Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat SC - Światła dzienne już na zapłonie?

19 Lip 2018 19:07 1803 58
  • #31
    kortyleski
    Poziom 42  
    Ee tam . Tranzystor, kondensator, dwa rezystory i dioda. Do tego przekaźnik. Laik zmontuje w godzinę, elektronik w 10 minut z papierosem w zębach
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #33
    kierbedz4
    Poziom 35  
    Ja od kilkunastu lat najpierw w maluchu a obecnie w CC światła do jazdy dziennej mam podłączone bezpośrednio pod światła postojowe poprzez przekażnik i w chwili włączenia świateł mijania cewka przekażnika ściąga kotwicę i odłącza światła do jazdy dziennej.Każdy obwód lampy światła dziennego jest zabezpieczony bezpiecznikiem 5A Przez kolejnych kilka lat nie mam problemu przy przeglądach technicznych samochodu.
  • #34
    Maarkiz
    Poziom 8  
    A jaki masz rozstaw tych świateł?
  • #35
    mczapski
    Poziom 39  
    kierbedz4 napisał:
    Ja od kilkunastu lat najpierw w maluchu a obecnie w CC światła do jazdy dziennej mam podłączone bezpośrednio pod światła postojowe

    A temat rozpoczął się od wątpliwości jaka będzie reakcja diagnosty. Wt ym przypadku winien odmówić potwierdzenia zgodności z przepisami, czyli sprawności pojazdu. Zatem nie ma się czym chwalić.
  • #36
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #37
    amator2000
    Poziom 21  
    lisiorrr333 napisał:
    Gdy włączymy postojówki automatycznie zapalą się także dzienne, gdy włączymy mijania dzienne zgasną, bo dostaną plus po obu stronach.


    gdy włączymy "mijania" - dzienne nie zgasną bo dostaną minus przez włókna pozycyjnych, tak mi się wydaje ...
    :D
  • #38
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #39
    amator2000
    Poziom 21  
    lisiorrr333 napisał:
    amator2000 napisał:
    gdy włączymy "mijania" - dzienne nie zgasną bo dostaną minus przez włókna pozycyjnych, tak mi się wydaje ...
    :D

    Kiedy pozycyjne nadal świecą po włączeniu mijania przecież ;)


    zamiast wariantu z pozycyjnymi - dałbym "dzienne" jednym końcem do plusa po zapłonie a drugi koniec do plusa na "mijania" - wtedy "dzienne" zapalają się bez konieczności włączania "pozycyjnych"
    :D
  • #40
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #41
    Jarzabek666
    Poziom 30  
    lisiorrr333 napisał:
    Swoją drogą w starszych autach (pierwsza rejestracja do roku 2009) dopuszczalne jest podłączenie świateł dziennych tak, by mogły się palić razem z postojówkami (a wyłączały się po włączeniu mijania).


    Przeczytaj dokładnie te rozporządzenie aż skumasz o co chodzi. A nawet i trzy razy jak nie rozumiesz.

    K3 napisał:
    Światła dzienne powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.

    Podstawa: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
    Strona 66: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20160002022/O/D20162022.pdf
  • #42
    kortyleski
    Poziom 42  
    Czyli kluczyk na on i mają się świecić. I bardzo dobrze, ktoś uwzględnił samochody z systemem start-stop czy hybrydy. Wyobraźmy sobie właśnie w hybrydzie drl sterowane ładowaniem. Podczas jazdy na elektryku mogą się nie zapalić. W startstopie będzie disco na każdym skrzyżowaniu.
  • #43
    Jarzabek666
    Poziom 30  
    kortyleski napisał:
    Wyobraźmy sobie właśnie w hybrydzie drl sterowane ładowaniem.


    Żaden producent z pełną homologacją nie ma systemu włączania sterowania po ładowaniu. To tylko lampy chińskie mają z podrobioną homologacją. Taki system nie spełnia norm ECE-R87 i ECE-R48

    Oczywiście ktoś wcześniej poruszał temat:

    Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu


    Przepis ECE-R87 i ECE-R48 (wyciąg)
    Regulamin EKG ONZ nr 87 określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej, nr 48 natomiast wymagania techniczne dla pojazdów (implementowany poprzez Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów[...]).

    Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
    Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²
    Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
    Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
    Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).
    Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.
    Konstrukcja świateł z niewymiennym źródłem światła (np. zbudowanych z diod LED) nie powinna umożliwiać ich serwisowania. W przypadku uszkodzenia choćby jednej diody, światło należy wymienić na nowe.
    Nie jest wymagane utrzymanie maksymalnej odległości 40cm od obrysu pojazdu (przepis wprowadzony 6 poprawką Regulaminu EKG ONZ nr 48, 18.11.2012).
  • #44
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #45
    Jarzabek666
    Poziom 30  
    lisiorrr333 napisał:
    Co ma dopuszczenie dla aut rejestrowanych do 31 grudnia 2009 możliwości świecenia dziennych razem z pozycyjnymi do tego, jak mają się uruchamiać?
    lisiorrr333 napisał:
    Swoją drogą w starszych autach (pierwsza rejestracja do roku 2009) dopuszczalne jest podłączenie świateł dziennych tak, by mogły się palić razem z postojówkami (a wyłączały się po włączeniu mijania).


    Dopuszczone jest "by ze światłami dziennymi świeciły się inne światła" ale nie odwrotnie. Uruchamiania dla starych i nowych jest bez zmian..

    lisiorrr333 napisał:
    Na przegląd podłączam tak by paliły się na zapłonie, a po przeglądzie cyk i zapalają się dopiero uzyskaniu ładowania w instalacji.


    Policja też to sprawdza i dowodzik może polecieć.

    A temat był o tym

    lisiorrr333 napisał:
    Czy wymagane jest, by światła dzienne zapalały się już po przekręceniu kluczyka na zapłon, czy mogą się zapalać dopiero gdy odpalę silnik?


    Wiec podałem przepisy które wszystko tłumaczą.
  • #46
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #47
    Jarzabek666
    Poziom 30  
    [quote="lisiorrr333"] Pomijam już fakt, że każdy sprzedawany na polskim rynku Opel Corsa z 2016 roku i późniejsze powinien mieć przerabianą instalację[/quote]


    Jasne, pierw się dowiedz co to za światła bo wiedzę masz mizerną.

    W ogóle nie wiem po co zakładałeś temat bo teraz to jest tak pierw się pytasz a potem i tak swoje racje dajesz a broń boże jak ktoś napisze przeciwnie niż ty myślisz.
  • #48
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #49
    Jarzabek666
    Poziom 30  
    Opel corsa D nie ma DRL a sterownik uruchamia przednie światła mijania po uruchomieniu silnika...
  • #50
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #52
    Jarzabek666
    Poziom 30  
    lisiorrr333 napisał:
    I pierwszy pan jesteś do oceniania czyjejś wiedzy.


    Instrukcji obsługi nie oszukasz...
    Corsa E
    Fiat SC - Światła dzienne już na zapłonie?

    A wtedy mi się pmyliło bo nie doczytałem że 2016r
  • #53
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #54
    Jarzabek666
    Poziom 30  
    lisiorrr333 napisał:

    Jarzabek666 napisał:
    Żaden producent z pełną homologacją nie ma systemu włączania sterowania po ładowaniu. To tylko lampy chińskie mają z podrobioną homologacją.

    Więc DRL Magneti Marelli i Philipsa możecie sobie wyrzucić do kosza, bo to chińszczyzna z podrobioną homologacją. Słuchajcie drodzy internauci i uczcie się


    K3 napisał:
    BC109B napisał:
    Autor chce wiedzieć czy się do niego doczepi diagnosta w czasie przeglądu, jeśli światła do jazdy dziennej włączą się dopiero po uruchomieniu silnika?


    Doczepi. Światła dzienne powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.

    Podstawa: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
    Strona 66: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20160002022/O/D20162022.pdf



    Dziennik ustaw jest jasny
  • #55
    Marian B
    Poziom 35  
    Rozgorzała długa dyskusja na temat świateł dziennych, włączania, wyłączania, itp.
    Proponuje zastosować jako światła dzienne światła mijania o obniżonej mocy za za pomocą PWM. Odpada problem montażu dodatkowych świateł, włączania/wyłączania np. przy wjeżdzie do tunelu, w oświetlonym terenie zabudowanym (w mieście) można jeżdzić na światłach mijania o obniżonej mocy całą dobę bez zawracania sobie głowy pilnowaniem przełączenia w odpowiedniej chwili, np. po zmroku. Z mojej praktyki eksploatacyjnej wynika, że światła mijania na pełną moc trzeba włączyć tylko przy wyjeżdzie w nocy poza miasto. Niejako przy okazji został też rozwiązany "łagodny start" żarówek, co bardzo wpływa na wydłużenie ich trwałości.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13360783#13360783
  • #56
    Jarzabek666
    Poziom 30  
    Marian B napisał:
    można jeżdzić na światłach mijania o obniżonej mocy całą dobę bez zawracania sobie głowy


    Prawnie nie można, każda lampa posiadając homologacje ma wytyczne co do źródła. I tez jest tu podane.

    Ja nic nie mam przeciwko temu róbcie co chcecie diagnosta przymknie oko, policjant też, ale nie zdziwcie się kiedyś jak wam ubezpieczyciel odmówi.
  • #57
    Marian B
    Poziom 35  
    W przepisach niema nic na temat napięcia zasilającego żarówki. Jest tylko wymóg stosowania odpowiedniej żarówki do odpowiedniego klosza/reflektora. Jest cały szereg samochodów w których jest stosowane fabrycznie obniżenie napięcia dla "świateł dziennych", np. BMW, Mercedes i inne.
  • #58
    Jarzabek666
    Poziom 30  
    Marian B napisał:
    W przepisach niema nic na temat napięcia zasilającego żarówki. Jest tylko wymóg stosowania odpowiedniej żarówki do odpowiedniego klosza/reflektora


    Mylisz się jest rozporządzenie 112 ekg onz

    Marian B napisał:
    Jest cały szereg samochodów w których jest stosowane fabrycznie obniżenie napięcia dla "świateł dziennych", np. BMW, Mercedes i inne.


    Ale to były jeszcze stare czasy i nielegalne prawnie w niektórych krajach.
  • #59
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1