logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Tokarka do domowego warsztatu używka czy nowa chińska?

mietekg 06 Sie 2018 00:04 31800 24
REKLAMA
  • #1 17368718
    mietekg
    Poziom 9  
    Ocena: 15
    Witam, jeśli tu zły dział proszę o przeniesienie do odpowiedniego, proszę o nie usuwanie, dziękuje.
    A więc przechodząc do sedna po woli rozglądam się za tokarką która ma mi służyć przydomowo może i nie mam jakiś konkretnych rzeczy do toczenia ale w roku kilka razy bywam u tokarza czas, dojazdy itp powoli mnie to męczy a do głupiej 3cm tulejki chyba nie potrzeba sprzętu za 20tysi.
    Ogólnie sprawa 1 jestem totalnym laikiem w tym temacie także jeśli piszę coś źle proszę o poprawkę.
    Potrzebuję tokarki do jakiś dupereli typu tulejka 2-3cm, przetoczenie jakiegoś małego wałka itp. na masowo na pewno nie będę szedł.
    I tu pojawia się problem gdyż szperając trochę większość poleca używkę polską ale co za 3-4 tys można kupić pewnie trupa z lat 80-tych a do tego bez pojęcia na co patrzyć można kupić pewnie coś co mało będzie się opłacać reanimować.
    A więc zostaje nowa zapewne Chińska w tym przedziale cenowym i tu pytanko czy ktoś posiada jakieś konkretne modele ostatnio tego pełno na znanym portalu.
    Przykłady chyba coś z niby lepszych chinoli:
    Tokarka FD 150/E Proxxon
    Tokarka uniwersalna CORMAK TYTAN 500
    Tokarka Proma SM300E

Oraz cała masa o róznych nazwach podałem przykłady co o tym sądzicie warto czy szkoda kasy?
  • REKLAMA
  • #3 17368935
    mietekg
    Poziom 9  
    Dziękuje zapoznam się mam nadziej że czegoś się dowiem to pomoże w wyborze.
  • REKLAMA
  • #5 17369207
    mietekg
    Poziom 9  
    Przeczytałem już masę tematów aż mi się pokręciło. Tak czy tak stawiam na zakup nowej chciałem sprawdzoną ale widzę że wszystkie stare chińczyki już są nie dostępne np. Einhell i techmig właśnieo tym 550 myślałem.