Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Urwana śruba i dławienie się malucha.

15 Mar 2020 14:25 453 24
  • Poziom 3  
    Witam, problem polega na urwanej śrubie w głowicy od kolanka wydechu od strony klapy silnika. Maluch elegant 1997 rocznik. Czy można np. zaspawać tę dziurę i spróbować wywiercić i zagwintować? Drugi problem polega dławieniu się silnika na rozgrzanym. Gaźnik został wyczyszczony, i pytanie jest takie: w jakich pozycjach ustawia się dysze w środku gaźnika i o ile obrotów musi być wykręcona zewnętrzna. Z góry dziękuję. Urwana śruba i dławienie się malucha.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 17  
    Po zaspawaniu elektrodą spaw będzie dość twardy i kruchy więc może być ciężko później to nagwintować.
    Ja bym się raczaj zdecydował na lutowanie twarde mosiądzem, na pewno łatwiej będzie nawiercić
    i nagwintować.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 3  
    Rozchodzi się o to, że tam już ktoś gwintowal obie dziury na 10

    Dodano po 12 [minuty]:

    Proszę o jakieś domowe rady
  • Poziom 16  
    Spawanie raczej się nie uda - stopy aluminium nie spawają się najlepiej TIG / oczywiście chodzi o głęboki otwór / elektroda do aluminium - właściwie też niewykonalne
    mosiądz już nie nadaje się wcale do lutowania stopów aluminium
    jeżeli się da gwintować na większy rozmiar zrobić szpilkę z większym gwintem po jednej stronie i M8 po drugiej
    ten urwany gwint ulega uszkodzeniu jak brak obejm do tłumika / lub uszkodzone , odkręcone śróby od bloku
    a teraz najrozsądniejsze rozwiązanie - pojechać na firmę kasującą samochody i cały silnik można było kupić za ok 100 zł - założyć z niego głowicę a resztę silnika do magazynu po zabezpieczeniu folią stretch
  • Poziom 43  
  • Poziom 3  
    Mam starą głowice gdzieś w garażu tylko uszczelkę musiałbym zamówić. Nie posiadam klucza dynamometrycznego, dokręcać na wyczucie?
  • Poziom 3  
    A jeżeli chodzi o to dławienie się? Po dodaniu gazu jest na skraju gaśnięcia po mniej więcej dwóch sekundach dopiero wchodzi na obroty, co może być przyczyną?
  • Poziom 16  
    Na upartego może być stara uszczelka jak nie rozerwana przy ściąganiu głowicy ,+ smar
    głowicę dokręca się " na krzyż " czyli jak się dokręca śruby po jednej stronie to później po drugiej stronie ,
    co do klucza - czyste lenistwo
    wkrętarka z kluczem nasadowym i zaczynać od jedynki i kolejno zwiększać nastawę na wkrętarce
    sprawdzić normalnym kluczem tylko nie klucz + rura

    kontrola montażu , w głowicy są takie śruby z dziurami w środku - to jest do sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą
  • Poziom 43  
    Maluch nie miał pompki zrywu, ani regulatora podciśnieniowego.
    Więc regulacją zapłonu i gaźnika. Masz już moduł zapłonowy nanoplex?
  • Poziom 16  
    To jest następny temat - proponuję rozwiązać go po zrobieniu głowicy i wyregulowaniu zaworów
    warto to zrobić na "słuch " bo zwykle dźwigienki są wyklepane w miejscu styku z zaworami i po pomiarach szczelinomierzem rzeczywisty luz jest dość dużo większy (lub wąski szczelinomierz )
    albo zrobiony , wyszlifowany ze starej żyletki po zmierzeniu suwmiarką najlepiej dobrą elektroniczną
    a jeszcze coś ważnego - trzeba wymienić też uszczelnienia na osłonach popychaczy zaworów bo potem "pluje "olejem

    Dodano po 2 [minuty]:

    Uszczelki pod pokrywę zaworów lepiej nie zakładać starej
  • Poziom 3  
    Ni chciałbym na niego dużo wydawać, na jednej śrubie nie będzie się trzymać to kolanko? Jakby dospawać jakiś wspornik
  • Poziom 38  
    Ta urwana śruba wystaje choć trochę?
    Wystającą, lub taką na równo, naspawałbym, i coś do niej później przyspawał. Prawdopodobnie, po takim nagrzaniu, gwint puści i prawie "sama" się wykręci.
    Tylko trzeba umieć i mieć czym, bo zwykłą spawarką to nie. Migomatem mogłoby się udać.
  • Poziom 3  
    Właśnienalo wystaje, chciałem przyspawać nakrętkę ale się nie udało
  • Poziom 16  
    Na jednej śrubie lepiej nie próbować bo wyrwie mocowanie tłumika do bloku 2x M8 + 2x M8 i wtedy dopiero jest kłopot bo chcąc to nagwintować na większy wymiar trzeba rozbierać cały silnik,
    jak masz głowicę to gdzie są koszty ?
    można nawet zrobić głowicę która jest przy silniku ,
    po ściągnięciu głowicy można gwintować " na wylot" nie do końca żeby zakleszczyć śrubę w otworze i wkręcić szpilkę np M 12 / M 8
    dlaczego po ściągnięciu - żeby nie nasypać opiłków metalu na tłoki i zniszczyć razem z zaworami
  • Poziom 3  
    Chodzi o to, że tę głowice którą mam to nie wiadomo czy ona jest sprawna
  • Poziom 16  
    Napisałem o głowicy która jest teraz w silniku
  • Poziom 3  
    Czyli ściągnąć głowice i na stole robić?
  • Poziom 38  
    Bo to trzeba dobrze rozgrzać i przyspawać.
    Elektrody zostawiają szlakę i w tym miejscu nie łapią metalu do metalu. Łatwo urwać, bo spaw musi robić za śrubę. Nie ma że heftniesz i już puści.
    Elektrodą, to tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12051476#12051476, jak nałożysz większą nakrętkę, to będziesz mógł ją przetopić ze szpilką.
    Oczywiście to nie znaczy że śruba się wykręci, czasem ni choinki i zostaje wiertarka...
  • Poziom 16  
    Tak - ściągnąć , zrobić i przedmuchać kompresorem
    trzeba tylko pamiętać o gwintowaniu stopów typ AK lubią się zatrzeć na gwintowniku bez smarowania ,
    przelicznik techniczny średnicy wiertła do gwintu - gwint x 0,8 ale warto popatrzyć do tabel , na starych suwmiarkach VIS były tabele z wymiarami gwintu
  • Poziom 3  
    Mógłby pan rozpisać wszystko w krokach?
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby ,
    dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju)
    odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej
    wymyć głowicę z oleju - można wcześniej zeskrobać nagar z komory spalania bez robienia rys
    zdemontować kolanko do tłumika po stronie do roboty
    zamontować głowicę w imadle kanałem w dół żeby wióra nie wpadały do środka na zawór
    wywiercić najpierw cienkim wiertłem prostopadle do powierzchni a później wiertłem pod gwintownik

    można usunąć nagar z denka tłoka , przemyć np benzyną i obrócić wałem korbowym żeby tłok był niżej i wlać trochę oleju / tłok jest suchy po myciu

    no i właściwie na tyle - montaż w odwrotnej kolejności
    nie o wszystkich czynnościach pisałem które są dość oczywiste no trzeba zdjąć pokrywę zaworów bo tam są śruby do zakręcenia głowicy
    część tekstu mi się skasowała to jak nie będzie coś wiadomo to pisać
  • Poziom 3  
    Biorę się do roboty, jak coś będzie nie tak to będę pisał.