Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 318ti - BMW N42B20 mieszanie się oleju z wodą chłodzącą

mavi 09 Sty 2018 10:37 978 14
  • #1 09 Sty 2018 10:37
    mavi
    Poziom 19  

    BMW E46 318ti - BMW N42B20 mieszanie się oleju z wodą chłodzącą
    Witam

    Wzmagam się z problem w moim silniku ciągle przedostającą się wodą do oleju. Pomimo dość oczywistej odpowiedzi jaką jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to mechanik diagnozując pracę silnika, ciągle nie wierzy by była to uszczelka pod głowicą. Praca silnika jest równa, cicha i silnik trzyma stałą temperaturę.
    Rozmawiając przypadkiem z innym mechanikiem dowiedziałem się, że czymś nagminnym, przynajmniej w silnikach dieslach jest korozja aluminiowych ścianek w chłodnicy oleju. Dochodzi tam do małych perforacji i często to jest powodem mieszania się oleju i wody.
    I teraz moje pytanie czy mogę odłączyć węże wodne od chłodnicy oleju i połączyć je ze sobą by zachować obwód zamknięty i w ten sposób wyeliminować ową chłodnicę?

    Na zdjęciu widać coś na kształt gałki. Rozumiem, że jest to zawór na głównym obiegu i od tak zakręcenie go wstrzyma przepływ całego oleju przez silnik czy tylko ominie filtr oleju?

    0 14
  • #2 09 Sty 2018 13:25
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 09 Sty 2018 14:02
    mavi
    Poziom 19  

    A czy ja gdzieś napisałem, że jest zamontowana tak sobie? Doskonale zdaje sobie sprawę z jej zadań.
    Co do przegrzania oleju to ja nie chce obejść chłodnicy oleju i wyjechać na autostradę latem tym autem. Teraz mamy przypominam zimę, a autem mam zamiar jeździć po mieście w korkach i o temperaturę oleju bym się nie martwił w takiej sytuacji. Nie znam innego sposobu sprawdzenia szczelności elementu nierozbieralnego. Rozwiązanie to miałoby być na parę dni by zaobserwować czy resztki wody w oleju wyparują i auto przestanie kopcić parą z rury wydechowej i tym samym wyeliminuje bądź nie chłodnicy oleju.

    0
  • #4 09 Sty 2018 14:47
    helmud7543
    Poziom 42  

    Olej bym wymienił - jeśli jest taka możliwość oczywiście - nie wiadomo ile jest płynu w oleju. Olej trzymaj na maksymalnym poziomie - im jest go więcej tym mniejsze ryzyko jego przegrzania.

    Niska temperatura powietrza niewiele wpłynie na graniczną temperaturę oleju. Na krótkich trasach to nie problem, na dłuższych możesz przegrzać nawet w zimie. Masz sprawny czujnik poziomu oleju (odpowiada za żółtą kontrolkę od oleju)? Bo on tak naprawdę monitoruje przegrzanie więc jakaś ochrona by była - dostajesz kontrolkę i zatrzymujesz się, nie uszkadzając silnika.

    Kontrolka świecąca się na trasie - dolać olej niezwłocznie. Można przejechać ileś tam z ograniczoną prędkością.
    Kontrolka świecąca po zgaszeniu silnika - dolać olej przy najbliższej okazji.
    To mówi instrukcja

    Kontrolka świecąca się zaraz po odpaleniu zimnego silnika - pad czujnika.

    Auto nie przestanie kopcić parą wodną przy obecnej aurze więc w ten sposób nie sprawdzisz.

    0
  • #5 09 Sty 2018 14:52
    762302
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 10 Sty 2018 20:33
    Cobrat
    Poziom 21  

    Drogi autorze, sprecyzuj proszę: masz wodę w oleju, czy olej w wodzie? Bo to znaczna różnica...

    0
  • #7 11 Sty 2018 23:24
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Cobrat napisał:
    autorze, sprecyzuj proszę: masz wodę w oleju, czy olej w wodzie?

    Przecież autor napisał na samym początku ...
    mavi napisał:
    Wzmagam się z problem w moim silniku ciągle przedostającą się wodą do oleju.

    0
  • #8 12 Sty 2018 13:51
    mavi
    Poziom 19  

    Tak woda do oleju mi się przedostaje. Z rury wydechowej ciągle leci dość duża ilość pary, a jak pojeżdżę to na korku czy bagnecie robi się tzw. delikatny majonez.
    Poza tym faktem silnik pracuje normalnie; równo i cicho i trzyma równiutko temperaturę. Średnio co 300 km muszę dolać litr płynu do układu chłodzenia, a nie ma żadnych przecieków wody na zewnątrz. Silnik był oglądany z trzy razy bardzo dokładnie.

    0
  • #9 12 Sty 2018 14:22
    sylweksylwina
    Red. Komputery FAQ

    Może to jednak uszczelka pod glowicą.

    Ze zdjęć nie można za wiele wywnioskować, tak jak już wcześniej pisano: zostaje demontaż i sprawdzenie.

    0
  • #10 12 Sty 2018 18:31
    Cobrat
    Poziom 21  

    RobertLodz09 napisał:
    Cobrat napisał:
    autorze, sprecyzuj proszę: masz wodę w oleju, czy olej w wodzie?

    Przecież autor napisał na samym początku ...
    mavi napisał:
    Wzmagam się z problem w moim silniku ciągle przedostającą się wodą do oleju.


    Oczy masz, czy wypadły? Temat wątku brzmi: "...mieszanie się oleju z wodą", w pierwszym zdaniu pada: "...przedostającą się wodą do oleju", więc proszę o sprecyzowanie, bo zarówno może być woda w oleju, jak i olej w wodzie, oznacza co innego (jak wiadomo), a ludzie stwierdzenia traktują wymiennie!!! Lepiej się jednak zwyczajnie przypierniczyć i dostać 2 punkty, zaraportuj jeszcze ;).

    @mavi "Czapka" do zdjęcia, głowica do porządnego sprawdzenia i nie jeździj tak, masz pogorszone smarowanie...

    0
  • #11 12 Sty 2018 18:41
    robokop
    Moderator Samochody

    Niekoniecznie uszczelka - BMW słynie z pękających głowic. Więc może być i zdziwienie i koszty.

    mavi napisał:
    Na zdjęciu widać coś na kształt gałki. Rozumiem, że jest to zawór na głównym obiegu i od tak zakręcenie go wstrzyma przepływ całego oleju przez silnik czy tylko ominie filtr oleju?
    Zamknij natychmiast klapę i nigdy więcej sam tam nie zaglądaj. To nie jest żaden zawór, tylko odpowietrznik.

    0
  • #12 12 Sty 2018 18:49
    Cobrat
    Poziom 21  

    I daj spokój chłodniczce olejowej, miałbyś olej w zbiorniczku.

    0
  • #13 21 Sty 2018 23:53
    blurow
    Poziom 12  

    [quote="Cobrat"]I daj spokój chłodniczce olejowej, miałbyś olej w zbiorniczku.[/quote
    cobrat dobrze pisze.
    i zrób test na gazy w ukł. chłodzenia,swietny patent,a potem dopiero uszczelka pod głowicą..

    0
  • #14 05 Lut 2018 16:44
    Coolbit
    Poziom 18  

    Sprawdź dmę a dla pewności wymień oring miedzy filtrem a chłodniczą. z czasem robi się twardy.

    0
  • #15 05 Lut 2018 17:01
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jest to wadliwy silnik valvetronik tu wszystko może klęknąć za chwilę, oczywiście możesz ominąć chłodnice oleju, oczywiście możesz zdjąć głowice i zrobić nową uszczelkę.
    Nie wiem na co liczysz , bierz się do roboty i zbieraj na naprawy a nie klikaj na forum tu i na innych.
    W ogóle co cię podkusiło kupić te padakę byłeś na kacu czy kolega cię namówił?
    .

    0