Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia TDI 1.6 105KM CR - zabezpieczenie - odcięcie ECU

jarek~~ 02 Feb 2017 21:25 2718 10
  • #1
    jarek~~
    Level 9  
    Witam,
    Czy w skodzie octavii jak w temacie (2012r) można podczas prac silnika bezpiecznie odciąć zasilanie ECU? Czy nie będą wówczas generowane błędy lub inne nie pożądane atrakcje? Pytam bo przymierzam się do zrobienia zabezpieczenia z ukrytym przełącznikiem.
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    jarek~~ wrote:
    można podczas prac silnika bezpiecznie odciąć zasilanie ECU?

    jarek~~ wrote:
    nie będą wówczas generowane błędy

    W takiej sytuacji pojawią się błędy.
  • #3
    jarek~~
    Level 9  
    A czy w takim razie jest inna dobra metoda na zabezpieczenie auta? np odcięcie wtryskiwaczy, pompy, itp które nie będą powodować błędów?
  • #4
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Skoro chcesz odciąć coś bezpiecznie podczas pracy silnika, to "wyłącz stacyjkę".
    Odetnij [15], to jest naturalny stan dla samochodu.
  • #5
    jarek~~
    Level 9  
    Odcięcie stacyjki faktycznie mogłoby być dobrym rozwiązaniem, ale wydaje mi się, że dla złodzieja bardzo proste do obejścia. Am może po odcięciu ECU zapisane błędy nie mają wpływu na sprawność, działanie, ponowne uruchomienie samochodu? Wtedy takie rozwiązanie było by dobre. Czy z odcięciem ECU wiążą się jakieś problemy? zapowietrzenie pompy itp. które mogły by coś uszkodzić lub uniemożliwić uruchomienie samochodu?
  • Helpful post
    #6
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    jarek~~ wrote:
    Odcięcie stacyjki

    Nie proponowałem "odcięcia stacyjki", tylko napięcia po stacyjce podawanego np. na ECU.
    Przy takim "odcięciu" , ECU "pomyśli", że wyłączyłeś zapłon i bezpiecznie unieruchomi silnik.
    jarek~~ wrote:
    może po odcięciu ECU zapisane błędy nie mają wpływu na sprawność, działanie, ponowne uruchomienie samochodu?

    Nawet gdyby miały wpływ, to lepiej mieć auto z błędem niż niemieć go wcale...
    Nie będziesz codziennie testował skuteczności działania swojego zabezpieczenia.
    Wykasujesz błąd i jedziesz dalej.

    Nie będziemy tu dyskutować o szczegółach ponieważ forum nie ma zawierać instrukcji dla amatorów cudzej własności.
  • #7
    jarek~~
    Level 9  
    CamerR, dzięki za informacje, a mógł byś jeszcze zaproponować drugie rozwiązanie jako dodatkową niespodziankę dla złodzieja? no i gdzie szukać przewodu [15]?
  • #8
    mrx2000
    Level 16  
    CameR wrote:
    Nie proponowałem "odcięcia stacyjki", tylko napięcia po stacyjce podawanego np. na ECU.
    Przy takim "odcięciu" , ECU "pomyśli", że wyłączyłeś zapłon i bezpiecznie unieruchomi silnik.

    Tak takie odcięcie zapłonu niczego nie spowoduje i nie koniecznie przy stacyjce można odcinać skoro masz obawy że łatwo się tego tam doszukać, natomiast samo ECU jest prawdopodobnie na stałym plusie, a pomysł jego wyłączania nie jest dobry, gdyż może mieć coś w pamięci np. nastawy wolnych obrotów.

    Najlepszym rozwiązaniem - standardowo odcięcie zapłonu ewentualnie pompy paliwa. Grunt by dobrze schować sterownik czy przełącznik i ukryć ładnie kable (razem z wiązkami pospinać by wyglądało "naturalnie") . Pamiętać też by przełącznik/sterownik był dostosowany do obciążenia, może trzeba będzie dać też odpowiedni przekaźnik, zależy też od sposobu instalowania bo można wykorzystać np. przekaźnik pompy.

    jarek~~, nie wiem jakie masz oczekiwania po co to wyłączanie w trakcie pracy silnika (antynapad?)
    Jeśli chcesz antynapad to kup profesjonalny bo może złodziejowi będziesz zmuszony oddać odpalone auto, wsiądzie sobie i odjedzie ale po chwili mu stopniowo będzie przyduszało silnik (nie może odrazu zupełnie zgasnąć bo hamulce bez wspomagania serwem mogą nie wyrobić i złodziej może Ci przy okazji rozwalić auto). Są takie antynapady z wykrywaniem karty, którą masz w kieszeni i po oddaleniu np. na 5 metrów zaczynają swoje działanie.

    Ta [15] to plus po stacyjce i m.in. idzie na zapłon, tak się ogólnie przyjęło ale samo ECU prawdopodobnie masz na [30] czyli stałym plusie, czego rozłączania odradzam.

    Jak chcesz coś prostego i taniego, a sam niezbyt się znasz na tym to np. przy samej pompie możesz rozdzielić obwód i podpiąć pod wyłącznik byle wytrzymał obciążenie, ale nie wiem czy Twój ECU akurat nie będzie spamiętywał błędów pompy, ale podejrzewam że nie powinno sprawiać problemów.

    Jeszcze dodam, że wymieniając np. filtr paliwa wyciąga się np. przekaźnik pompy i potem odpala aż zgaśnie żeby rozładować ciśnienie w układzie paliwowym, co oczywiście powoduje że zapowietrza się i nikt nie robi z tego problemu, przecież bawić się tym też codziennie nie będziesz , więc bez obaw.
  • #9
    jarek~~
    Level 9  
    A jaki byście zaproponowali dobry antynapad np. taki z kartą?
  • #10
    mrx2000
    Level 16  
    Poszukaj coś np. Noxon, Proxima - tylko jest jedno ale, w UE chyba zakazano stosowania takich antynapadów z funkcją rozłączania w trakcie jazdy. W opisach sprzedawcy mogą się nie chwalić taką funkcją więc musisz dopytywać. Ważne by tego typu odcinka była stopniowo przerywana żeby powoli zdusić silnik i gdzieś jeszcze niedawno o taką się otarłem.
    Dla przykładu tutaj masz coś takiego (tylko nie robi stopniowanej odcinki tylko chyba ostrzega sygnałem i daje czas na wyhamowanie):
    http://www.xsonic.pl/blokada-zaponu-immobilis...gowy-noxon-transmisja-immobilizer-p-6398.html

    Może ktoś Ci coś konkretnego doradzi bo ja w tej branży nie siedzę tylko taką "złotą rączką" od wszystkiego ;)
  • #11
    CameR

    Moderator of Vehicle Security