Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym z dwoma kondensatorami

25 Lis 2017 18:17 5082 51
  • Poziom 6  
    Witam , Panowie potrzebuję zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym 2,2kw 2800 obr/min , aktualne podłączenie na zdjęciu. Wszystko co udało mi się znaleźć tyczy się silników z jednym kondensatorem. Jestem zielony w tym temacie więc proszę wyrozumiałość i w miarę łopatologicznie instrukcje.

• Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Rezystor240 a kolorami przewodów da rade ten schemacik? on oznacza to co koledzy wcześniej napisali? tj.zamianę miejscami żółtych przewodów?
  • Poziom 39  
    Piotrek19852 napisał:
    Rezystor240 a kolorami przewodów da rade ten schemacik? on oznacza to co koledzy wcześniej napisali? tj.zamianę miejscami żółtych przewodów?

To z żółtymi, to uzwojenie z zamienionym, początek z końcem.
    Zasilane przez kondensator.
    Na prawdę, mam Ci to na kolorowo rysować?
  • Poziom 6  
    Może na kolorowo nie, ale nie byłem pewien czy to co narysowałeś to to samo co pisali koledzy wcześniej z tą zamianą miejsc. Tak jak pisałem naprawdę zielony jestem w tym temacie. Dziękuje za pomoc

Dodano po 16 [godziny] 11 [minuty]:

Koledzy zamiana miejsc żółtych przewodów nic nie dała silnik nadal pracuje w tym samym kierunku
  • Poziom 29  
    Z tego co widać na zdjęciu to z silnika wychodzi 4 przewody 2 żółte biały i niebieski ,ze zdjęcia nie wiem jak masz to połączone bo nie widzę gdzie masz wpiety ten biały oprócz tego termika , najlepiej było by zmierzyć rezystancjię uzwojenia jednego i drugiego ale według mnie powinno być to wpiete jak w załączniku. I wtedy zamiana miesc żółtych przewodów powinna przynieść zamierzony efekt.
  • Poziom 6