Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2.0hdi 2007r klimatyzacja, układ szczelny, brak chłodzenia

Tomilbn 11 Apr 2017 14:34 2961 12
  • #1
    Tomilbn
    Level 6  
    Witam,

    Tak jak w temacie
    -czynnik odzyskany 320
    -zrobiona próżnia 10min ( szczelny)
    - układ napełniony

    Sprężarka załącza się, wentylatory sie włączają i brak chłodzenia

    Będę wdzięczny za podpowiedzi
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Na sprężarce są dwa złącza, jedno od sprzęgła z boku sprężarki i drugie z tyłu od regulacji wydajności.
    Zobacz czy jest tam podłączona wtyczka, czy zawór ma jakaś rezystancję i czy na zaworze pojawia się sygnał PWM i o jakim wypełnieniu.
    Można by było sprawdzić ciśnienia po stronie HP, LP i wysterować zawór i zobaczyć czy ciśnienia się zmienią.
    Zawór jak i sprzęgło sterowane są z PSF1 czyli ze skrzynki BSM pod maską.
  • #4
    Tomilbn
    Level 6  
    W warunkach przydomowych udało się sprawdzić

    -ciśnienia wysokie i niskie 3 bar, po załączeniu kompresora bez zmian
    - podłączenie pod komp nie wykazało błędów klimatyzacji, klapy i silniki nawiewu działają prawidłowo
    - wtyczki przy kompresorze wpiete
    - pwm na tym etapie nie mam czym sprawdzić
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    To sprawdź czy tam w ogóle jest napięcie ale na podłączonym zaworze.
    Na upartego możesz podać na niego 12V wtedy będzie największa wydajność.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie koniecznie. Zimno jest to i ciśnienie niskie.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Tomilbn
    Level 6  
    grala1 wrote:
    To sprawdź czy tam w ogóle jest napięcie ale na podłączonym zaworze.
    Na upartego możesz podać na niego 12V wtedy będzie największa wydajność.


    Napięcie na wtyczce od zaworu 14V
  • #11
    Tomilbn
    Level 6  
    Wymieniłem sprężarke na używana, nabilem 450g i dalej to samo.
    - Sprzegielko załącza się
    - Jest napięcie na zaworze 14v, przy wpietej wtyczce również
    - wentylator załącza się
    - układ szczelny

    Po podpięciu kompa nie widzi błędów klimatyzacji ale pojawia się błąd

    Kod 995 " Skrzynka bezpiecznikow silnika: Usterka sterowania zmienną wydajnością sprężarki A/C

    Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownica i te pod maską, wszystkie ok

    Czy ktoś miał podobny przypadek albo wie czego dotyczy dokładnie błąd kod 995???
  • #12
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Zmierz cewkę zmiennej wydajności na sprężarce i procentowe wysterowanie, porównaj z napieciem na cewce.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tomilbn wrote:
    Napięcie na wtyczce od zaworu 14V


    A na drugim kabelku czy cewce?
  • #13
    Tomilbn
    Level 6  
    Zamykam temat. Problemem było uszkodzone BSI, prawdopodobnie w wyniku nieszczelności podszybia.
    Koszty od powstania problemu:
    Nabicie klimy, sprawdzenie szczelności
    100zl
    Wymiana sprężarki razem ze sprężarką (używana)
    130zl
    Naprawa BSI, niestety nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi co było uszkodzone.
    200zł

    Pozdrawiam