Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

działanie wylacznika silnikowego

08 Lip 2016 12:14 912 21
  • Poziom 5  
    Witam. Chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie działa wylacznik silnikowy EATON PKZMO-25 czy on podczas zabraniu mu jeden fazy wyłączy i on tym.czarnym pokretlem?
    Bo jak zabrałem mu jedna faze to silnik dalej chodził tak jakby mial wszytskie 3 fazy i pokretlo nie wylaczylo i nie wiem czy to wlacza czy nie.
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 17  
    To jest wyłącznik przeciążeniowy z regulacją prądu w zakresie 20-25A. Nie obciążony silnik po osiągnięciu znamionowych obrotów może pracować bez szkody dlań po zaniku jednej z faz. Info na temat tego wyłącznika znajdziesz np. TUTAJ.
  • Poziom 5  
    Nadal nie otrzymałem informacji czy wyłączy ten wylacznik czarnym pokretlem gdy fazy zabraknie. Dodaje dane silnika jak ktoś by mógł dopasować mi ten wyłącznik.
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 17  
    Siewca22 napisał:
    Bo jak zabrałem mu jedna faze to silnik dalej chodził


    Tym samym udzieliłeś sobie odpowiedzi. Odesłałem przecież do noty technicznej. O czym tutaj jeszcze rozprawiać?

    Rozłączy jedynie podczas przeciążenia, albo zwarcia. Przy jakich prądach - stoi w tabeli.
  • Poziom 5  
    a jak zabiorę jeden kabel fazy to nie rozłączy ??
  • Poziom 17  
    Niestety. Musisz dorzucić kontroler faz i jakiś stycznik.
  • Poziom 5  
    Falownik? Silnik ma 25/18 amper a kw 1,5/8,0 wiec jaki to byłby musiał być ?
  • Poziom 27  
    Nie jestem specem od silników - na moją ograniczoną wiedzę na ten temat te wartości nie trzymają się kupy.

    Jednak z samego twierdzenia się nie wycofuję - przynajmniej warto to przeanalizować. Sam dokupiłem niedawno do silnika 1kW falownik, co kosztowało mnie całe 200 zł (nowy, ale bez gwarancji, od osoby fizycznej). Ofert na różne moce w przedziale 200 .. 300zł na znanym portalu bywa po kilkanaście naraz. Możliwości są bez porównania większe od prostych układów. U mnie falownik załatwia akurat inne problemy, ale w stosunku do dotychczasowego rozwiązania różnica jest duża.

    W twoim przypadku na pewno załatwiłby sprawę zabezpieczenia przed nieprawidłowym napięciem zasilania (za niskie, niesymetryczne, brak fazy, odwrócona kolejność faz), zabezpieczenie przed zbyt dużym prądem, przegrzaniem (monitorowanie prądu, mocy).

    Być może przydały by się inne możliwości np. przełączanie prawe/lewe obroty, miękki start, hamowanie, wyłącznik awaryjny (przycisk bezpieczeństwa), ustawienie obrotów innych od znamionowych (mniejszych, większych) nie mówiąc o sztandarowej opcji płynnej regulacji obrotów.
  • Poziom 17  
    Jednak z tabliczki znamionowej dowiadujemy się że silnik może pracować przy dwóch prędkościach, czyli 170/940 rpm. Stąd też na owej tabliczce znalazły się adekwatne wartości prądu. Wiadomo że pobór prądu będzie większy dla niższych obrotów - moment pędu/moment siły.
    Falownik jest dobrym pomysłem, jednak autor nie zdradził nam dotychczas celu zastosowania bohatera niniejszego wątku którym okazał się silnik, nie wyłącznik.
  • Poziom 5  
    Mój cel zastosowania? Chcę uniknąć spalenia silnika. Zakupiłem wyłącznik eakon pzkmo 20-25 ale nie działa. Nie rozłącza mi jak zaniknie faza.
  • Poziom 43  
    Siewca22 napisał:
    ROZLACZA MI MI JAK WYCIĄGNĘ JEDNA FAZE
    Zespół Ekspertów - jak u pana M. się wypowiada :D . Ustaw poprawnie ten PKZMO, na prad nominalny, obciąż silnik, odłącz jedna fazę i odczekaj kilkadziesiąt sekund.To jest nadprądowy wyzwalacz termiczny !
    DG06 napisał:
    czyli 170/940
    Bzdury - 1790 /940 rpm. ! Gdybyś cokolwiek wiedział o silnikach, to wiedziałbyś także, ze prędkosc 170rpm w takim silniku bez przekładni jest niemożliwa.
  • Poziom 17  
    W pełni się z Tobą zgadzam Krzysztofie. Zacytowałem jedynie opis z tabliczki znamionowej zamieszczonej przez autora wątku na fotce. Jak dotychczas nie poruszono tematu motoreduktora. :D

    Załączam wycinek wspomnianej tabliczki.

    działanie wylacznika silnikowego
  • Poziom 43  
    Siewca22 napisał:
    1,5/8,0
    Kolejna herezja. Kolego, wyczyść i wyprostuj ta tabliczkę znamionowa silnika, i odczytuj poprawne wartości, bo te, które podajesz, są bez sensu.
  • Poziom 5  
    NE MOGĘ ZNALEŹĆ NA INTERNECIE TEGO SILNIKA A CO DO WARTOŚCI TO CZYŚCIŁEM JĄ I NIC INNEGO TAM NIE JEST NAPISANE JAK TO 1,5/ 8,0
  • Poziom 43  
    Sadząc po tej dziwnej tabliczce, podejrzewam, że silnik byl przewijany, i ktoś, coś tam dopisał. Kolego @Siewca22 , zdjecie CALEGO silnika i jego tabliczki zaciskowej (!!) poprosimy. Ekstrapolujac dwa parametry - masę silnika :D i jego prąd, można wywnioskować jego moc na ok 8-10kW. Co do obrotów, istotnie może ten silnik posiadać zintegrowany motoreduktor.
  • Moderator Elektrotechnika
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Co do obrotów, istotnie może ten silnik posiadać zintegrowany motoreduktor.

    A nie wpadło Krzysztofie ci do głowy że to nie 170 a 470 . Przecież ma 6 par biegunów.
  • Poziom 22  
    Po przeanalizowaniu tabliczki znamionowej uważam że jest to silnik posiadający dwa uzwojenia 3 fazowe połączone w gwiazdę ( Y/Y ) o dwóch prędkościach obrotowych.
  • Poziom 5  
    tak silnik był przewijany i chodzi w gwiazdę i wychodzi tylko z niego 3 kable wcześniej wychodziło 6 co dziwne on pracuje tylko w gwiazde

    Dodano po 3 [minuty]:

    mi najbardziej chodzi o to co mam zamontować by zabezpieczyć silnik ten przed zanikiem fazy, tylko te parametry na silniku są jakieś dziwne i nie wiem co mam kupić by był odpowiedni wyłącznik pod silnik.
    wydałem 200 zł na tamtej wyłącznik eakon pzkmo 20-25 ale nie wyłącza mi gdy zabraknie fazy
  • Poziom 43  
    Krzysztof Reszka napisał:
    A nie wpadło Krzysztofie ci do głowy że to nie 170 a 470 . Przecież ma 6 par biegunów.
    Fakt, Mea Culpa :cry: Najwolniejszy z wolnych asynchronów.
  • Poziom 22  
    Siewca22 [b]To ładnie narozrabiałeś publikujesz zdjęcie silnika z danymi już nieaktualnymi i domagasz się sensownej odpowiedzi !!!. Jeżeli silnik był przewinięty i nie znasz jego aktualnych danych technicznych to zostaje tylko pomiar prądu i dobranie do płynącego prądu wartości zabezpieczenia przeciążeniowego.
  • Poziom 42  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Zespół Ekspertów - jak u pana M. się wypowiada

    Nie wiem kto to jest pan M, ale Ty do tego zespołu też należysz. :cry:
    Jaki motoreduktor??? Przecież to jeden z Dahlanderów, co ładnie opisał kolega Mirek99. Typowy silnik stosowany w centralach wentylacyjnych zanim weszły falowniki
    Wg. mnie nie był przewijany tylko ktoś go spiął w kremlecie na wyższą prędkość.
    Do autora tematu. To co kupiłeś powinno w 99% zabezpieczyć silnik w Twoim układzie. Przed zanikiem fazy również, choć nie nastąpi to natychmiast tylko po czasie zależnym od obciążenia silnika. Dla biegu jałowego ten czas może być baaardzo długi.