Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1 1.4 16v - Kontrolka usterki elektroniki, brak reakcji na gaz

Uzytkowinik19 27 May 2016 15:17 3261 18
  • #1
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Witam, posiadam Megane 1 ph2 2002 rok 1.4 16v benzyna.
    Wczoraj przytrafił mi się następujący problem, po przekręceniu kluczyka w pozycje kontrolek po chwili oczekiwania nie zgasła kontrolka usterek elektroniki, sławne EKG uruchomiłem jednak silnik z tym, ze obroty biegu jałowego wynosiły równo 2 tys oraz nie było żadnej reakcji na wciskanie gazu, po zgaszeniu auta problem już nie wystąpił, a kontrolka zgasła razem z innymi kontrolkami.

    Podpięcie pod komputer wykazało błąd potencjometru przepustnicy, skasowali i kazali na razie się nie przejmować, jednak dziś znów się to powtórzyło, ponownie 2tyś obrotów.
  • #2
    sanfran
    Network and Internet specialist
    O ile pamietam ten model ma potencjometr na przepustnicy, ktora jest sterowana linka.
    Tak wiec moj drogi najpierw sprawdz okablowanie wraz z kostkami czy nie jest przetarte i nie robi zwarcia/przerwy; potem zerknij na przepustnice czy sie nie da rozebrac i przeczyscic potencjometru, nastepnym krokiem bedzie wymiana przepustnicy.

    I zainwestuj kilka zl w czytnik kodow, to sie zwraca.
  • #3
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Umówiłem się z mechanikiem na poniedziałek bo raczej sam nie będę się zabierał na rozbieranie przepustnicy.
  • #4
    mazdax
    Level 15  
    Czyść przepustnicę i podepnij clipa
  • #5
    Bienias_2005
    Level 9  
    wyczyść przepustnice i wykasuj błedy, jak nie pomoże to przepustnica raczej do wymiany
  • #6
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Czyszczenie przepustnicy nic nie dało, a potencjometr przepustnicy to osobny element umiejscowiony pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego.

    Mało tego, obroty zablokowały mi się na 1,2tyś i gaszenie i odpalanie silnika nic nie dało, musiałem na pierwszym biegu wracać przez miasto.

    Dojechałem do mechanika który czyścił przepustnicę, dopiero wtedy tak naprawdę zobaczyliśmy, że potencjometr przepustnicy to osobny element do którego idzie linka gazu.

    Zamówił nowy potencjometr zobaczymy co pomoże, dodatkowo zapaliła się kontrolka Check Engine z błędami dotyczącymi czujników wałków rozrządu oraz spalania stukowego.
  • #7
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Zamówiony potencjometr okazał się nieodpowiedni, ponoć jest mały a potrzeba dużego a i tak nie ma pewności czy to on jest winny. Auto jak ostygło to podobno rano bez problemu odpalili bez żadnych błędów.
  • #8
    carrot
    Moderator of Cars
    Eee, jak masz tbw (throttle by wire), to są dwa potencjometry, jeden to czujnik położenia pedału gazu (ten na linkę) i czujnik położenia przepustnicy, który jest z nią zintegrowany
  • #9
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Ile powinno być elementów w przepustnicy w takim razie?

    Czujnik położenia, silniczek krokowy do ustawiania obrotów biegu jałowego oraz osobno serwomotor do ustawiania przepustnicy? jeśli się mylę to mnie poprawcie.

    W wiązce idącej do przepustnicy jest 6 przewodów.
  • #10
    mazdax
    Level 15  
    Uzytkowinik19 wrote:
    silniczek krokowy do ustawiania obrotów biegu jałowego
    nie w tym wypadku
  • #11
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    Ile powinno być elementów w przepustnicy w takim razie?

    W korpusie przepustnicy, pod tym czarnym deklem jest serwomotor, który ją uchyla, potencjometr - czujnik jej położenia i styk (krańcówka), daje informację do ecu o zamknięciu przepustnicy
  • #12
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Dziękuję za wyjaśnienie, auto oddałem do kolejnego warsztatu na profesjonalną diagnostykę komputerową, zobaczymy co z tego wyjdzie, mam nadzieję, że to nic poważnego ze sterownikiem.
  • #13
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Byłem na diagnostyce podczas trwania usterki. Jest odczyt z potencjometru pedału gazu więc jego chyba możemy wykluczyć, natomiast brak odczytu w polu: czujnik położenia przepustnicy, wartość w polu o nazwie uchylenie siłownika przepustnicy również się nie zmienia.

    Facet który robił diagnostykę mówi, że musi jeszcze sprawdzić wiązkę przewodów idącą pod silnikiem, jeśli nie wykryje nic to przepustnica do wymiany.
  • #14
    mazdax
    Level 15  
    Uzytkowinik19 wrote:
    wiązkę przewodów idącą pod silnikiem
    lepiej zabieraj od niego auto
  • #15
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    A można jaśniej?
  • #16
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Początkowo Panowie obstawiali przepustnicę i sondę lambda, po 2 dniach jednak zmienili koncepcję i wymienili samą sondę. Elektryk twierdzi, że sonda wprowadzała jakieś zakłócenia i to mogło powodować zawieszanie się przepustnicy.

    Błąd sondy lambda pojawiał się zawsze z błędem potencjometru przepustnicy, zarówno w pierwszym warsztacie jak i drugim .

    Czy to możliwe aby winowajcą faktycznie była sonda?
  • #17
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Po tygodniu spokoju ponownie to samo
  • #18
    mazdax
    Level 15  
    Uzytkowinik19 wrote:
    Czy to możliwe aby winowajcą faktycznie była sonda?nie
  • #19
    Uzytkowinik19
    Level 38  
    Przepustnica założona, teraz czekać znowu kilka dni, tygodni