Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam wolnego silnika elektrycznego

simpleman73 04 Lip 2015 19:58 1371 13
  • #1 04 Lip 2015 19:58
    simpleman73
    Poziom 4  

Witam

Jestem zielony w temacie elektroniki więc się trochę na tym nie znam, szukam silnika z wolnymi obrotami od 30 do 120 obrotów na minutę, chciałbym żeby był on regulowany. Silnik miałby za zadanie obracać 1-2 kilogramowym bębnem, bęben będzie umieszczony na ośce i przymocowany do obudowy, czyli sam silnik tego nie będzie utrzymywał, ma tylko obracać, najlepiej żeby był z jakimś mocowaniem żeby można go było przykręcić do obudowy. Jaki najmniejszy silnik sobie z tym poradzi.

Na internecie znalazłem wiele drogich silników wolno bieżnych ale to są profesjonalne silniki, ja potrzebuje czegoś mniejszego i taniego.

Poszperałem też na modelarskich sklepach, znalazłem tani silniczek, podam tutaj jeden model z opisem.

EMAX GF2205

obroty/Volt - 2840
    maksymalny ciąg - 413
    zalecana średnica śmigła - 6*4, 7*4
    masa silnika - 27g
    średnica wału - 3mm
    maksymalny pobór prądu - 14A

Czy on da radę, gdyby podłączyć pod niego jakiś regulator obrotów i przetwornice na prąd stały?

może mi ktoś powiedzieć czy doradzić jakiś silnik który dobrze się sprawdzi? może być nawet używany, bo na chwilę obecną błądzę.

0 13
  • #3 04 Lip 2015 20:08
    simpleman73
    Poziom 4  

Właśnie też go widziałem, tylko właśnie się na tym nie znam, nie wiem czy to nie za słabe i ogólnie. Myślisz że on sobie poradzi? W takim razie go zamówię.

A jaki regulator mam do niego dobrać?

0
  • #5 05 Lip 2015 00:31
    simpleman73
    Poziom 4  

Pooglądam sobie, a jak się ma sprawa z płynną regulacją tego bo chciałbym jeszcze regulować obroty bębna. Te małe silniczki potrzebują jakiegoś specjalnego regulatora? Jaki mam kupić?

0
  • #6 05 Lip 2015 19:54
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe