Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

spawanie dc

06 Sty 2007 06:34 1965 5
  • Poziom 12  
    czytam ,szukam i nie mogę sie dowiedzieć może ktoś mi da konkretną odpowiedz czy jest sens zakupu diod prostowniczych 200 A bez i z kondensatorem i dławikiem powiedzmy do spawarki 1f chcę ją ulepszyć co do jakości spawania prądem stałym czy będzie różnica ?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Będzie różnica zasadnicza.
    Osobiście jestem całkowitym lajkonikiem, ale w razie potrzeby "śpikam" sobie potrzebne rzeczy. Na zwykłym trafie mam oczywiście problemy z zapaleniem/utrzymaniem łuku. Natomiast na "prostowniku" wychodzi mi to o wiele lepiej.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    niewątpliwie biegunowość wpływa na proces spawania
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    ja też jestem laikiem w "hewtowaniu" ale wiem że np zmiennoprądową spawarką nie zespawa się nierdzewki, gdyż wypryskuje. Ponadto przy zastosowaniu prostownika mozna uzyskać stabilniejszy łuk, i łatwiej go utrzymać. Choć na ten proces wpływa jeszce wiele innych rzeczy. Czytałem kiedyś troche o spawarkach, i wiem że jeszce lepsze efekty przynosi zastosowanie dławików, zwiększenie reaktancji rozproszenia, uzyskanie odpowedniego napięcia i jeszce kilka...

Dodano po 1 [minuty]:

tu jest wiele ciekawostek

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic114231.html
  • Pomocny post
    Admin DIY, Automatyka
    TAK. Polecam zakup prostownika + zastosowanie dławika a dalej baterii kondensatorów. Objawi się to dużo stabilniejszym łukiem oraz łatwiejszym zapalaniem. Polecam
  • Pomocny post
    Poziom 12