Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FAQ Pulsująca Dioda LED, krok po kroku dla początkujących

28 Wrz 2006 21:22 215661 202
  • Poziom 17  
    Witam.
    Szukam na forum ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na dręczące mnie pytanie ;) : Jak zrobić prosty układ aby dioda Led po prostu mrugała?
    Proszę o schemat :) Jestem początkujący ;)

Moderowany przez And!:

Schematy znajdziesz w tych tematach:

Migacz do latarki
    Migacz na tranzystorze
    Wielodiodowy migacz
    Wielodiodowy migacz naprzemienny
    NE555
    Led 12V
    Tęcza
    Na wzmacniaczu operacyjnym
    Migacz
    Mega migacz
    Migająca dioda LED na 12VDC na jednym tranzystorze

Uwaga, temat czyszczony co pewien czas z postów które, utknęły w martwym punkcie bez odpowiedzi, problemów oczywistych itp. , wedle uznania moderatorów oraz napływających raportów.

• AdexAdex
  • Poziom 40  
    Witam
    Można po prostu kupić taką diodę która mruga.
  • Admin grupy Projektowanie
    Wiadomo że każdy od czegoś zaczyna ale
    trzeba używać funkcji szukaj po wpisaniu chociażby "migająca dioda", zwraca nieco wyników...
    w ten sposób pojawia się mniej tematów z dość banalnymi problemami, które wprowadzają ogólne zamieszanie.

Migającą diodę można zrealizować począwszy od sterowania mikroprocesorem przez NE555 generatory na CD4093, wzmacniaczach operacyjnych po układy złożone tylko z tranzystorów rezystorów i kondensatorów.

Tutaj migacz o niskim poborze prądu:
    Migająca dioda o niskim poborze prądu

Mozna też kupić diodę która odrazu ma wbudowany układ któy powoduje jej miganie.

Schemat o którym mówisz jest dosć banalny:

Zamiast T3 podłącz LED nie zwracając uwagi na obwody związane z T3 (żarówka i płytka kontaktowa)
    Rezystor R4 można dobrać dla prądu LED wg:
    dobieranie rezystora do LED

R2 i C wpłyną na częstotliwość pracy.

Napięcie zasilające podłączamy po między b i m.