Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ testujący zegary w samochodzie

REJDYN 10 Sie 2016 19:24 477 5
  • #1 10 Sie 2016 19:24
    REJDYN
    Poziom 10  

    Witam. W moim samochodzie mam prędkościomierz i obrotomierz, gdzie w obu przypadkach 5V wskazuje maksymalne wartości. Chciałbym zrobić układ, który w przypadku otrzymania 12V (włączenie zapłonu) wyśle do zegarów napięcie 5V na określony czas (np. 2 sekundy), po czym przerwie działanie i włączy się ponownie dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu. Coś na styl zegarów w Subaru Imprezie STI. Czy będzie tu potrzeba układu na płytce, czy dam radę wszystko sam zlutować z podzespołów, które kupię w hurtowni? Jakie elementy będą potrzebne i jak powinien być zbudowany taki układ?

    0 5
  • #2 10 Sie 2016 21:27
    bambus94
    Poziom 21  

    Układ monostabilny na ne555

    0
  • #3 10 Sie 2016 22:49
    REJDYN
    Poziom 10  

    Dzięki za podpowiedź, znalazłem na Allegro kilka NE555 z funkcją monostabilną, w formie układu scalonego. Rozumiem, że muszę umieścić go na płytce?

    0
  • #4 15 Lis 2016 18:56
    REJDYN
    Poziom 10  

    Znalazłem kompletne układy monostabilne NE555 do zakupienia. Wydają się w porządku, ale jednak jak to podłączyć? Rozumiem, że muszę "wbić się" z tym układem w przewód sygnałowy od obrotomierza i prędkościomierza. A jak wtedy będzie wyglądała sprawa wysyłania sygnału podczas włączonego silnika, skoro będzie przechodził przez NE555? Czy połączyć to z kablem sygnałowym prostopadle i dać układowi inne źródło zasilania 5V? (coś na zasadzie litery T)

    Taki układ na Aliexpress

    0
  • #5 15 Lis 2016 19:03
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    REJDYN napisał:
    W moim samochodzie mam prędkościomierz i obrotomierz, gdzie w obu przypadkach 5V wskazuje maksymalne wartości

    Pochwal się tym samochodem bo trochę dziwne napięcie.

    0
  • #6 15 Lis 2016 19:21
    REJDYN
    Poziom 10  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    REJDYN napisał:
    W moim samochodzie mam prędkościomierz i obrotomierz, gdzie w obu przypadkach 5V wskazuje maksymalne wartości

    Pochwal się tym samochodem bo trochę dziwne napięcie.


    Honda Civic EG. Jednak to bez znaczenia czy jest 5V, czy 12V czy 230V. Chciałbym się dowiedzieć jak to podłączyć, bez zwracania uwagi na napięcie, czysto teoretycznie

    0