Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

XXX - Pęknięcia nadwozia - przyczyna?

Don de Leon 07 Wrz 2017 21:29 2760 43
  • #1 07 Wrz 2017 21:29
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Witam
    Na załączonych zdjęciach pęknięcia blachy nad podłużnicami i rozerwane zgrzewy nadwozia. Czym mogą być spowodowane? Wygląda na jakieś zmęczenie? Auto pewnego niemieckiego producenta, 7-mio letnie, pierwszy właściciel, zakupione w salonie, bezwypadkowe - przynajmniej u klienta.

    XXX - Pęknięcia nadwozia - przyczyna?
    XXX - Pęknięcia nadwozia - przyczyna?
    XXX - Pęknięcia nadwozia - przyczyna?
    XXX - Pęknięcia nadwozia - przyczyna?
    XXX - Pęknięcia nadwozia - przyczyna?

    0 29
  • #2 07 Wrz 2017 22:05
    Staszek49
    Poziom 34  

    Poproś fachowca (blacharza), aby szczegółowo zbadał auto. Takie uszkodzenia mogą świadczyć, iż auto było "bite" i niefachowo naprawione. Może być niebezpieczne dla użytkownika i nie tylko.

    0
  • #3 08 Wrz 2017 09:12
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Nie widzę nigdzie świadectw po uderzeniu - jakimkolwiek.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wygląda jakby konstrukcja straciła sztywność i siadała, stąd te nieregularne pęknięcia kielicha, który widać że jest pofałdowany przy tym pęknięciu.

    Dodano po 11 [godziny]:

    Według ASO ten typ tak ma i idzie do naprawy gwarancyjnej. Zamykam.

    0
  • #4 08 Wrz 2017 17:22
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Cytat:
    Według ASO ten typ tak ma i idzie do naprawy gwarancyjnej. Zamykam.


    A cóż to za
    Cytat:
    Auto pewnego niemieckiego producenta
    , że ma siedmioletnią gwarancje w Polsce?

    0
  • #5 08 Wrz 2017 17:48
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    W miejscu pęknięcia jest śruba nie ma tam przypadkiem elementu zawieszenia? Możliwe że wystarczyło dobicie na wyboju.

    0
  • #6 08 Wrz 2017 18:47
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Nie ma tam żadnego elementu zawieszenia, to tylko pusty otwór. Co do gwarancji to na nadwozie trwa ona dłużej np. Toyota dawała 12 lat na dziury na wskroś.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Poza tym od dobicia zawieszenia nie rozchodzą się zgrzewy. Podobny przypadek już rejestrowali w swoich autach.

    0
  • #7 08 Wrz 2017 18:51
    E8600
    Poziom 35  

    Don de Leon napisał:
    Auto pewnego niemieckiego producenta, 7-mio letnie, pierwszy właściciel, zakupione w salonie, bezwypadkowe

    To, że z salonu nie znaczy bezwypadkowe. Auta podczas transportu ulegają wypadkom i wówczas są one naprawiane i sprzedawane w mniejszych miastach. Autentyczna sprawa z marką francuską. Część serwisów ukrywa takie dane o historie auta i później są kwiatki.

    Inną sprawą jest, że na polski rynek trafiają samochody gorzej złożone ale to chyba większość wie.

    0
  • #8 08 Wrz 2017 18:52
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Panowie sam pracowałem w ASO i wiem jakie samochody są sprzedawane, ale jak już pisałem nie ma na nim śladów dzwona lub jego naprawy - żadnych.

    0
  • #9 08 Wrz 2017 18:59
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Czyżby Sprinter, powód korozja i przeładowanie?
    Na drugim miejscu daje coś od VW, blacha lepsza.

    0
  • #10 08 Wrz 2017 18:59
    1 PAWEL
    Poziom 41  

    Przyczyna nie ma znaczenia ale dziwnie to pęknięcie wygląda.

    XXX - Pęknięcia nadwozia - przyczyna?

    0
  • #11 08 Wrz 2017 19:03
    E8600
    Poziom 35  

    Auto nie ma przypadkiem haka? Może były ciągane lawety z innymi samochodami?
    Jest to jakiś model Passata? Pytam bo słyszałem, że nowe silniki 1,9 mają wytrzymać połowę tego co stare wiec może i blachę zrobili adekwatną do nowego silnika. :)

    0
  • #12 08 Wrz 2017 19:04
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Podaj marke/ model., może w specyficznej zabudowie jeździł itp.

    0
  • #13 08 Wrz 2017 19:05
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Na żywo wygląda jakby góra się zapadała. O przeładowaniu nie ma mowy, nie ten typ auta.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Panowie SUV z miasta Stuttgart, nie tani.

    0
  • #14 08 Wrz 2017 19:19
    robokop
    Moderator Samochody

    Don de Leon napisał:
    Według ASO ten typ tak ma i idzie do naprawy gwarancyjnej

    Do zezłomowania chyba? Bo jakoś nie widzę możliwości naprawy takich uszkodzeń - tym bardziej jeśli powstały samoistnie. Zgaduję że to Kia?

    0
  • #16 08 Wrz 2017 19:36
    DjMapet
    Poziom 43  

    Każdy typ auta można przeładować.
    Znam sporo takich przypadków i wynikające z nich konsekwencje.

    Pozdrawiam.

    0
  • #17 08 Wrz 2017 22:57
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Na razie klient pozostawił sprawę dla ASO.

    0
  • #18 08 Wrz 2017 23:06
    robokop
    Moderator Samochody

    Don de Leon napisał:

    Na razie klient pozostawił sprawę dla ASO.

    Cóż tu zostawiać dla ASO - nadwozie jest ewidentnie do kasacji - jeśli to są naprawdę uszkodzenia zmęczeniowe, nie spowodowane niewłaściwą eksploatacją (offroad, stunt itp) to auto jest bublem. Powiem szczerze że nie widziałem w ten sposób porozrywanego nadwozia nawet przy agresywnym prostowaniu na ramie - gdzie zwykle zgrzewy rwało tylko. Za to zdarzyło mi się widzieć podobnie popękane - przez sportowe, ekstratwarde zawieszenie plus ekstremalnie niski profil opony.

    0
  • #19 09 Wrz 2017 00:00
    E8600
    Poziom 35  

    robokop napisał:
    Za to zdarzyło mi się widzieć podobnie popękane - przez sportowe, ekstratwarde zawieszenie plus ekstremalnie niski profil opony.

    Takie zawieszenia i opony nie są na nasze "autrostrady". U nas musi być felga stalowa bo te aluminiowe są niebezpieczne - piszę tutaj o podróbkach odlewanych niskociśnieniowo jak również o markowych felgach, które z 2 ręki są po przejściach bardzo często spawane.

    Ciekawe co zrobi ASO pewnie pospawa i zeszlifuje ewentualnie wystawi fakturę na sporą sumę tłumacząc, że auto było źle użytkowane. Jak pisałem auta produkowane małoseryjnie = drogie auta mają podobne mankamenty. Nie wiem czemu autor tak trzyma w tajemnicy markę i model tego wozidła. Informacje przydało by się to komuś kto myśli nad zakupem takiego auta.

    0
  • #20 09 Wrz 2017 02:21
    Jarosx9
    Poziom 35  

    Ciekawi mnie reallny przebieg i czy był hak "a co na nim"/

    Swego czasu taksówkarzom w Łodzi podobne usterki "naprawiałem," Wynikało to zazwyczaj z nadmiernego zużycia wszystkiego(Taxi z Niemiec 800000 - 400000 przebiegu = Taxi w Łodzi).
    Bardzo podobne sceny.

    Ale może inny scenariusz: Auto zamoczone w rzeczce stało tam przez chwilę - fachmani ogarnęli elektykę a blacha swoje też wycierpiała (zgrzewy)


    PS. Może składane w Turcji itp

    0
  • #21 09 Wrz 2017 03:16
    E8600
    Poziom 35  

    Ludzie myślą, że jeśli jest hak to można ładować ile przyczepa wytrzyma. Znajomego sierra w codziennej eksploatacji z przyczepą zwiększyła swą długość o 8 cm porównywalne z 2 egzemplarzem kupionym jako dawca.

    Tam też były podobne kwiatki z zmęczeniem materiału ale ten samochód miał zarabiać na siebie więc woził po kilka ton. Oczywiście było to kombi w gazie. ;)

    2
  • #22 09 Wrz 2017 07:48
    ociz
    Moderator Samochody

    E8600 napisał:
    Nie wiem czemu autor tak trzyma w tajemnicy markę i model tego wozidła.

    Bo pewnie właściciel chce się pozbyć kłopotu, czyli podpicować bubla i sprzedać, a nie rozdmuchiwać sprawę.

    0
  • #23 09 Wrz 2017 09:04
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Panowie, markę auta macie podaną na tacy, auto bez haka 350 000 km przebiegu .

    Don de Leon napisał:
    Panowie SUV z miasta Stuttgart, nie tani.


    Dodano po 7 [minuty]:

    Auto nie moje, interesu poza bieżącą naprawą w nim nie mam. Jeżeli okaże się, że dzieje się to z innymi egzemplarzami to po co mi publiczne wymachiwanie marką.

    0
  • #24 09 Wrz 2017 13:10
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Widziałem podobną rzecz- samochód wjechał w rów czy zaspę i wyciągali go traktorem, a że traktorek był słaby to wyciągał szarpnięciami.

    0
  • #26 09 Wrz 2017 21:00
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    p.obelix napisał:
    Przyczyną był potężny sprzęt audio. Wibracje zrobiły swoje. .

    O Jezusie nazareński. A nie poszarpało czasem podsufitki? Robert, Robokop, i dziwisz się, że mam taki dystans do elektrody.

    0
  • #27 09 Wrz 2017 21:13
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Nie no Panowie, auto seria bez tjuningu, seria zawieszenie audio też. Po mojemu po prostu bubel, cały kielich amortyzatora jest jakby wypychany do tyłu. Z prawej strony bardziej z lewej mniej.

    0
  • #28 09 Wrz 2017 21:20
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Tutaj musiałby się wypowiedzieć jaki metalurg. Blacha mogła pęknąć już w procesie tłoczenia, a też to zjawisko przebiegało stopniowo; ale jakiś zaczątek był.
    Z prawej strony bardziej? No w porządku, prawą stroną wybierasz więcej krawężników, jeździsz po poboczu, wpadasz w zagłębione studzienki kanalizacyjne; ale bez jaj!

    0
  • #29 09 Wrz 2017 21:29
    diodabg
    Poziom 29  

    Bieda z nędzą napisał:
    No w porządku, prawą stroną wybierasz więcej krawężników, jeździsz po poboczu, wpadasz w zagłębione studzienki kanalizacyjne; ale bez jaj!

    Nic dodac czy ujac :-)
    To ze bez wypadkowy nie znaczy ze nie zaj..... 101 razy w kraweznik tym bardziej jak zona byc moze przy tuszy :-) :-)
    Tuba ze stereo tez pewnie po stronie pasazera zamontowana :-) :-)
    I hu... z salatka czy podsuftka :-) :-) :-)

    I tak naprawde o ile to Mietek to nie mozna sie dziwic bo jezeli jakosc blachy jest taka ze rdza wylazi np. na srodku drzwi czy bocznego panela to co dopiero w zawieszeniu mimo ze tam jest grubsza ... Kiepska jakosc i sa efekty ;-)

    0
  • #30 09 Wrz 2017 21:42
    E8600
    Poziom 35  

    Jeśli ten samochód kupiony w Polskim salonie to by tłumaczyło jakość. Niemieckie auta na nasz rynek są gorszej jakości autentyczne udowodnione kiedyś słyszałem od kogoś, kto pracował w BMW. Podobnie jest z Ładą Nivą, która na rynek niemiecki jest dużo lepszym samochodem niż ta sama łada kupiona w Rosji. Tego nie zmienimy chyba, że Polska powróci do produkcji samochodów, motocykli. Chciał bym zobaczyć jakiś samochód małolitrażowy naszej produkcji ale aby to było możliwe musieli byśmy wziąć rozwód z UE.

    0