Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oplel Vectra B - Ciężkie odpalanie, szarpanie, stuki, kopcenie, brak mocy.

rdzenny17 06 Wrz 2015 00:43 1125 6
  • #1 06 Wrz 2015 00:43
    rdzenny17
    Poziom 9  

    Witam :)
    Mam problem z Vb i powoli tracę cierpliwość. Piszę z nadzieją że znajdzie się ktoś kto mi pomoże.
    Półtorej miesiąca temu kupiłem Vectre B 1.6 16v b/g przed liftem, rok 1997. Wszystko chodziło cacy, czasem szarpnął, sprzedający od razu zaznaczył żeby wymienić świece. Tak też zrobiłem, lekko się poprawiło, niezbyt się tym przejmowalem i zaraz zabrałem się za rozrząd bo nie wiadomo kiedy był robiony, wszystko wymienione wraz z pompa wody, nowy olej, zwykły mobil 10w40 pól-syntetyk. Silnik o wiele lepiej zaczął działać, więcej mocy i wgl, ale szarpanie nie ustało, niekiedy potrafiłem stracić przez to przyczepność np na piachu. Tzw. żabki... Po przejechaniu ok 250 km zaczął kopcić, nie cały czas. Tak jakby coś się zacina w silniku i wtedy kopci, tracił wtedy lekko moc. Kopcił też po hamowaniu silnikiem, jak się dodawało leciutko gazu to chmura dymu białego/siwego za samochodem i przy ruszaniu że świateł. Pojawił się problem z odpleniem silnika po nocy, tzn trzeba pokręcić z 10 sekund i zapala no ale ma z tym problem, potem już cały dzień nie ma problemu. No i najgorsze pojawiły się jakieś cholernie głośne stuki, chyba z tyłu silnika tzn od strony kabiny. Na gazie i na benzynie tak samo. Częsty brak mocy na niskich obrotach, buczenie silnika i chmura dymu z rury. Zrobiłem dziurkę w wydechu żeby woda spływała bo pluł nią, ale to mało pomogło, odpiąłem sondę i eureka, stuka, ale chodzi idealnie zero szarpania i mulenia ale duuużo dymu. Nowa sonda więc się pojawiła ale nie wiele to zmieniło zmieniło, teraz mało kopci ale bardzo często muli i stuka- głośno cyka, rytmicznie z obrotami rośnie częstotliwość ale nie głgłośność, może wtryski? Dodam że działa to na zasadzie zacinania się czegoś, i wszystko jest ze sobą powiązane ponieważ gdy wszystko działa silnik mnie zaskakuje a jak się coś "zatnie" to pojawiają się wszystkie te dolegliwości na raz. Dodam że czyscilem egr, silnik chodzi identycznie na benzynie i na gazie, a i hamowanie silnikiem w momencie zawieszenia się silnika jest bardzo mocne jakby ktoś nadepnął na hamulec. Czy ktoś pomoże? Będę bardzo wdzięczny bo już nie wiem co o tym sądzić.

    0 6
  • #2 06 Wrz 2015 07:46
    Ireneo
    Poziom 40  

    Ja bym sprężanie zmierzył na początek.

    0
  • #3 06 Wrz 2015 07:56
    manta
    Poziom 39  

    To się diagnozuje, zobacz EGR.

    0
  • #4 06 Wrz 2015 08:19
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Samochód za 1000,- nie ma co się dziwić.Odwiedź warsztat niech Ci zrobią diagnostykę silnika.

    0
  • #5 06 Wrz 2015 08:59
    psilos1
    Poziom 31  

    Silnik ewidentnie zalany na handel jakimś "zalepiaczem"...

    0
  • #6 06 Wrz 2015 09:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Te silniki lubią żłopać olej a ta Twoja chmara dymu to spalony olej.
    Jak wymieniałeś świece to były czyste?
    Stukania wcześniej nie było bo w silniku był olej o większej lepkości lub wlany motodoktor.

    0
  • #7 06 Wrz 2015 10:06
    rdzenny17
    Poziom 9  

    Jeśli chodzi o komputer to wywala notorycznie egr oraz zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka. Świece były mokre w oleju ale wymieniona została uszczelka i od tej pory są suchutkie. Mam też wrażenie że zużywa benzynę jeżdżąc na gazie... Jutro pojadę sprawdzić sprężanie. Tylko tak mymyślę, dlaczego on nie stuka cały czas skoro silnik zużyty? On stuka tylko czasem, no i wtedy dymi, zupełnie nie ma mocy i szarpi. Najczęściej tak się dzieje na gorącym silniku... Na razie to próbuję wmówic sobie ze to nie silnik... Bo w sumie samochód jest w bardzo dobrym stanie jeśli chodzi o blacharke i utrzymanie, tylko ten silnik... Aaa powiem jeszcze jak często tak się dzieje... Np w trasie przy 100 km/h nic się nie dzieje czasem zakopci po hamowaniu silnikowym, a na co dzień po mieście to na zimnym zazwyczaj się nic nie dzieje, jak się rozgrzeje potrafi zamuLić. Ogólnie dość rzadko to czuję, ale jest coraz gorzej. Powiedzmy na 100 km przebytych, zamuli z 5 raz.

    0