Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA G 2.0 DTL - Zgasła i nie chce odpalić.

28 Sty 2017 11:56 4188 61
  • Poziom 27  
    Witam. Mam problem. Moja Asterka odmówiła posłuszeństwa. Będąc jakieś 70km poza miastem odpaliłem ją , chwilę pochodziła i zgasła. Znów odpaliłem ,chwile pochodziła i znów zgasła. Skończyło się holowaniem. Po podpięciu kompa mam 3 błędy:
    ASTRA G 2.0 DTL - Zgasła i nie chce odpalić.

    Pierwszy to wiem, mam go od dawna i tak sobie jeździłem,nie było kłopotu. Te dwa są nowe i auto nie jeździ.

    Co teraz zrobić z tymi błędami?
  • flexghzflexghz
  • Poziom 18  
    p1635 syganlizuje uszkodzenie swiec zarowych/przekaznika
    p1630 niestety syganlizuje uszkodzenie pompy/sterownika.
    Pozostaje dokladna diagnostyka, zobacz czy podczas krecenia silnikiem pokazuje predkosc obr pompy wtryskowej i kąt wtrysku. Mozesz spróbować wymienić filtr paliwa i odpowietrzyc układ. Jezeli na poluzowanych 2 rurkach przy wtryskiwaczach nie leci paliwo pod cienieniem podczas krecenia to niestety trzeba regenerowac pompe.
    Niestety te pompy vp44, są wadliwe. Myślę, ze wiekoszc posiadaczy silnikow 2.0, 2.2 po pewnym przebiegu bylo zmuszone do jej regeneracji. Nie wiem od czego to jest zalezne, ale te pompy najczesciej psują się w mrozy(przynajmniej w kazda zime trafią się jakaś sztuka). W tym miesiacu przerabialem juz takie dwie. W jednej z błedem p1630 uszkodzony był sterownik przebieg 190tys(tylko nie wiem czy na jedno koło) :D
  • Poziom 27  
    Panowie może wyda wam się to szalone ale wymontowałem już sterownik z pompy. Rozebrany i przygotowany do wymiany tranzystora. Tranzystor już zamówiony. A co do błędu P1635 to dziwny problem gdyż jak zapala się kontrolka świec żarowych to silniczek nawet w te największe mrozy odpalał za pierwszym razem. Czyli taki błąd nie błąd. Zobaczymy jak po wymianie tranzystora będzie z pompą. Mam nadzieje że dobrze.
  • Poziom 18  
    Powodzenia :-) Masz ogolno dostepne materialy na internecie jak to zrobić chwila cierpliwosc i precyzji a nóż się uda i zaoszczedzisz przy tym na komplet nowych opon :-)
  • Poziom 27  
    Właśnie skorzystałem z tych ogólnodostępnych materiałów :). Niestety mam kłopot. Chyba dopada mnie grypa a przydało by się wyczyścić dolot bo od groma syfu tam jest. Masakra.
  • flexghzflexghz
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Ten klej Arctic Silver Alumina jest dostępny na Alledrogo w cenie 30zł. ten który ja podałem kosztuje 60zł. Czy ten alumina będzie lepszy? Nie uśmiecha mi się kupować kleje i sprawdzać jak z ich elektro przewodnością. Piszesz, że na filmiku widać jak koleś nakłada cynę na tranzystor i to źle ,tylko dlaczego? W końcu filmik jest zrobiony przez firmę która się tym zajmuje i udziela gwarancji na naprawę.

    Edit:
    Na drugim filmie jak byk widać że koleś przylutował drucik do środkowej nóżki tranzystora . Pewnie w ten sposób poradził sobie z brakiem przewodności prądu przez klej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Transit 2 napisał:
    Natomiast, mowa o pierwszym filmiku, to takie naprawy nie na długo auta chodziły i zazwyczaj miesiąc, trzy miesiące pochodziły w zależności od użytkowania auta, bo cyna w przeciwieństwie do kleju nie jest odporna na temperaturę i cyna szybciej puszcza niż takowy klej, a wiem, o czym piszę, bo z takowym sterownikiem i przylutowaną cyną się spotkałem,


    Taki klej o jakim piszesz ma temp.pracy do 150 stopni , Temperatura topnienia cyny wynosi 232°C. Wątpię aby sterownik czy nawet tranzystor nagrzał się do takiej temp,aby się po prostu odlutował. Moim zdaniem szybciej puści klej niż cyna. Poza tym firma z pierwszego filmu daje roczną gwarancje na naprawę więc coś w tym musi być.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Ok, spoko,czyli problemem jest przegrzanie się tranzystora. Więc mam pytanie czemu nikt nie wpadł na pomysł aby wywiercić otwór w obudowie pompy, wyciągnąć 3 grubsze przewody na zewnątrz, i umieścić tranzystor poza obudową? Wtedy można by założyć większe chłodzenie tranzystora. Mógłby kupić kilka sztuk i w razie nagłej awarii z przegrzania wymieniłby sam tranzystor , bez konieczności rozbierania tego wszystkiego.
  • Poziom 43  
    Bo to drut robota a ma być profesjonalnie
  • Poziom 27  
    Masz rację ze to drut robota. Tylko jak padnie Ci taki tranzystorek (w końcu to zamiennik) 70km za miastem i albo jesteś skazany na holowanie bez wspomagania i hamulca albo laweta i koszt 700zl. To ja wolę drut robotę gdzie bez kombinowania odkręcę 3 srubeczki ,założę nowy tranzystor i jakoś wrucę. Myślę że ja tak sobie zrobię i mi 3 dodatkowe kabelki pod maską zbytnio nie przeszkadzają.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zamontuj sobie na obudowie, będziesz miał większe chłodzenie.
    Tylko ostrzegam że tak łatwo się tego nie lutuje. Tam są aluminiowe druciki i to nie jest takie łatwe w lutowaniu jak miedź.
    Druga sprawa to płytka tutaj to nie zwykle PCB, przesadzisz z temperatura lub czasem grzania i już nie ma do czego lutować.
    Jak Ci siądzie tranzystor który dasz na obudowie to się zastanów czemu bo przecież to nie przegrzanie bo miał lepsze chłodzenie niż oryginał.
    Czemu to oryginał siadł po 15 latach?
    Jakoś tranzystory w innych sterownikach wytrzymują całe życie auta a w pompach się psują po 10.
    Nie wiem jakiego to kleju kolega w komputerach używa, ja widziałem w komputerach pastę termoprzewodzącą służącą do poprawy odprowadzania ciepła do radiatora.
  • Poziom 27  
    Wiem że się łatwo nie lutuje ,pewnie dlatego kolega @Transit 2 pisał o odklejających się tranzystorach przylutowanych , zapewne źle były przylutowane dlatego pewnie poleca klej. Ja przewody mam już przylutowane i wypuszczone poza obudowę. Pozostaje tylko czekać na tranzystor. W tym momencie mógłbym założyć sterownik . Czy po dołożeniu tranzystora jestem w stanie sprawdzić jego poprawność działania z tą żarówką co jest opisane w necie?
  • Poziom 32  
    Sporo osób robiło w ten sposób że wyciągało na zewnątrz bądź frezowało aluminiową przykrywkę od środka robiąc miejsce na tranzystor. Myślę że chłodzenie oraz większy tranzystor z większym radiatorem. Ja tam wolę przylutować w miejsce starego, ładniej wygląda i jak dobrze przylutowany to w życiu się nie odklei.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Czytaj ze zrozumieniem.
    Pisałem ze w komputerze żadnego kleju nie widziałem, widziałem pastę i wyjaśniłem do czego służy.
    Nie napisałem nic że ta pasta tutaj będzie działać.
  • Moderator Samochody
    Zgodnie z technologią radiator tranzystora w obudowie DPAK lutuje się do padu na PCB, można w tym celu użyć pasty lutowniczej (nie mylić z pastą do lutowania). Pasta lutownicza (solder paste) to topnik w formie pasty z drobinami spoiwa lutowniczego, po podgrzaniu topnik odparowuje, a spoiwo się przetapia w lity stop cyny i ołowiu. Radiator jest jedną z elektrod tego tranzystora i płynie tam dość duży prąd, więc klej elektroprzewodzący nie jest dobrym pomysłem, jeśli już to musi to być bardzo cienka warstwa, a nie napaćkane jak w filmiku nr 2. Nie każdy klej termoprzewodzący przewodzi prąd.

    Pozostaje też kwestia dlaczego oryginalny tranzystor się spalił... tranzystory się nie zużywają.

    Transit 2 napisał:
    Natomiast, na tym filmiku pokazane, ale niestety, bardzo źle zrobił, bo nie powinien kłaść cynę na tranzystor i w ten sposób lutować.
    Koleś z tego filmiku to mógłby co najwyżej rynny lutować... żal patrzeć na to co wyprawia z tym tranzystorem.
  • Poziom 27  
    W komputerze także używa się kleje termoprzewodzące do np.przyklejania radiatorów na pamięci ram. Ale już rzadko stosowane.

    Pytanie z innej beczki. U siebie jednak mam pompę vp30. Wyczytałem że ta pompa się sama odpowietrza. Wie ktoś coś na ten temat?
  • Moderator Samochody
    Davvvi napisał:
    W komputerze także używa się kleje termoprzewodzące do np.przyklejania radiatorów na pamięci ram. Ale już rzadko stosowane.
    Tylko te kleje mają za zadanie trzymać radiator i odprowadzać ciepło, a nie zapewniać zasilanie układu.

    W 2.0DTL (82KM) masz pompę VP44... pompy samozasysające (bez wstępnej pompy elektrycznej) same się nie odpowietrzają, może nowa dałaby radę... tzn. może inaczej - odpowietrzać to się odpowietrzają, ale jak zejdzie paliwo, to sama nie pociągnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Akumulator mam nowy. Filtr paliwa także tylko, że wymieniany w sobotę. Z rozrusznikiem także nie ma kłopotu. A więc pozostaje czekać na tranzystor i to wszystko poskładać. Dam znać czy naprawa się powiodła.
  • Poziom 27  
    Panowie przyszedł tranzystor. Założyłem go już do chłodzenia. Niestety nie mogę założyć do auta bo jestem chory. Tak to na wstępie wygląda:
    ASTRA G 2.0 DTL - Zgasła i nie chce odpalić. ASTRA G 2.0 DTL - Zgasła i nie chce odpalić.
    Szybki i bezproblemowy montarz/demontarz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Większym problemem jest długość przewodów, niż rezystancja drenu. Sterownie jest PWM, nie liniowe, więc tranzystor działa jako klucz i powinien mieć możliwie najniższą rezystancję drenu, ale ważna jest również pojemność bramki (możliwie mała).
  • Poziom 27  
    @Transit 2 niby jaki mam ten tranzystor? Zamówiłem taki jaki był podawany w opisach właśnie do naprawy pomp. Więc to nie jest pierwszy lepszy. Tylko będzie zamontowany na zewnątrz aby lepiej się chłodził.

    Jeśli chodzi o przewody to je skrócę. To jest tylko przygotowane do montarzu. Reszta na miejscu jak dobiorę miejsce gdzie będzie zamontowany.
  • Użytkownik usunął konto