Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.2 12V - Szarpanie auta/Check engine

09 Maj 2019 09:51 930 47
  • Poziom 3  
    Witam,
    Jestem właścicielem skody fabii 1.2 od początku istnienia auta :D 2004 roku. Autko służyło do przejazdu 10-20 km max dziennie. Przez 15 lat przejechane zostało 100 tys km. Droga do pracy mi się wydłużyła stad postanowiłem założyć instalację gazową. I tu zaczyna sie problem. W aucie nigdy nic wiekszego nie bylo do roboty. Filtry oleje i tyle. Po instalacji LPG wszystko zaczęło sie sypac :) Mam instalacje STAGa nówka sztuka. Auto po wyjeżdzie z warsztatu już szarpało ale myślałem, że musze sie nauczyc na gazie jeżdzić. Check engine po 2 dniach wyskoczył - EGR. Okej kiedyś też mi wyskoczyło. {Przeczysciłem i po 30 km znowu zaświecił - więc wymieniłem. Potem na kompie w warsztacie - czujnik wałka położenia - okej wymieniłem na nowy. (czujnik wału od razu też wymienione). Cewka jedna wymieniona. Świece zdrowe. Złącze elastyczne tłumika wymienione na nowe.Wczoraj na trasie znowu Check engine. Sprawdziłem na komputerze i błąd P0171 Sonda lamda (czujnik O2) rząd 1 - mieszkanka zbyt uboga. Dodam dodatkowo, że odkryłem po miesiącu użytkowania, że wężyk przy MapSensorze od gazu był luźny (nie dokrecona obejma). Dokreciłem i obroty przestały, aż tak szaleć. Obajwy jakie miałem do tej pory przed wymianą tego wszystkiego : skaczące obroty, gasnący silnik i problem przy odpalaniu na gazie, szarpanie autem i wibracje na kierownicy. W tym momencie zostało tylko szarpanie autem od 1900 do 2200 obrotów( tak jakby się dusił). Mam teraz serwis gwarancyjny po 2 tys km przejechanych. I tu moje pytanie. Co tu jeszcze można zrobić, bo mi ręcę opadają. Auto ma służyć, żeby przemieszczać sie z pkt A do pkt B.
  • Poziom 40  
    Trafiłeś, niestety, na druciarza. W naszym kraju większość gazowników to druciarze.
    Tak jak wyżej - niech poprawia. Jeśli nie będzie chciał to demontaż, doprowadzenie auta do takiego stanu jaki był przed montażem i zwrot kasy.
  • Poziom 3  
    Już tak robiłem. Na benzynie działa normalnie, nie szarpie/nie dusi się - jeździ tak jak powinien :)
  • Poziom 34  
    Nowat91 napisał:
    Na benzynie działa normalnie, nie szarpie/nie dusi się - jeździ tak jak powinien :)

    Jedź do tego partacza, i niech robi aby to jeździło.
    Kasę wziął, a oszczędności oraz poprawnej pracy LPG ewidentnie nie ma.
  • Poziom 43  
    STAG to komputer LPG. Ale jakieś wtryski? I jaki ten STAG. Ten nowszy sam je adaptuje do wskazań sondy.
  • Poziom 3  
    Dokładnie. Już umówiłem się na poniedziałek . Pierwszy raz jak przyjechałem (2dni po odbiorze auta ) to mówił że tak może szarpać od EGR więc się nie kłóciłem bo czytałem na forum że to też częsta przyczyna. Ale teraz kiedy już wszystkie części zostały wymienione plus ten wężyk nie dokręcony jestem przekonany że fuszerkę odstawił ;) Dam znać w poniedziałek co i jak . Dzięki za pomoc ;)
  • Poziom 21  
    kkknc napisał:
    Ten nowszy sam je adaptuje do wskazań sondy.

    pod warunkiem że ktoś podpiął się pod OBD, ale po opisie jak działa instalacją bardzo to wątpliwe
  • Poziom 3  
    kkknc napisał:
    STAG to komputer LPG. Ale jakieś wtryski? I jaki ten STAG. Ten nowszy sam je adaptuje do wskazań sondy.



    Układ sterujący :STAG QBOX, listwa wtryskowa : ACWOL
  • Poziom 43  
    A teraz wejdź na stronę producenta i znajdź to cudo ACWOL
    AC W 01 to jeszcze.
    Ten STAG to Plus BASIC?
  • Poziom 3  
    kkknc napisał:
    A teraz wejdź na stronę producenta i znajdź to cudo ACWOL
    AC W 01 to jeszcze.
    Ten STAG to Plus BASIC?


    Źle odczytałem - AC W02 :D
  • Poziom 10  
    Zrób zdjęcie komory silnika,gdzie zamontowane są elementy instalacji gazowej.
  • Poziom 21  
    skoro instalacja na gwarancji, to nie ma się co zastanawiać tylko jechać do nich aby poprawnie ustawili instalacje
  • Poziom 10  
    Na zdjęciach widać dwa błędy
    -nie wpięta wtyczka w jednym wtrysku lpg
    -zle zamocowany filtr przy reduktorze powinien być pionowo cewka do góry
    Na koniec poprawna regulacja po obrotach i po temperaturze.
  • Poziom 40  
    Nie widać też czy czujnik ciśnienia jest wpięty prawidłowo czyli za FFL.
  • Poziom 21  
    Nowat91 napisał:
    Na zdjęciach widać dwa błędy
    -nie wpięta wtyczka w jednym wtrysku lpg

    To jest 3 cylindrowy silnik stąd nie wpięta wtyczka
    sebap napisał:
    Nie widać też czy czujnik ciśnienia jest wpięty prawidłowo czyli za FFL.

    Widać go że jest na listwie wtryskowej także jest na pewno za FFL
  • Poziom 3  
    Cześć. Tak jak pisałem wcześniej, wczoraj byłem na gwarancyjnej kontroli. Przejechałem się z mechanikiem i ogarnął problem. Wyregulował i na ten moment po 50 km dziwnie się jeździ bo nie szarpie :D Dzięki wszystkim za pomoc :)
  • Poziom 3  
    Tak. Podobno sonda wskazywała parametr 0 i mówił że pierwszy raz coś takiego widzi . Nigdy sonda nie pokazuje równo 0.
  • Poziom 40  
    To akurat standard bo rzadko który gazownik podłącza sondę.
  • Poziom 21  
    sebap napisał:
    To akurat standard bo rzadko który gazownik podłącza sondę.

    Podłączanie sondy jest bez sensu, pomijając fakt że do nowych sond nie można się podpinać. Dużo lepszym rozwiązaniem jest podgląd tego parametru z gniazda OBD
  • Poziom 3  
    Był laptop podłączony plus komputerek do OBD
  • Poziom 3  
    Przejechaliśmy jakieś 3 km. Najpierw ustawiał na wzniesieniu podjazd i zjazd. Następnie wyjechaliśmy w trasę i w między czasie zmieniał coś na diagramie w laptopie. Na ten moment 150 km przejechałem i dziala prawidłowo zobaczymy jak dalej bd się auto zachowywało.
  • Poziom 37  
    sebap napisał:
    Trafiłeś, niestety, na druciarza. W naszym kraju większość gazowników to druciarze.

    Bo każdy oczekuje taniej instalacji gazowej typy 1850 - 2500 za 4 generację - bo przecież gaz jest tani więc musi być tani i jest dla wszystkich - nic bardziej mylnego. W tej cenie nie da się zamontować gazu tak by każdy był zadowolony. Może da się jeździć ale nie zamontować. Cena powinna wynosić około 4k bo dobrze wiem ile czasu trwa montaż (nie wrzucenie gdzie wygodniej) toczenie dysz do kolektora (tak wiem można kupić i co z tego), dystansów, balszki z inoxa a nie zestawu, dorabianie kształtu przewodów wodnych, montaż wiązki, strojenie.
    Łopanie przecież to mi się nigdy nie zwróci - i to jest klucz do sukcesu. Co oznacza ? Nie Montuj Gazu jeśli jeździsz po bułki a jeśli wydasz mniej niż mniej niż 3k miej pretensje do siebie.
  • Poziom 3  
    Cześć. Myślałem, że moge zamknąć temat, ale źle myślałem. Po dwóch dniach od wizyty i regulacji na nowo check engine zawitał na mojej desce rozdzielczej. Błąd taki sam jak poprzednio - Sonda lambda (czujnik O2), rząd 1 - mieszanka zbyt uboga. Proszę o radę czy wymienić sondę i wtedy podjechać do gazownika, żeby jeszcze raz wykalibrował czy to nie ma sensu i od razu do niego jechać.