Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UPC - wolno działający Google i Youtube

DzikaMangusta 17 Gru 2018 17:40 1578 29
  • #1 17 Gru 2018 17:40
    DzikaMangusta
    Poziom 3  

    Czołem, od jakiegoś miesiąca mam problem z tymi dwiema "usługami". Internet to bodajże 150Mbps. Inne strony czy pobieranie działają błyskawicznie, ale youtube i google to koszmar. Miał ktoś taki problem z UPC i może go rozwiązał? Z góry dziękuję za pomoc :)

    0 29
  • #2 17 Gru 2018 17:47
    sosarek

    Poziom 43  

    Wróżki zapytaj - może ona zna modele urządzeń, sposób w jaki łączysz się ze sprzętem operatora itp.

    0
  • #3 17 Gru 2018 17:52
    DzikaMangusta
    Poziom 3  

    A to już podaję. Łączę się przez TP-Link Archer T2UH z routerem Horizon od UPC (słyszałem o nim niepochlebne opinie)

    0
  • #4 17 Gru 2018 18:00
    sosarek

    Poziom 43  

    Na początek
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3158772.html
    dodatkowo ustaw DNS na 8.8.8.8 i 8.8.4.4.

    0
  • #5 20 Gru 2018 19:55
    jakg
    Poziom 2  

    Nie zgodzę się z tym, że to wina DNSów. Coś UPC kombinuje. Mam to samo. Zmieniałem na 1.1.1.1 i 1.0.0.1 na googlowskie i tak samo się dzieje. Mapy, czy youtube działa baaaaardzo wolno. Ale jak połączę się przez telefon, to takiego problemu nie ma. Próbowałem na różnych kartach sieciowych, nawet zmieniłem system, wgrałem od nowa i jak była czysta instalacja i to samo.

    0
  • #6 21 Gru 2018 14:40
    IC_Current
    Specjalista Sieci, Internet

    Kto robi podwójny NAT, ten ma takie problemy.
    Google działa na IPv6, które ma być routowne ( w sieci lokalnej też). Reszta stron działa na IPv4, które jest natowane (jeszcze podwójnie). Ten Archer w takiej konfiguracji pewnie niepoprawnie trasuje ruch IPv6.
    Masz cztery możliwości:
    - doprowadzić topologię sieci do poprawnego stanu (czytaj bez podwójnego NAT, TP-LINK robi tylko za Access Point). Rozwiązanie zalecane.
    - Prawidłowo skonfigurować routing IPv6 (wymagana spora wiedza z zakresu adresacji).
    - Wymusić w konfiguracji DNS (routery i urządzenia klienckie), aby nie były wysyłane zapytania o rekordy AAA.
    - Skontaktować się z BOK i całkowicie wyłączyć IPv6.

    Wszelkie testy proszę wykonać na połączeniu przewodowym. Na czas testów koniecznie całkowicie wyłączyć Wi-Fi.

    0
  • #7 21 Gru 2018 14:53
    szwagros
    Poziom 31  

    Albo, jeśli to faktycznie problem z ipv6, wyłącz ten protokół we właściwościach karty sieciowej.

    0
  • #8 21 Gru 2018 15:17
    IC_Current
    Specjalista Sieci, Internet

    szwagros napisał:
    Albo, jeśli to faktycznie problem z ipv6, wyłącz ten protokół we właściwościach karty sieciowej.


    Może nie pomóc. Jeżeli zapytania DNS są po drodze cachowane i odpowiedź wróci z rekordem AAA, ale bez rekordu A, to strona i tak się nie wyświetli poprawnie.

    0
  • #9 21 Gru 2018 16:35
    szwagros
    Poziom 31  

    IC_Current napisał:
    odpowiedź wróci z rekordem AAA, ale bez rekordu A

    Gdyby taka sytuacja miała miejsce, to by znaczyło że strona nie jest dostępna poprzez protokół ipv4, czyli dla większości użytkowników.
    PS. Zgubiłeś jedno A.

    0
  • #10 21 Gru 2018 16:56
    IC_Current
    Specjalista Sieci, Internet

    szwagros napisał:
    Gdyby taka sytuacja miała miejsce, to by znaczyło że strona nie jest dostępna poprzez protokół ipv4, czyli dla większości użytkowników.

    Miałem na myśli serwer cache na routerach typu mydelniczka. Miałem kiedyś sytuację, że "mydelniczka" z Dual Stackiem, bez skonfigurowanej bramy dla protokołu IPv4, z uruchomioną usługą DNS nie zwracała w odpowiedzi rekordu A.

    szwagros napisał:
    PS. Zgubiłeś jedno A.

    Konfigurowałem wczoraj Radiusa i tak mi w głowie zostało. Aż wstyd. :-)

    0
  • #11 21 Gru 2018 18:42
    DzikaMangusta
    Poziom 3  

    IC_Current napisał:

    - doprowadzić topologię sieci do poprawnego stanu (czytaj bez podwójnego NAT, TP-LINK robi tylko za Access Point). Rozwiązanie zalecane.

    Jak do tego doprowadzić? Nie mam absolutnie żadnego pojęcia o sieciach :D
    Czy może być to opcja o nazwie "AP Mode Force BW20"?

    Edit: włączyłem to i Youtube chyba działa trochę lepiej, ale Google Maps to dalej tragedia :/

    0
  • #12 21 Gru 2018 20:15
    IC_Current
    Specjalista Sieci, Internet

    Na początek, na testy, całkowicie odłącz od sieci tego TP-Linka. Do routera od UPC podłącz przewodowo tylko jeden komputer. Pozostałe urządzenia odłącz od routera. Wykonaj test działania YT i podaj wynik.
    Wykonaj drugi test - w CMD wpisz tracert YouTube.com. Skopiuj wynik.

    0
  • #13 26 Gru 2018 09:25
    roman71o
    Poziom 2  

    Mam ten sam problem tylko że na kablu rozwiązał go ktoś?

    0
  • #14 26 Gru 2018 16:41
    Model1982
    Poziom 2  

    Hey,

    Od pewnego czasu u mnie ten problem również występuje.

    Dodano po 5 [godziny] 55 [minuty]:

    Dzwoniłem właśnie do UPC i zaproponowali rozwiązanie które wrzuciłem w zalaczniku. U mnie działa .

    0
  • #15 26 Gru 2018 22:05
    roman71o
    Poziom 2  

    Model1982 działa Ci cały czas na tym rozwiązaniu co wkleiłeś wyżej?Bo m na tych roziwazaniachi raz chodzi dobrze a raz sie wiesza.

    0
  • #16 27 Gru 2018 18:45
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    roman71o napisał:
    Bo m na tych roziwazaniachi raz chodzi dobrze a raz sie wiesza.

    Inne serwery DNS:

    1.1.1.1
    1.0.0.1

    9.9.9.9
    149.112.112.112

    Open DNS
    208.67.222.222 (Resolver1.OpenDNS.com)
    208.67.220.220 (Resolver2.OpenDNS.com)
    208.67.222.220 (Resolver3.OpenDNS.com)
    208.67.220.222 (Resolver4.OpenDNS.com)
    208.67.222.123 FamilyShield
    208.67.220.123 FamilyShield

    Atman
    217.17.34.10
    217.17.34.68

    Norton™ ConnectSafe
    Bezpieczeństwo i ochrona przed złośliwym oprogramowaniem, phishingiem i scamem
    199.85.126.10
    199.85.127.10
    Bezpieczeństwo i ochrona przed pornografią
    199.85.126.20
    199.85.127.20
    Bezpieczeństwo, ochrona przed pornografią i filtr rodzinny
    199.85.126.30
    199.85.127.30

    Comodo Secure DNS.
    8.26.56.26
    8.20.247.20

    DNS.Watch.
    84.200.69.80
    84.200.70.40

    VeriSign Public DNS.
    64.4.64.6
    64.6.65.6

    0
  • #17 27 Gru 2018 21:00
    Model1982
    Poziom 2  

    U mnie jednak najlepiej działają DNSy od Google. Mozesz sprawdzić również u siebie uruchamiając dodany w załączniku plik .exe.
    Wczoraj trochę poczytałem na forach o tym ze UPC czasami podmienia Ip z IPv4 na IPv6 przez co niektóre strony mogą działać znacznie wolniej.
    link - https://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=9989
    Przez komendę CMD - Ipconfig /all sprawdziłem i faktycznie miałem ustawiony IPv6 na routrze który według UPC przypisany jest tylko do klientów biznesowych.W jaki sposób się u mnie znalazł nikt nie wie. Poprosilem od razu na zmianę Ip na IPv4 co zostało zrobione i przez pewien czas wydawało mi się ze strona goggle i youtube działają normalnie jednak teraz chyba wszytko znów zaczęło zamulać.

    0
  • #19 27 Gru 2018 21:15
    seb235
    Poziom 27  

    Ja polecam sprawdzić działanie usługi na czystym systemie np jakiś linux w wersji Live. Podpiąć się kablem bezpośrednio do urządzenia dostawcy i ocenić działanie usługi - jeżeli nie funkcjonuje poprawnie zgłosić problem do dostawcy.

    Sama zmiana DNS może coś dać aczkolwiek nie liczył bym na cud, co do samej prędkości odpowiadania serwera DNS nie ma to już dzisiaj tak dużego znaczenia iż większość routerów posiada coś takiego jak DNS Cache.

    0
  • #20 28 Gru 2018 16:22
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Model1982 napisał:
    faktycznie miałem ustawiony IPv6 na routrze który według UPC przypisany jest tylko do klientów biznesowych.W jaki sposób się u mnie znalazł nikt nie wie.

    IPv6 tylko u klientów biznesowych :D - każdy klient dostaje IPv6 niezależnie czy chce czy nie.
    Można to samemu wyłączyć przez Asystenta Pomocy w Moje UPC.

    Można spróbować przełączyć Compala w tryb mostu (mając IPv4) i zobaczyć co to zmieni (wifi nie działa).


    DzikaMangusta napisał:
    routerem Horizon od UPC

    To nie modem ani modemorouter a dekoder - problem jest zapewne właśnie w nim, z nim.
    Proszę się skontaktować z infolinią UPC, tam to zgłosić i powinni dosłać modemorouter Compal (oddzielne urządzenie).
    Trzeba będzie pewnie też zrobić osobną instalację do Compala (rozgałęzić istniejący przewód idący do Horizona) - to też zlecić na infolinii, usługa powinna być bezpłatna.

    0
  • #21 28 Gru 2018 23:20
    roman71o
    Poziom 2  

    Rozwiązał ktoś z Was ten problem.Ja już próbowałem różnych sposobów dzwoniłem na infolinie kazał zrestartowac cały dekoder i nic dalej mam ten sam problem.

    0
  • #22 28 Gru 2018 23:43
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    roman71o napisał:
    Rozwiązał ktoś z Was ten problem.

    Osobny modemorouter załatwia sprawę.

    1
  • #23 13 Sty 2019 19:16
    noaledlaczego
    Poziom 2  

    Witam,
    Czy ktoś już rozwiązał ten problem?

    Odnotowałem problem z wolno działającymi usługami Google na początku grudnia i do chwili obecnej nikt z tym nic nie zrobił.

    0
  • #24 13 Sty 2019 19:19
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    noaledlaczego napisał:
    Czy ktoś już rozwiązał ten problem?

    UPC razem z Google szuka rozwiązania.
    noaledlaczego napisał:
    Odnotowałem problem z wolno działającymi usługami Google na początku grudnia i do chwili obecnej nikt z tym nic nie zrobił.

    Zgłosiłeś to UPC?

    0
  • #25 13 Sty 2019 19:25
    noaledlaczego
    Poziom 2  

    Dzięki za odpowiedź.
    Zgłaszałem i przyszedł monter, który kompletnie nic nie ogarnął. Temat zgłoszony do centrali.
    Zastanawiam się czy ktoś z Was już zgłaszał reklamację.
    Frustrujące jest to, że żeby zrobić coś w Googlach, z których korzystam większość czasu, trzeba przejść na LTE i wyłączyć wifi.
    Nie mogę również nic przesyłać na chromecasta... Tak wolno działa, że szlag trafia...

    0
  • #26 13 Sty 2019 20:14
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    noaledlaczego napisał:
    Zgłaszałem i przyszedł monter, który kompletnie nic nie ogarnął.

    Monter nic tu nie pomoże, bo to nie tu jest problem gdzie on mógłby cokolwiek zrobić.
    Początkowo UPC myślało, że to coś ze sprzętem, ale okazało się, że to nie ma nic ze sprzętem wspólnego, więc już do tego zgłoszenia nie wysyłają monterów.
    noaledlaczego napisał:
    Zastanawiam się czy ktoś z Was już zgłaszał reklamację.

    Jak znam życie, to większość co ma problem tego nie zrobiła, ale żali się gdzieś po forach (bo tak prościej).
    Zasada jest taka - jest problem, mało ludzi go zgłasza to ma niski priorytet naprawy. Infolinia płonie, priorytet naprawy najwyższy.
    Ale znając też życie a Google to ten wielki z największych - może to trochę potrwać, zanim to skutecznie zostanie naprawione.

    0
  • #27 10 Lut 2019 14:50
    Model1982
    Poziom 2  

    Od wczoraj youtube i google zaczęły działać tak jak powinny,bez żadnych opóźnień.

    0
  • #28 10 Lut 2019 16:19
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Dokładnie to od 05.02 już jest poprawa.

    0
  • #29 12 Lut 2019 01:22
    pibi29
    Poziom 1  

    u mnie problem występuje nadal, jednak są momenty kiedy ustępuje niemal całkowicie, a są momenty kiedy youtube wcale nie się nie ładuje, bądź ładuje się dobrą minutę, to samo z wyszukiwaniami w google...

    Łącze UPC 250 mb/s na kablu, Horizon.

    0
  • #30 12 Lut 2019 02:22
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    pibi29 napisał:
    u mnie problem występuje nadal

    Zresetuj dekoder Horizon guzikiem z tyłu na obudowie i poczekaj z 15 minut - sprawdź.

    0