Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1 1.4 16v - Kontrolka usterki elektroniki, brak reakcji na gaz

Uzytkowinik19 27 Maj 2016 15:17 1962 18
  • #1 27 Maj 2016 15:17
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Witam, posiadam Megane 1 ph2 2002 rok 1.4 16v benzyna.
    Wczoraj przytrafił mi się następujący problem, po przekręceniu kluczyka w pozycje kontrolek po chwili oczekiwania nie zgasła kontrolka usterek elektroniki, sławne EKG uruchomiłem jednak silnik z tym, ze obroty biegu jałowego wynosiły równo 2 tys oraz nie było żadnej reakcji na wciskanie gazu, po zgaszeniu auta problem już nie wystąpił, a kontrolka zgasła razem z innymi kontrolkami.

    Podpięcie pod komputer wykazało błąd potencjometru przepustnicy, skasowali i kazali na razie się nie przejmować, jednak dziś znów się to powtórzyło, ponownie 2tyś obrotów.

    0 18
  • TermoPasty.pl
  • #2 27 Maj 2016 15:40
    sanfran
    Poziom 37  

    O ile pamietam ten model ma potencjometr na przepustnicy, ktora jest sterowana linka.
    Tak wiec moj drogi najpierw sprawdz okablowanie wraz z kostkami czy nie jest przetarte i nie robi zwarcia/przerwy; potem zerknij na przepustnice czy sie nie da rozebrac i przeczyscic potencjometru, nastepnym krokiem bedzie wymiana przepustnicy.

    I zainwestuj kilka zl w czytnik kodow, to sie zwraca.

    0
  • #3 27 Maj 2016 16:34
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Umówiłem się z mechanikiem na poniedziałek bo raczej sam nie będę się zabierał na rozbieranie przepustnicy.

    0
  • #4 27 Maj 2016 18:19
    mazdax
    Poziom 14  

    Czyść przepustnicę i podepnij clipa

    0
  • TermoPasty.pl
  • #5 27 Maj 2016 22:51
    Bienias_2005
    Poziom 9  

    wyczyść przepustnice i wykasuj błedy, jak nie pomoże to przepustnica raczej do wymiany

    0
  • #6 30 Maj 2016 20:15
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Czyszczenie przepustnicy nic nie dało, a potencjometr przepustnicy to osobny element umiejscowiony pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego.

    Mało tego, obroty zablokowały mi się na 1,2tyś i gaszenie i odpalanie silnika nic nie dało, musiałem na pierwszym biegu wracać przez miasto.

    Dojechałem do mechanika który czyścił przepustnicę, dopiero wtedy tak naprawdę zobaczyliśmy, że potencjometr przepustnicy to osobny element do którego idzie linka gazu.

    Zamówił nowy potencjometr zobaczymy co pomoże, dodatkowo zapaliła się kontrolka Check Engine z błędami dotyczącymi czujników wałków rozrządu oraz spalania stukowego.

    0
  • #7 31 Maj 2016 19:47
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Zamówiony potencjometr okazał się nieodpowiedni, ponoć jest mały a potrzeba dużego a i tak nie ma pewności czy to on jest winny. Auto jak ostygło to podobno rano bez problemu odpalili bez żadnych błędów.

    0
  • #8 01 Cze 2016 09:16
    carrot
    Moderator Samochody

    Eee, jak masz tbw (throttle by wire), to są dwa potencjometry, jeden to czujnik położenia pedału gazu (ten na linkę) i czujnik położenia przepustnicy, który jest z nią zintegrowany

    0
  • #9 01 Cze 2016 10:40
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Ile powinno być elementów w przepustnicy w takim razie?

    Czujnik położenia, silniczek krokowy do ustawiania obrotów biegu jałowego oraz osobno serwomotor do ustawiania przepustnicy? jeśli się mylę to mnie poprawcie.

    W wiązce idącej do przepustnicy jest 6 przewodów.

    0
  • #10 01 Cze 2016 20:01
    mazdax
    Poziom 14  

    Uzytkowinik19 napisał:
    silniczek krokowy do ustawiania obrotów biegu jałowego
    nie w tym wypadku

    0
  • #11 02 Cze 2016 09:15
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Ile powinno być elementów w przepustnicy w takim razie?

    W korpusie przepustnicy, pod tym czarnym deklem jest serwomotor, który ją uchyla, potencjometr - czujnik jej położenia i styk (krańcówka), daje informację do ecu o zamknięciu przepustnicy

    0
  • #12 02 Cze 2016 09:27
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Dziękuję za wyjaśnienie, auto oddałem do kolejnego warsztatu na profesjonalną diagnostykę komputerową, zobaczymy co z tego wyjdzie, mam nadzieję, że to nic poważnego ze sterownikiem.

    0
  • #13 03 Cze 2016 12:31
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Byłem na diagnostyce podczas trwania usterki. Jest odczyt z potencjometru pedału gazu więc jego chyba możemy wykluczyć, natomiast brak odczytu w polu: czujnik położenia przepustnicy, wartość w polu o nazwie uchylenie siłownika przepustnicy również się nie zmienia.

    Facet który robił diagnostykę mówi, że musi jeszcze sprawdzić wiązkę przewodów idącą pod silnikiem, jeśli nie wykryje nic to przepustnica do wymiany.

    0
  • #14 03 Cze 2016 15:58
    mazdax
    Poziom 14  

    Uzytkowinik19 napisał:
    wiązkę przewodów idącą pod silnikiem
    lepiej zabieraj od niego auto

    0
  • #15 03 Cze 2016 22:47
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    A można jaśniej?

    0
  • #16 07 Cze 2016 17:16
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Początkowo Panowie obstawiali przepustnicę i sondę lambda, po 2 dniach jednak zmienili koncepcję i wymienili samą sondę. Elektryk twierdzi, że sonda wprowadzała jakieś zakłócenia i to mogło powodować zawieszanie się przepustnicy.

    Błąd sondy lambda pojawiał się zawsze z błędem potencjometru przepustnicy, zarówno w pierwszym warsztacie jak i drugim .

    Czy to możliwe aby winowajcą faktycznie była sonda?

    0
  • #17 15 Cze 2016 19:15
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Po tygodniu spokoju ponownie to samo

    0
  • #18 16 Cze 2016 08:22
    mazdax
    Poziom 14  

    Uzytkowinik19 napisał:
    Czy to możliwe aby winowajcą faktycznie była sonda?nie

    0
  • #19 17 Cze 2016 17:33
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  

    Przepustnica założona, teraz czekać znowu kilka dni, tygodni

    0