Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

auto 1.4 do 1.8 pojemności - zakup auta zapytanie - uwagi - doradztwo

JAKUBJUSTYNA 01 Maj 2018 19:48 573 19
  • #1 01 Maj 2018 19:48
    JAKUBJUSTYNA
    Poziom 4  

    Witam, zakładając ten temat proszę o pomoc - wskazówkę w wyborze auta.
    Roczne przebiegi minimum 7-10 tyś km do 25 tyś km- będzie oszczędnie mogą się zwiększyć.
    Są minimum 3 kryteria wyboru
    1. silnik pojemność od 1.4 do max 1.8 l.
    p.s. proszę polecać w tych widełkach.
    2. chętnie kombi - wygoda, a między 5 drzwi a kombi spalanie może nawet nie 1 litr większe.
    3. nie ma problemu, żeby zakupić auto pod lpg lub z lpg, tylko boję się jeżeli wystąpią problemy np. z samo otwierającymi się elektrozaworami gazu.
    Np. lpgtech miał kiedyś taki problem, pewnie problem zażegnano ale chciałbym poznać wasze uwagi i problemy związane z jazdą na gazie płynnym - nie tylko zalety tańszego tankowania - pytam się zawczasu ponieważ autem w większości będzie jeździła kobieta i wiem, że na pewno będzie jej ciężko przetłumaczyć, podnieś podłogę i zakręć to czy tamto - ogólnie wiadomo użytkowanie auta to nie tylko wsadzenie kluczyka do stacyjki i odpalanie silnika są i też obowiązki.
    Bardzo fajnie gdyby można było przełączać na gaz zaraz po odpaleniu jak w 2 generacji - ale oczywiście (chyba że jestem w błędzie ) rozmawiamy - tylko o minimum 4 generacji plus możliwość ustawienia najniższej temperatury przełączenia na lpg - jaki sterownik stag qbox? Bo w brc chyba niżej niż 40 stopni nie ustawię.
    Moje typy - proszę o podanie swoich z opisem:
    Focus 1.6 - 100KM w miarę wygodne kombi, słabe głowice, plus regulacja mechaniczna - głowice drogie bo jest ich mało.
    Astra h lub j - 1.4 90KM - dobrze współpracuje z lpg, drogi dolot twinport (ale czy wadliwy -bać się go?
    1.4 turbo - jakieś wady? Ponoć super pracuje z lpg. dolot jak wyżej? wydaje mi się, że siedzenia wygodniejsze niż u poprzedniczki.
    Chevrolet cruze - ? Jak wyżej czy jednak troszkę odstaje?
    Huyndai i30 Kia ceed - który lepszy 1.4 czy 1.6 - łańcuch? regulacja mechaniczna zaworów, co tam więcej? jak z wygodą na tylnej kanapie?
    Opel vectra C silnik 1.6 lub 1.8 122KM - oba regulacja hydrauliczna, ten 1.8 bez egr-a, ponoć fajnie chodzą z lpg, ale powyżej 3 tyś obr/min wysokie spożycie oleju.
    Laguna 2/3 1.6 lub 1.8 - ?????po 2004 niby poprawiona, ale troszkę boję się karty że na parkingu o 2 w nocy stoję i czekam hahah - i ponoć głośność powyżej 110 km/h w kabinie.
    Zostaje jeszcze Octavia II 1.6 i Golf 5 1.6, z gazem ok lubią wypić także olejku ale co jeszcze?
    Czy może któryś z kolegów może z doświadczenia powiedzieć które auto w benzynie jest ciche powyżej 120km/h - 140km/h? Obroty gdzieś w pobliżu 3....3,5 tyś obr/ min? Bo w okolicach 4- 4,5 tyś - robi się głośno w aucie.
    Myślę także o focusie 2 lub 3 w dieslu 1.6 90km bez dpf-a itp. - jako o alternatywie.
    Nie podaje Audi bo brak dobrego silnika bez wtrysku pośredniego, a A4 troszku ciężka z 1.6.
    Exeo 1.6 lub 1.8t --?
    Peugeot 307 sw 1.6?

    Chyba nie za bardzo chciałbym także się pchać w Bmw i PSA z VTI.
    Budżet do przemyślenia nie jest sztywny- może będę zaskoczony jakimś modelem?
    Auto większość będzie pokonywało trasa 8kmx2 (proszę mnie poprawić rozgrzanie 0,5 l PB plus lpg)-diesel też pali 6-8 l na tej trasie lato -zima, dużo tras powyżej 100km/h w weekendy, kilka razy w roku długie trasy.
    Zapraszam do dyskusji i wymiany zdań.
    Corsa, signum, dacia, bmw serii 3 i serie 5, fiesta, polo, clio, citroen c3, sharan, alhambra, c-max, 3008, meriva, audi a6, odpada w przedbiegach.

    0 19
  • #2 01 Maj 2018 20:36
    E8600
    Poziom 35  

    Z wymienionych bym szukał: Peugeot 307, Focus 1.6, Opel vectra C (choć Ople pod żadną postacią mi nie pasują).

    Nie podałeś budżetu ale widzę, że szukasz czegoś większego więc dam Ci 2 moje typy.
    Lancia Lubra i Fiat Croma.

    0
  • #3 01 Maj 2018 20:49
    sanfran
    Poziom 36  

    Ostatnio sobie kupiłem Hondę Civic Tourer. Silnik 1.8 ale pali mało bo lekkie auto, bagażnik ogromny, autko przyjemne w prowadzeniu. Potrafi pokazać pazurki, bo ma 140 koni.
    Silnik nie do zajechania, wytrzymały łańcuch rozrządu.

    0
  • #4 01 Maj 2018 20:57
    magir
    Poziom 27  

    Przy założeniu że 2 razy dziennie po 8 km - to diesla zdecydowanie odradzam. A co do jakiejkolwiek maszyny na benzynę to wszystko zależy jak trafisz, na podstawie moich doświadczeń to mogę powiedzieć jedno - nigdy nie słuchałem opowieści ( najczęściej bajek ) sprzedających. Samochód zawsze szedł na przegląd przed sprzedażowy i jak było coś nie tak to to zawsze wychodziło ( głównie to były silniki benzynowe). A co bym polecił w miarę nowego i sprawdzonego - FOCUSA z 1.0 Ecoboost 125KM - jeździłem ponad 3 lata i zero problemów z czymkolwiek. Samochód zgrabny, ładny fajnie się prowadzący i nie muł, przy czym hatchback może mieć dla Ciebie mały bagażnik, ja nie narzekałem.

    0
  • #5 01 Maj 2018 20:59
    phoe
    Poziom 29  

    307 1.6HDI lub 2.0HDI, szukać zadbanego, najlepiej z Francji, bo tam nie robią mega przebiegów.

    0
  • #6 01 Maj 2018 21:20
    kakibara
    Poziom 27  

    Dziękuję za szybkie odpowiedzi lancie przestudiuje, croma ma silnik opla ten nowszy 140KM - regulacja mechaniczna zaworów(lpg lepiej chodzi z tym starszym przed liftem) i niby już glowica trochę słabsza?
    Nie powiem , że nie oglądałem ale chyba jednak wybrałbym VC.
    Ad2. Poczytam sobie o tej hondzie.
    Ad3. Auto będzie sprawdzone.
    W opowieści nie wierzę choć bajki lubię.
    Znajomy miał focusa 1 1.6pb od nowości sprzedał z przebiegiem 80tys km - kupił drugiego 1.0 ecoboosta - z jego relacji jedzie prawie tak samo i pali tak samo, a nawet może i więcej - potwierdzasz? Pytam sie bo nawet nie myslalem o tym jak pisalem post!
    Ad4 . Peugeot też myślę ok 1.6 lpg lub 1.6 hdi - o hdi jestem poinformowany - ale myślę, że benzyna będzie oszczedniejsza.
    2.0 hdi odpada- chociaż najlepszy.

    0
  • #7 01 Maj 2018 21:22
    phoe
    Poziom 29  

    Przy 2x8km, będziesz zimą jeździł głównie na PB95, a nie LPG, 2.0 HDI pewniejszy motor, a w cale dużo więcej nie pali, OC to z 100zł różnicy. ;)

    I LPG jest trochę upierdliwe, droższy przegląd(to co zaoszczędzisz na OC kupując 1.6 benzynę, a nie np 2.0 HDI wydasz na przegląd), zawsze coś dodatkowego co się może zepsuć, mały zasięg na LPG, ograniczona pojemność bagażnika, ma LPG też swoje zalety... wiadomo, ale jednak wad też jest trochę.

    Diesel też ma swoje wady, ale ja osobiście jednak diesla preferuję.

    Co do 1.6 vs 1.0 turbo, to takie 1.4 TSI jak wykorzystujesz jego moc, to pali spokojnie jak 2.0 wolnossący, ale jeżdżąc ekonomicznie masz spalanie jak w małym silniku, a jak potrzebujesz moc, to masz i moc, i wyższe spalanie, tej mocy silnik z powietrza nie zrobi. ;)

    0
  • #8 02 Maj 2018 23:06
    kakibara
    Poziom 27  

    Koledzy - przez moją nie uwagę (ojciec nie wylogowal się z elektrody) założyłem temat na jego niku - także przepraszam jeżeli ktoś ma jakieś podejrzenia. Kakibara.

    Dodano po 14 [godziny] 19 [minuty]:

    Oglądałem tą Lybre trochę starawa i z częściami do niej może być ciężko i trafić coś ladnego....
    Za to w saabie 9-3 jest silnik 1.8 pb 122KM do 2010roku.
    Co do diesla nie mam zastrzeżeń tylko zaczynają się problemy z wjazdem do dużych miast + cena idzie w górę 4,5 -5 zł x6.5 =min 30zł spokojna jazda.

    0
  • #9 03 Maj 2018 15:36
    zed71
    Poziom 22  

    co do cruze i instalki brc:
    najlepszy silnik to 1,8 140km ale z opcją k7 - to jest wzmocniona głowica do lpg. były też silniki bez tej opcji ... i świetnie się spisują na lpg. importer wstawiał tam brc jako opcja (montowana w salonie lub w serwisie czakram) i naprawdę nie masz co się bać tej instalacji (chyba że później ktoś wstawiał w firmie krzak i spółka i coś spie... li przy wstawianiu. soft jest ciężki do zdobycia ale ta instalacja jest idiotoodporna. można też ustawić niską temperaturę- ja mam ustawioną na 33stopnie.

    0
  • #10 03 Maj 2018 23:02
    kakibara
    Poziom 27  

    Dzięki zed za opinię nie ukrywam że też cruz mi się podoba.

    0
  • #11 03 Maj 2018 23:46
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Fiaty z silnikiem 1,4, lub 1,4 turbo + LPG , opel astra 1,4T z fabryczna instalacja LPG.
    Mitem jest to, ze w zimę jeździmy w większości na benzynie. A jak nawet to co ? Przecież w tym czasie pokonujemy fragment założonego odcinka, więc nie traktujmy tego jak coś bezpowrotnie straconego. Zimny diesel na krótkich odcinkach pali 8-9 litrów/100km i z ta róznicą , że prawie ciągle jest zimny , nawet po 10 km.
    Od dwudziestu paru lat jeżdżę tylko na LPG i benzyna jest zużywana w niewielkich ilościach nawet na krótkich odcinkach. Mam nawet dużego busa boxera z LPG i przy mrozie -10 przełącza się po 800 metrach na gaz. 4-litrowa pacifica V6 jedzie na gazie po 1-1,2km w tych samych warunkach, mógłbym jeszcze obniżyć temp przełączania tylko po co?
    Wymieniane auta typu vectra C 1,8 pali 9-10 litrów gazu, co daje koszty rzędu 20 zł z benzyną, przeglądami itd, kompakt z 1,6 +lpg 8-9 litrów a kompakt diesel spali za 30 więc gdzie sens i logika?

    0
  • #12 04 Maj 2018 06:22
    iron64
    Spec Overclocking

    Sens i logika nie polega tylko na spalaniu. Ja uważam, że każdy wybiera to co lubi. Jeden zbiera znaczki, a drugi podkłady kolejowe i nie ma sensu gadać o logice, bo na nią nie składa się tylko i wyłącznie spalanie. Należy doliczyć koszt serwisu, częstsze wymiany świec, filtrów gazu itp.
    to nie tylko spalanie.
    Ale jak wspomniałem każdy powinien wybierać pod siebie i nie widzę powodu do przekonywania na siłe. Mi osobiście bardzo pasuje JTD i uważam je za najlepsze silniki, ale nie znaczy to że każdy ma kupować takie i tylko takie ;)

    A druga sprawa i dla mnie znacznie ważniejsza to ruda. O ile każdy silnik naprawisz a w ostateczności wymienisz na inny, o tyle z rudą nie wygrasz. Możesz się łudzić, że wygrywasz ale to tylko chwilowe, ruda weżmie co swoje i tak. Zmierzam do tego, żeby każdy samochód oglądać od tej właśnie strony.

    0
  • #13 04 Maj 2018 12:15
    E8600
    Poziom 35  

    iron64 napisał:
    A druga sprawa i dla mnie znacznie ważniejsza to ruda.

    Popieram - naprawy blacharskie do tanich nie należą i mało kto ma możliwość wykonać je samemu. Ale to nie wyklucza, się z oszczędną instalacją LPG. :)

    0
  • #14 04 Maj 2018 12:35
    iron64
    Spec Overclocking

    Oczywiście że nie. Ale upieranie się że lpg lub diesel lub pb jest lepsze nie ma sensu. Każdy wybiera co mu pasuje, natomiast z rudą jeśli już jest nie wygra nikt ;)

    0
  • #16 04 Maj 2018 19:12
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    iron64 napisał:
    Należy doliczyć koszt serwisu, częstsze wymiany świec, filtrów gazu itp.
    to nie tylko spalanie.

    Chcesz porównywać koszty serwisu prostego benzyniaka z dieslem i to wg Ciebie będzie na korzyść diesla? Podać Ci koszty do mojego 4-cylindrowca? Komplet świec denso 36 zł/4 szt !!!/ 20 tys km. Filtr gazu FL i FC 12 zł/20 tys km. To sa koszty?
    Pojeździj tym JTD 8 km w jedna i w drugą, to zobaczysz jak będzie ekonomicznie. O jakości paliwa zapomniałeś? Depresatory, częste wymiany filtrów paliwa i związane z nimi problemy z zapowietrzeniem, nawodnieniem. Świece żarowe, akumulator co 2-3 lata, o turbinach , egr-ach i dwumasach tylko wspomnę , bo to normalna eksploatacja , tylko ile kosztuje? A kup jakieś nowsze gówno z DPF-em to dopiero loteria!.
    Jak lubisz diesla to go masz, ale nie pisz , że w 10-letnim dieslu będzie tania eksploatacja.

    0
  • #17 04 Maj 2018 20:46
    phoe
    Poziom 29  

    Świece żarowe to w dieslu potrafią 10 lat działać, akumulator to akurat czy diesel czy benzyna nie ma znaczenia.

    Koło dwumasowe to starcza na jakieś 200tyś km, tak samo turbo, trzeba kupić wyjątkowego parcha żeby wszystkie dieslowskie naprawy w nim zrobić "od razu".

    EGR w benzynie też jest, masz też sondę lambda, jak sprzęgło padnie też coś tam zapłacisz, mniej niż w dieslu, ale nie zrobisz tego za 200zł, chyba że sam mając kanał.

    A 2-ga sprawa, że taki 307 2.0KDI 90KM, nie ma dwumasy, ani FAP'a. Dlatego milion razy lepiej go wybrać niż 1.6 HDI 110KM, a jak mocy będzie za mało to zmienić mapę silnika.

    0
  • #18 04 Maj 2018 21:05
    iron64
    Spec Overclocking

    No dokładnie tak! Zgadzam się w pełni. Powiem ci nawet więcej. Niedawno kupiłem sobie Brava z 2000 roku z 1,9jtd z uszkodzonym jednym wtryskiwaczem. Kupiłem go za 900zł z oc i przeglądem do pażdziernika. Czyli auto w sumie gratis. Wymieniłem wtryskiwacz i śmiga bardzo przyzwoicie. Koszt wtryskiwacza 43zł, wymiana 80zł razem 123zł. Owszem wtryskiwacz używka, ale przecież reszta ich też nowa nie jest. Koszt wymiany no akurat tutaj to kolega z serwisu fiata wymieniał, taki kolega z ławy szkolnej jeszcze, to wiadomo policzył mało. Niemniej liczy się fakt. Póki co zrobiłem tą Bravą jakieś 4000 km i wszystko gra i buczy. Spalanie na poziomie 5,5 litra właśnie śmigając do pracy 10km. Ale wliczjąc w to również dłuższe odcinki. A najlepsze w tym jest to, że nawet klima działa. A ktoś go sprzedawał bo w serwisie boscha za samą wymianę wtryskiwacza krzyknęli mu 650zł plus koszt wtryskiwacza.
    Więc ja uważam, że trzeba wiedzieć gdzie co naprawiać. Poza tym zakup nowego wtryskiwacza do 18 letniego samochodu też sensu nie ma i raczej na używkach się to robi z punktu ekonomicznego.
    Jako ciekawostkę napiszę jeszcze, że 1,9jtd 8v 105km silnik cf2, na 3 wtryskiwaczach max ciągnie 140km/h przy czym nawet najmniejsze wzniesienie powoduje spadek prędkości wprost proporcjonalny do wzniesienia. Na sprawnych 4 garach spokojnie osiąga 180km/h a nawet więcej i w zasadzie mniejsze wzniesienia nie powodują utraty prędkości.
    Tak lubię jtd nawet te stare. Bravą nie zamierzam śmigać długo, jedynie na czas naprawy mojej Marei tez z jtd 8v ;)

    I serio nie porównuj kosztów utrzymania jtd starego dobrego jtd, bo będziesz zaskoczony.

    0
  • #19 04 Maj 2018 21:09
    phoe
    Poziom 29  

    Tak samo takiego 2.0HDI 90KM, to nie V6 biturbo 200-250KM itp. Te silniki są jeszcze dość proste w budowie, a ich elementy typu właśnie turbo, też dość trwałe i w cale nie są jakieś mega drogie w wymianie.

    0
  • #20 04 Maj 2018 21:18
    iron64
    Spec Overclocking

    Owszem. Pierwsze kłopoty z dieslami to turbo o zmiennej geometrii i PSJ - w komplecie kłopoty murowane. DPF to wiadomo, ale starszych konstrukcjach tego nie ma i kłopot z głowy.

    0