Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 1.6 AFT - Rodeo, podwyższone obroty, gaśnie

23 Lut 2020 10:21 144 4
  • Poziom 10  
    Otóż jestem w posiadaniu Golfa 4 Cabrio z roku 2000 z silnikiem 1.6 AFT, benzyna z LPG.
    Występujące problemy:
    - Rodeo przy ruszaniu, często pod górkę - samochodem telepie zanim ruszy. (na gazie i benzynie)
    - Auto jest zmulone. (na gazie i benzynie).
    - Auto ma podwyższone obroty - na luzie 1500 lub nawet 3000 (na benzynie i na gazie)
    - Auto potrafi zgasnąć i ma problem by odpalić (na benzynie i na gazie)
    - czasami strzela w dolot albo w tłumik (czasami zrzuca mieszalnik z miejsca mocowania, czasami rozwala pudło filtra w drzazgi)
    Co wymieniłem:
    - czujnik wału korbowego,
    - świece
    - kable
    - cewkę
    - uszczelniłem dolot, zakleiłem pęknięcia, wymieniłem wężyki, opaski zaciskowe itd.
    - wyczyściłem przepustnicę
    - wymieniłem filtr paliwa
    - wymieniłem lambdę (stara lambda była okopcona jak w dieslu - katalizatora nie ma)
    Błędy, które zazwyczaj występują:
    - 00522 - coolant temperature sensor
    - 01234 - air inlet regulator valve
    - 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Upper Limit

    Nie znam się zbyt dobrze na silnikach benzynowych, bo przez całe życie jeżdżę dieslem, ale mam wrażenie, że auto przelewa paliwo. Z podłączoną lambdą jest po prostu tragicznie - zużywa z 20l/100km, a po przełączeniu na gaz pokazuje mi spalanie 99.9. Aktualnie z jakiegoś powodu na luzie auto utrzymuje obroty od 1500 do nawet 3000, dodanie i puszczenie gazu nie pomaga by spadły do 900. Podczas jazdy czuje się, że auto muli. Po umyciu przepustnicy i wymianie kilku wężyków podciśnienia przez 1 dzień było w porządku, auto miało moc, nie próbowało zgasnąć przy puszczaniu sprzęgła, ale następnego dnia znowu wróciło rodeo i inne problemy. Wydaje mi się, że problemy z pompą paliwa można odrzucić, bo na gazie też są problemy. Mam wrażenie, że to coś związanego ze szczelnością dolotu albo z okablowaniem/sterowaniem silnika. Mam inny sterownik, ale nie mogę na nim sprawdzić czy nadal auto będzie się tak zachowywało, bo immobilizer nie pozwoli mi uruchomić silnika na dłużej, jeżeli jednak odrzucimy inne przyczyny, to dam go do elektryka, żeby mi zaprogramował.
    Ogólnie potrzebuję pomocy kogoś obeznanego w benzynowych silnikach bardziej niż ja, co mógłby mnie nakierować, co mam sprawdzić i jakich wyników się spodziewać. Być może VCDSem można sprawdzić jakieś sygnały, by zdiagnozować dlaczego auto zachowuje się tak, a nie inaczej?
  • Poziom 37  
    Usuń usterki z diagnostyki, na początek czujnik temperatury wymień.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Po piersze to daj całe odczyty błędów bo tam jest napisane o co chodzi - czy zwarcie, przerwany obwód itp.
    Przekroczona górna wartość regulacji lamby może oznaczać pobieranie lewego powietrza lub zanizanie wartości przepływomierza. Lewe powietrze to też wyższe obroty na biegu jałowym. Zawór powietrza o którym mowa również ma kolosalne wpływ na prędkość biegu jałowego.
    Masz VAGa to sprawdź parametry - odczytu z sondy, temperaturę silnika, odczyt z MAF.
  • Poziom 10  
    Dzięki panowie za odpowiedzi.
    1. Nie wiem po co mam wymieniać przepływomierz, temat założyłem nie po to, żeby nadal bezmyślnie wymieniać wszystko jak leci, tylko żeby zdiagnozować usterkę. Przepływomierz jest czysty i w porządku (wizualnei go sprawdzałem).
    2. Wymieniłem wczoraj czujnik temperatury paliwa, wygląda na to, że auto przestało szarpać, ale czasami nadal gaśnie i trudno jest je odpalić.
    3. Błędy co odczytałem wczoraj po wymianie czujnika używając Delphi (nie mam VAGa, jeszcze leci z chin):
    * 00537 Lambda regulation - upper stop value - permanent (może to jest związane z przełączaniem się na LPG, myślałem że uprościłem sterowanie LPG, poprzez wywalenie 2 z 3 przekaźników, ale czytam teraz, że nie da się tak zerojedynkowo przełączać na LPG, tylko trzeba uwzględniać wtryskiwacze i lambdę. Doczytam, może cośtam naprawię jeszcze).
    * 01234 Air inlet regulator valve - short circuit to ground or open circuit - Intermittent (o ile się nie mylę jest to zawór zmiennej pojemności kolektora dolotowego i powinien cośtam otwierać powyżej 4000RPM)
    01249, 01250, 01251, 01252 - Injector cylinder 1, 2, 3, 4 - Intermittent (sterownik łapie błąd po przełączeniu na LPG - jak rozumiem potrzebuję emulatora, ewentualnie dać opornik na sterowanie wtryskiwaczami, żeby sterownik je "widział", ale nie dało się ich "otworzyć").

    Aha, odnośnie lewego powietrza, to nie jestem pewien do końca szczelności pomiędzy przepływomierzem, a przepustnicą. Przewód ssący 1H0129684C jest nie do zdobycia w mojej okolicy. Zastanawiałem się czy właśnie przewód ssący od silnika AKL 1J0129684 by się nie nadawał, ale nie znam wymiarów, więc na razie go nie kupowałem.