starych wersji VAG-COM, VWTool i Polski VAG. Fabryczny tester (VAS) nie powodował uszkodzenia sterownika. VCDS ma polskiego dystrybutora który skutecznie wyeliminował klony interfejsu HEX-USB+CAN (jak i OP-COM) z Allegro (tylko z Allegro)...
    VCDS-Lite działa ze zwykłym kabelkiem ISO-KKL/VAG-COM (bez procesora) jednak z ELM327 nie zadziała z uwagi na brak trybu RAW w tymże. Pełny VCDS wymaga dedykowanego interfejsu HEX, który zarazem jest kluczem sprzętowym do programu.
  • Poziom 29  
    Podsumowując, ELM327 może coś uszkodzić w autach po 2010?
  • Poziom 29  
    Nawet do odczytu zwyklych parametrow?
  • Poziom 33  
    Nawet. Potrafi ustanowić komunikację a błędy są a on pokazuje że brak błędów.
  • Poziom 10  
    Czy jest w ogóle możliwość odczytu bloków pomiarowych przez ELM327 ? Konkretnie zależy mi na ciśnieniu doładowania, blok 011 w TDI PD.

    Próbowałem aplikacji Torque na androida ale brak w niej odczytu ciśnienia w kolektorze, wisi na jednej wartości. W kilku innych darmowych aplikacjach pod androida to samo, albo brak odczytu ciśnienia albo stała błędna wartość.