Jeśli masz kartę kodową to można za pomocą stacyjki i pedału gazu "wpisać" kod i uruchomić silnik.
Koledzy powyżej dobrze radzą, odczytać komputerem przyczynę usterki i wtedy zastanowić się co dalej. Można wymienić sterownik silnika na taki bez immo. Koszt to ok 200 pln.
Dla zainteresowanych procedurą awaryjnego uruchomienia silnika poniżej procedura (zaczerpnięte z fiatklubpolska):
URUCHAMIANIE AWARYJNE SILNIKA
Jeżeli system Fiat CODE nie dezaktywuje zablokowania silnika, lampki sygnalizacyjne (CODE) i (CHECK) w
zestawie wskaźników pozostaną zapalone, silnika nie będzie można uruchomić.
Aby uruchomić silnik konieczne będzie uruchomienie awaryjne.
Zaleca się przeczytać całą procedurę z uwaga przed jej wykonaniem. Jeżeli w trakcie jej wykonywania
popełniona zostanie pomyłka, obrócić kluczyk w stacyjce w położenie STOP i powtórzyć operację od początku.
Procedura jest następująca:
* odczytać 5-cyfrowy kod elektroniczny, znajdujący się na karcie kodowej „CODE card”;
* obrócić kluczyk w stacyjce w położenie MAR;
* wcisnąć do oporu i przytrzymać naciśnięty pedał przyspieszenia: lampka sygnalizacyjna (CHECK)
w zestawie wskaźników zaświeci się na około 8 sekund i po czym zgaśnie;
* zwolnić pedał przyspieszenia i liczyć ilość błysków lampki (CHECK);
* jeżeli ilość błysków równa jest pierwszej cyfrze kodu na „Code card”, nacisnąć i przytrzymać naciśnięty
pedał przyspieszenia do momentu, aż lampka sygnalizacyjna (CHECK) zaświeci się (przez 4 sekundy), po czym
zgaśnie; zwolnić pedał przyspieszenia;
* lampka sygnalizacyjna (CHECK) zacznie teraz pulsować:
po ilości błysków równej drugiej cyfrze kodu na „CODE card” nacisnąć i przytrzymać naciśnięty pedał
przyspieszenia;
* wykonać procedurę w ten sam sposób dla pozostałych cyfr kodu znajdującego się na „CODE card”;
* po wprowadzeniu ostatniej cyfry przytrzymać naciśnięty pedał przyspieszenia. Lampka sygnalizacyjna
(CHECK) zaświeci się na 4 sekundy, po czym zgaśnie. Zwolnić pedał przyspieszenia;
* szybkie pulsowanie lampki sygnalizacyjnej (CHECK) (przez około 4 sekundy) wskazuje, ze operacje zostały
wykonane prawidłowo;
* uruchomić silnik, obracając kluczyk w stacyjce z położenia MAR w położenie AVV.
Jeżeli lampka sygnalizacyjna (CHECK) pozostanie zapalona, obrócić kluczyk w położenie
STOP i powtórzyć procedurę, rozpoczynając od pierwszego punktu.