Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Seicento - Żółta kontrolka w kształcie kluczyka

VoSooler 17 Jan 2016 10:41 6237 5
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Nie pomoże.Trzeba pod testerem sprawdzić czego brakuje.
  • #3
    tzok
    Moderator of Cars
    Kontrolka oznacza problem z immobilizerem - brak komunikacji pastylki w kluczyku z centralką immobilizera lub brak komunikacji centralki immobilizera ze sterownikiem silnika. To jest CODE I czy CODE II (jaki silnik/sterownik silnika)?
  • #6
    diablo23248
    Level 28  
    Jeśli masz kartę kodową to można za pomocą stacyjki i pedału gazu "wpisać" kod i uruchomić silnik.
    Koledzy powyżej dobrze radzą, odczytać komputerem przyczynę usterki i wtedy zastanowić się co dalej. Można wymienić sterownik silnika na taki bez immo. Koszt to ok 200 pln.

    Dla zainteresowanych procedurą awaryjnego uruchomienia silnika poniżej procedura (zaczerpnięte z fiatklubpolska):

    URUCHAMIANIE AWARYJNE SILNIKA
    Jeżeli system Fiat CODE nie dezaktywuje zablokowania silnika, lampki sygnalizacyjne (CODE) i (CHECK) w
    zestawie wskaźników pozostaną zapalone, silnika nie będzie można uruchomić.
    Aby uruchomić silnik konieczne będzie uruchomienie awaryjne.
    Zaleca się przeczytać całą procedurę z uwaga przed jej wykonaniem. Jeżeli w trakcie jej wykonywania
    popełniona zostanie pomyłka, obrócić kluczyk w stacyjce w położenie STOP i powtórzyć operację od początku.

    Procedura jest następująca:

    * odczytać 5-cyfrowy kod elektroniczny, znajdujący się na karcie kodowej „CODE card”;
    * obrócić kluczyk w stacyjce w położenie MAR;
    * wcisnąć do oporu i przytrzymać naciśnięty pedał przyspieszenia: lampka sygnalizacyjna (CHECK)
    w zestawie wskaźników zaświeci się na około 8 sekund i po czym zgaśnie;
    * zwolnić pedał przyspieszenia i liczyć ilość błysków lampki (CHECK);
    * jeżeli ilość błysków równa jest pierwszej cyfrze kodu na „Code card”, nacisnąć i przytrzymać naciśnięty
    pedał przyspieszenia do momentu, aż lampka sygnalizacyjna (CHECK) zaświeci się (przez 4 sekundy), po czym
    zgaśnie; zwolnić pedał przyspieszenia;
    * lampka sygnalizacyjna (CHECK) zacznie teraz pulsować:
    po ilości błysków równej drugiej cyfrze kodu na „CODE card” nacisnąć i przytrzymać naciśnięty pedał
    przyspieszenia;
    * wykonać procedurę w ten sam sposób dla pozostałych cyfr kodu znajdującego się na „CODE card”;
    * po wprowadzeniu ostatniej cyfry przytrzymać naciśnięty pedał przyspieszenia. Lampka sygnalizacyjna
    (CHECK) zaświeci się na 4 sekundy, po czym zgaśnie. Zwolnić pedał przyspieszenia;
    * szybkie pulsowanie lampki sygnalizacyjnej (CHECK) (przez około 4 sekundy) wskazuje, ze operacje zostały
    wykonane prawidłowo;
    * uruchomić silnik, obracając kluczyk w stacyjce z położenia MAR w położenie AVV.

    Jeżeli lampka sygnalizacyjna (CHECK) pozostanie zapalona, obrócić kluczyk w położenie
    STOP i powtórzyć procedurę, rozpoczynając od pierwszego punktu.