Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Boxer 3.0 - Nie odpala, nie wykrywa ECU, IMMO probilem

20 Lis 2017 23:49 3915 20
  • Poziom 9  
    Witam,

    mam spory problem z Boxerem 3.0 z 2008 roku.
    Samochód po przekręceniu kluczyka wypluwa na desce CODE. Kręci ale oczywiście nie odpala. Sprawdziłem opór na cewce immo, wynosi 34 ohmy.
    Po podpięciu Lexii, DiagBox nie może połączyć się z kalkulatorem silnika.
    Zarówno BSI jak ABS zgłaszają problem z połączeniem z kalkulatrem wtrysku/zapłonu.

    W okolicy nie ma niestety godnego zaufania elektronika.

    Proszę o pomoc, może z Waszą pomocą uda się go uruchomić.

    Dysponuję schematami elektrycznymi i jakąś niewielką wiedzą.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 17  
    Pewnie jedno z zasilan do sterownika silnika zginęło. Sprawdź czy nie jest zgnile złącze w skrzynce bezpiecznikowej pod maską. Jeśli będzie ok, to zdejmij lewą lampę i zobacz czy nie uszkodził się tam przewód od sterowania przekaznikiem głównym.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 34  
    Skoro masz schematy to co i jeszcze potrzeba? Brak komunikacji i ze sterownikiem jest spowodowany brakiem masy lub plusa na ecu. Miernik w rękę i sprawdzasz wszystkie zasilania dochodzące do sterownika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ftp.kowal napisał:
    Miernik w rękę i sprawdzasz wszystkie zasilania dochodzące do sterownika.
    Miernikiem, to może sprawdzać ktoś, kto ma spore doświadczenie. Koledze sugeruję posługiwanie się kontrolką z żarówki 12V 21W. :)
  • Specjalista liczniki samochodowe
    Pawel wawa napisał:
    Miernikiem, to może sprawdzać ktoś, kto ma spore doświadczenie. Koledze sugeruję posługiwanie się kontrolką z żarówki 12V 21W.


    No tu trochę pojechałeś.

    argoncyc napisał:
    Sprawdziłem opór na cewce immo, wynosi 34 ohmy.


    Jak widać posiada miernik i wie, jak go użyć. Do tego nie trzeba żadnych szkół kończyć ;)
  • Poziom 9  
    Bardzo dziękuję za wsparcie, zaraz drukuje schematy i idę szukać wg. Waszych wskazówek.

    Złącza w bezpiecznikach wyglądają na zdrowe, delikatny nalot, psiknąłem KONTAKTEM.

    Jeszcze jedna pewnie ważna wskazówka słychać "stukot" przekaźnika T09 w skrzynce bezpieczników, stukot jest cały czas nawet jak kluczyk jest wyłożony.
    Po odłączeniu mniejszego (60 pinowego) złącza z ECU, stukot gaśnie.

    Kupiłem dostęp do autodaty, jednak posiadanie schematów a umiejętność czytania to jeszcze daleka droga.

    Czy dobrze czytam, że powinienem sprawdzić czy pojawia się napięcie (po przekręceniu stacyjki) na pinach 72, 1, 5, 28 (dużego złącza) ?
  • Poziom 34  
    Terkotanie przekaźnika to najczęściej brak masy lub zwarcie w obozie. A72 jest to sterowanie cewką przekaźnika sygnałem masy wystawianym przez sterownik silnika.
    Rozróżnij 30 plus bez kluczyka, 15 plus po kluczyku.
  • Poziom 9  
    Doktorr napisał:
    Terkotanie przekaźnika to najczęściej brak masy lub zwarcie w obozie. A72 jest to sterowanie cewką przekaźnika sygnałem masy wystawianym przez sterownik silnika.
    Rozróżnij 30 plus bez kluczyka, 15 plus po kluczyku.


    Ok widzę, te 2 główne linie na górze 15 i 30. Dzięki

    Teraz po kolei sprawdzenie MASY, eLearn mówi :

    Przednia wiązka przewodów elektrycznych
    masa przednia lewa, C010 A i C010 B
    masa przednia ABS, C012

    edit:
    Masy sprawdzone, po odłączeniu terkotanie cichnie, przeczyściłem szczotką, kontakt, założyłem spowrotem i terkotanie wróciło (czyli jak rozumiem, masa ok)

    Napięcia wyglądało następująco (zapłon włączony, mierzone w kostce A, masa z karoserii)
    Pin 1 - 0.17V , Bezpiecznik F17 0.44V
    Pin 5 - 0.17V, bezpiecznik F22 0.17V
    Pin 28 - 12.5V

    Pin 1 i 5 są zależne od przełkaźnika, K46 czyli T09 który jest terkocze, dobrze rozumiem ?
  • Poziom 34  
    Plusa poprawnego na 1 i 5 nie będzie skoro przekaźnik terkocze. Wyciąg przekaźnik i sprawdź małą żarówką 30 na cewkę przekaźnika , ponadto podłuż inny przekaźnik e to gniazdo. Sprawdź masy sterownika silnika przy sterowniku. Sprawdzenia dokonaj wpinając żarówkę między przewód masowy a plus akumulatora.
  • Poziom 9  
    Doktorr napisał:
    Plusa poprawnego na 1 i 5 nie będzie skoro przekaźnik terkocze. Wyciąg przekaźnik i sprawdź małą żarówką 30 na cewkę przekaźnika , ponadto podłuż inny przekaźnik e to gniazdo. Sprawdź masy sterownika silnika przy sterowniku. Sprawdzenia dokonaj wpinając żarówkę między przewód masowy a plus akumulatora.


    Znalazłem taką notkę.

    Cytat:

    "Centralka sterowania silnikiem M010 steruje i reguluje cały system elektronicznego zapłonu i wtrysku.

    Zasilanie "poprzez kluczyk" (15/54) łączy się z linią zabezpieczoną bezpiecznikiem F16 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B001 na styku 28 konektora B.

    Główny przekaźnik wtrysku T09 w skrzynce bezpieczników B001 steruje całym układem: jego cewka zasilana jest bezpośrednio z akumulatora w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F18 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

    Ten przekaźnik zostaje wzbudzany sygnałem sterującym (masa) pochodzącym ze styku 72 konektora B centralki sterowania silnikiem M010 i przesyła, w wyniku powyższego, zasilanie:


    do styku 1 konektora B tej centralki, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F17 w B001 ;
    do styku 51 konektora B tej centralki, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F22 w B001 ;
    do styku 6 centralki nagrzewania świec żarowych M015, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F11 w B001; to zasilanie przesyłane jest także do elektrozaworu EGR L030, do elektrozaworu korpusu przepustnicy L062, do opornika ogrzewania par oleju O007 (jeżeli wystepuje) i do styku 4 sondy lambda K040.



    Żarówkę na cewce z zasilania 30A zaraz sprawdzę. Jeżeli chodzi o sprawdzenie masy centralki. Czy dobrze rozumiem, mam wpiąć duże złącze i z pinu 72 podłączyć się do żarówki oraz przyłącza akumulatora?

    Dodano po 2 [minuty]:

    argoncyc napisał:
    Doktorr napisał:
    Plusa poprawnego na 1 i 5 nie będzie skoro przekaźnik terkocze. Wyciąg przekaźnik i sprawdź małą żarówką 30 na cewkę przekaźnika , ponadto podłuż inny przekaźnik e to gniazdo. Sprawdź masy sterownika silnika przy sterowniku. Sprawdzenia dokonaj wpinając żarówkę między przewód masowy a plus akumulatora.


    Znalazłem taką notkę.

    Cytat:

    "Centralka sterowania silnikiem M010 steruje i reguluje cały system elektronicznego zapłonu i wtrysku.

    Zasilanie "poprzez kluczyk" (15/54) łączy się z linią zabezpieczoną bezpiecznikiem F16 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B001 na styku 28 konektora B.

    Główny przekaźnik wtrysku T09 w skrzynce bezpieczników B001 steruje całym układem: jego cewka zasilana jest bezpośrednio z akumulatora w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F18 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

    Ten przekaźnik zostaje wzbudzany sygnałem sterującym (masa) pochodzącym ze styku 72 konektora B centralki sterowania silnikiem M010 i przesyła, w wyniku powyższego, zasilanie:


    do styku 1 konektora B tej centralki, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F17 w B001 ;
    do styku 51 konektora B tej centralki, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F22 w B001 ;
    do styku 6 centralki nagrzewania świec żarowych M015, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F11 w B001; to zasilanie przesyłane jest także do elektrozaworu EGR L030, do elektrozaworu korpusu przepustnicy L062, do opornika ogrzewania par oleju O007 (jeżeli wystepuje) i do styku 4 sondy lambda K040.



    Żarówkę na cewce z zasilania 30A zaraz sprawdzę. Jeżeli chodzi o sprawdzenie masy centralki. Czy dobrze rozumiem, mam wpiąć duże złącze i z pinu 72 podłączyć się do żarówki oraz przyłącza akumulatora?



    EDIT, jeszcze znalazłem informację, że GND to piny 2,4,6. Jak rozumiem sprawdzić czy żarówka świeci na tych pinach ?

    Edit2:
    Sprawdziłem miernikiem czy jest przebieg od karoserii do pinów 2/4/6 we wtyczce. Miernik buczy, więc ok

    Czy mogę wypiąc przekaźnik i podać bezpośrednio zasilanie na bezpieczniki F17 i F22 ?
  • Poziom 34  
    Sprawdzić na pinach 2,4,6 ale nie miernikiem , tylko w sposób przeze mnie podany. Ponieważ miernik wykaże ciągłość obwodu w przypadku gdy żyła kabelka jest przełamana ale styka się ale gdy ten obwód obciążysz odbiornikiem to już tej ciągłości obwodu nie będzie. Dlatego w sytuacjach takich jak twoja obwody sprawdza się pod obciążeniem (żarówką). Za to miernik świetnie nadaje się do identyfikacji wytypowanego do pomiaru obwodu.
  • Poziom 9  
    Doktorr napisał:
    Sprawdzić na pinach 2,4,6 ale nie miernikiem , tylko w sposób przeze mnie podany. Ponieważ miernik wykaże ciągłość obwodu w przypadku gdy żyła kabelka jest przełamana ale styka się ale gdy ten obwód obciążysz odbiornikiem to już tej ciągłości obwodu nie będzie. Dlatego w sytuacjach takich jak twoja obwody sprawdza się pod obciążeniem (żarówką). Za to miernik świetnie nadaje się do identyfikacji wytypowanego do pomiaru obwodu.


    Dzięki Doktorr za wsparcie, sprawdziłem jeszcze raz żarówka (c5w, jest ok?).
    2,4,6 świeci mocno.
    Ściągałem przekaźnik T9 i żarówka też świeci (w tych miejscach jak na rysunku)

    Jeżeli dobrze rozumiem, to jest problem z zasilaniem na Pinach 1,5 ECU, przez to się nie komunikuje. Na cewce dochodzi 12V ale nie dochodzi Masa z ECU z 72 pinu? Przez to przekaźnik głupieje. Mogę spróbować podać masę z karoserii na przekaźnik ? Wtedy jak rozumiem powinno pojawić się napięcie na 1,5
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Zostało ci jeszcze sprawdzenie ciągłości przewodu 72 a cewka przekaźnika i dla formalności zwarcie styków wykonawczych przekaźnika i sprawdzenie czy na 1 i 5 pokazuje się plus .
    Jeżeli nie wykryjesz w tych obwodach usterki i przekaźnik sprawny to sterownik silnika do wymiany.
  • Poziom 9  
    Przekaźnik sprawdziłem podając na niego 12V, zamyka się w porządku. Zrobiłem mostek zamiast przekaźnika, napięcie pojawiło się na PIN1,5, natomiast samochód dalej nie odpala, nadal immo.

    Otwarłem ECU, są ślady wody.
    edit:
    wysuszone, złożone ale brak jakichkolwiek znaków życia

    Jak rozumiem, wymiana komputera, temat jest o tyle skomplikowany, że w moim boxerze siedzi komputer z 2.3 w którym był prawdopodobnie soft zmieniony na 3.0. Kupować taki sam, z silnika 3.0, z tego co czytałem to na douczenie, zgadza się?
  • Poziom 9  
    nici napisał:
    Kup taki jaki powinien być do tego silnika i przerzuć eprom.


    Pytałem w ASO jaki powinien być, ale nie byli w stanie jednoznacznie odpowiedzieć.
    A do 3.0 pojawia się kilka modeli o różnych modelach.

    Co do eepromu, wgrywać go pomimo, że ten stary był kombinowany? (ECU z 2.3 program w Lexii wyświetlał poprawnie 3.0)
  • Poziom 9  
    Czyli przekopiowac zawartość 95640? Olać kupowanie bsi?
  • Poziom 9  
    Czy mogę czytać eeprom bez wylutu klipsem czy to jest historia z Motorola i trzeba wylutowac