Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolejny wzmacniacz 2x100W na TDA 7294

Mariuszek15 05 Lis 2007 18:29 18596 54
  • Kolejny wzmacniacz 2x100W na TDA 7294

    Oto moja pierwsza konstrukcja wzmacniacza większej mocy. Jest ona zrealizowana na kostkach TDA7294. Każdy na pewno zna tą kostkę na wylot. W przyszłości postaram się zwiększyć moc mojego wzmacniacza na 2x200W będzie on sterowany cyfrowo:) Proszę o opinie i trochę krytyki :)

    Kolejny wzmacniacz 2x100W na TDA 7294

    Kolejny wzmacniacz 2x100W na TDA 7294

    Więcej fotek na mojej stronie WWW:

    Link do fotek: http://www.mariuszelektro.elektroda.eu/wzmacniacz.html

    Do strony głównej: www.mariuszelektro.elektroda.eu

    Wybrane parametry wzmacniacza:

    Moc strat - 50 W
    Moc muzyczna - 110 W (obciążenie 8 omów, zasilanie +/-40 V)
    Moc muzyczna - 180 W (obciążenie 4 omy, zasilanie +/-40 V)
    Ciągła moc wyjściowa - 70 W (obciążenie 8 omów, zasilanie +/-35 V)
    Ciągła moc wyjściowa - 70 W (obciążenie 4 omy, zasilanie +/-27 V)
    Zawartość harmonicznych - 0,005% (5 W, 1 kHz)
    Zasilanie - +/-50 V (zalecane +/-7,5-40 V)


    UKŁAD OPOŹNIONEGO ZAŁACZANIA GŁOŚNIKÓW:



    Posiada następujące cechy:

    - Opóźnione załączanie kolumn

    - Szybkie odłączenie kolumn w przypadku zaniku zasilania

    - Kontrole napięcia stałego na wyjściu

    - Kontrola temperatury radiatora

    -Kontrola napięcia stałego na wyjściu:

    * W przypadku przeciążenia wzmacniacza i przebicia (spalenia) tranzystorów na kolumny podawane jest napięcie stałe wprost z transformatora, które momentalni "ZABIJA" wszystkie głośniki w kolumnie - nie posiadając w/w układu w razie nieszczęścia jedynie usłyszysz cichy brum i ewentualnie smród spalenizny.

    -Kontrola temperatury radiatora:

    *Czujnik kontroluje temperaturę radiatora wewnątrz wzmacniacza, gdy ta przekroczy wartość ok. ~90C następuje odłączenie przekaźnika, ma to na celu ochronić wzmacniacz przez przegrzaniem.



    UKŁAD MIEKKIEGO STARTU TRANSFORMATORA

    Do wszystkich transformatorów i autotransformatorów toroidalnych należy stosować zwłoczne zabezpieczenie prądowe (np. układy miękkiego startu) na zasilaniu, ponieważ w momencie włączenia transformatora występuje prąd rozruchowy kilku/kilkunastokrotnie większy od nominalnego na przykład: dla 600VA prąd nominalny wynosi ok 2A, natomiast przy włączeniu może osiągnąć wartość ok 15A."

    W dzisiejszych czasach w w większości urządzeń np. we wzmacniaczach audio stosuje się transformatory toroidalne (okrągłe), ponieważ zajmują mniej miejsca, maja dużą moc i rozpraszają w mniejszym stopniu pole magnetyczne, niestety posiadają jedna wadę...

    Przy włączaniu trafa następuje tzw. PRĄD UDAROWY, który może osiągnąć wartość kilu krotnie większą od mocy transformatora. Skutkiem tego jest wybicie bezpieczników w instalacji elektrycznej. Co więcej kondensatory w środku wzmacniacza w momencie włączenia zasilania przez moment tworzą zwarcie, może to spowodować uszkodzenie końcówek mocy oraz ich samych.

    Jak to działa?

    Działanie polega na chwilowym ograniczeniu prądu płynącego podczas włączania transformatora, przez co PRĄD UDAROWY nie występuje Po ok.1,5 sekundzie następuje załączenie przekaźnika, wtedy transformator przechodzi w stan normalnej pracy. Cały układ zbudowany jest na solidnej płytce drukowanej, jego podłączenie jest banalnie proste.

    Dane techniczne:

    -Zasilanie 230V

    -Elementem wykonawczym jest wysokiej klasy przekaźnik o obciążalności styków 16A

    -Możliwość stosowania transformatorów o mocy do 2000VA.



    AUTOMATYCZNY WYŁĄCZNIK

    Urządzenie służy jak sama nazwa wskazuje do automatycznego włączania/wyłączania aktywnego subwoofera lub innych urządzeń audio zasilanych napięciem zmiennym 230V np. wzmacniaczy mocy.


    Do układu dostarcza się sygnał audio, po jego wykryciu następuje włączenie subwoofera, jeżeli sygnał zaniknie następuje odliczanie i po ok. 3 minutach subwoofer zostanie wyłączony.

    -Czas wyłączenia można płynnie regulować w w zakresie 30sek do 3 minut.

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    Mariuszek15
    Poziom 24  
    Offline 
    Specjalizuje się w: wzmacniacze lampowe
    Mariuszek15 napisał 934 postów o ocenie 34, pomógł 16 razy. Mieszka w mieście Chrzanów. Jest z nami od 2005 roku.
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    arek59
    Poziom 29  
    Ja jako pierwszy. Z tda7294 nigdy nie uzyskasz 200W i to w mostku. Najważniejsze jest to moc sinus. Nie podałesz mocy trafa, kondensatory, napięcia. Wiem że tda każdy zna ale tych klocków nie polecam chyba że początkującym można pozwolić. Wszystko jest napisane zgodnie. Ocena 3/6. Wadą jest też chłodzenie bo nie ma obiegu powietrza i wszystko zamknięte w chermetycznej obudowie oraz te 2*100W nawet nie ma bo trafo i kondensatory są za małe.

    Moderowany przez androot:

    To forum, a nie wyścigi kto pierwszy...

  • #3
    Karol966
    Poziom 30  
    fajnie wygląda ten wzmacniacz w tej obudowie, fakt faktem max moc w mostku to 150rms a wg mnie to dużo mniej, te 100w rms z jednego tda to równierz wg mnie nieosiągalne (max60W) ta końcówka jest dla początkujących, jak na pierwszy wzmacniacz to faktycznie wydaje się być mocna ale po czasie szybko słabnie :D
  • #4
    turek86
    Poziom 14  
    Oczywiście autor projektu nie ustrzegł się błędów i kolega Arek59 ma sporo racji, ale skoro wzmacniacz spełnia dobrze swoją funkcję to OK. Popracuj jeszcze nad tym wzmacniaczem. Szkoda, że płytki AVT a nie samorobne. Moja ocena 4/6. Pozdrawiam.
  • #5
    mati184
    Poziom 15  
    Bardzo fajna konstrukcja ale to trafo mi się jakieś małe wydaje obudowa bardzo ładna... moja ocena 5/6 zrobiłem podobny projekt tylko z jednej kości TDA7294 i nie wiem tak patrze na te zdjęcia z miniaturek to nie wiem co chłodzi ten wentylator pozdro
  • #6
    arek59
    Poziom 29  
    Nie ma różnicy jakie płytki się stosuje ale lepiej stosować własne wykonane to wtedy było by osiągnięciem. Można kupić też w AVT i są taniej niż wykona się i wyglądają jak fabryka ale za to przesyłka jest już ograniczeniem.
  • #7
    hetm4n
    Poziom 20  
    czy przedwzmacniacz to kit JABLA??? zrealizowany na TDA1524?? bo jesli tak to zmien to natychmiast, bo ten scalak to masakryczny badziew!!!

    Dodano po 3 [minuty]:

    a a poco wentylatorek jest skierowany na transformator?? ma odprowadzać cieplo z trafa??
  • #8
    turek86
    Poziom 14  
    Ja jestem tego zdania, że poważne projekty powinno się robić od podstaw samemu. Można robić projekt płytki zaczerpnięty z innego projektu ale wykonanie jej powinno być samodzielne. Wkońcu mamy się chwalić swoim sprzętem ...
  • Relpol przekaźniki
  • #9
    Thor1987
    Poziom 11  
    Witam.

    jak dla mnie to TDA to jest na poczatek i nie uzyskasz z tego jak wyzej koledzy powiedzieli takiej mocy jak napisaleś.

    Jak widze na Fotkach to daj chociaz ekranowane przewody do wyjsc glosnika a nie rob plecionki z zasilaniem bo widze ze tak to połaczyles.

    Robienie na plytkach gotowych to nic trudneko sklada sie jak klocki ,tylko ze trzeba miec cos wiedzy podstawowej.

    Jak dla mnie jako poczatek to 4/6 , ale obudowe zmien nie podoba mi sie takie cos . Ja gustuje w drewnie szkle itp . Przereklamowane sa teraz plexi czy metal taki jak fabryczne , ale to moje zdanie.


    Fajnie by bylo jak bys to zrobil na jakims uP, czujnik temp + regulacja wentylatora + zabezpieczenia .to by było coś.

    Pozdrawiam Bartek
  • #10
    dzikchu
    Poziom 13  
    Konstrukcja udana, przewody powiązane nie ma sie czego przyczepić, jedyne co jest "dziwne" w tym Twoim wzmacniaczu to ten wentylator. Po pierwsze transformator nie grzeje sie aż tak bardzo żeby wymagał chłodzenia (chyba że jest przeciążony) a po drugie jeśli chcesz go schłodzić to zrób jakieś otwory które wymuszą obieg powietrza w obudowie. To chłodzenie które teraz jest w ogóle nie spełnia swojej funcji
  • #11
    arek59
    Poziom 29  
    Wszystkie informacje są zaczerpnięte z innych żródeł, więc kolega nie myślił nad zdaniami tylko spisywał fragmenty z innych zestawów lub żródeł. Co do wzmacniacza nie zdadzam się z obliczeniami i nie widzę wszystkich zabezpieczeń jakie opisał. Przy tym transformatorze i zasilaczu zyskasz max 2*20W i nic więcej (tak na oko). Wentylator skierowany na trafo jest naprawde niepotrzebny, trafo może się nagrzewać do temperatury 110 stopni celjusza i nic mu nie będzie. Najlepiej wytnij dwa otwory i zrób obieg powietrza. Zaekranuj kable sygnałowe.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Nigdy nie należy przekraczać +/- 40V dla scalaka. 100W sinus napewno nie odda chyba że w impulsie. Napisz coś więcej o transformatorze, zasilaczu. Widzę że dla filtracji masz tylko kondensatory 4*1000uF/35V to zamało. Napewno buczy albo syczy. Nic nie napisałesz o dzwięku i odsłuchu.
  • #12
    mkpl
    Poziom 37  
    No no wzmacniacz calkiem calkiem ;) Dasz może schemat do tego ukladu opozniania zalaczania glosników?? Zalezalo by mi najbardziej na tym w jaki sposób jest realizowane zabezpieczenie przeciw napieciu stalemu na wyjsciu. :) Pozatym tak jak kolega wyzej juz wspomnial zbyt mala filtracja w zasilaczu. Ja bym dal coś kolo 10 000uF :) przyczym odrazu odczujesz roznice w bassiku ;D
  • #13
    BASEQ1
    Poziom 12  
    W tym zasilaczu jest 4 x 10000 MF 50 v , przy czym niektórzy nawet nie potrafią pisać na tym forum .
    Wzmacniacz 5,5/6

    Moderowany przez androot:

    Mega faradów??

  • #14
    MiChAś_17
    Poziom 18  
    Jak widać obieg powietrza na pewno jakiś jest (otwory w obudowie dla tych co niedowidzą) chociaż sam radził bym umieścić radiatory na tyle obudowy poza nią. Ponadto jeżeli dorzucisz większe kondensatory na zasilaczu uwydatnisz bas i będziesz pewny, że zasilacz Ci nie zdechnie. Co do TDA ja sie nie przyczepię. Każdy robi wzmacniacz na tym na czym chce. A jeżeli chodzi o ten układ to nie mam do niego najmniejszych zastrzeżeń chociaż testowałem też LM3886. Fakt trochę mniejsza moc ale jakość dźwięku znacznie lepsza. Obecnie wykonałem wzmacniaczyk na TDA2040 i też mnie zadziwił. Dlatego też moi Panowie nie krytykujcie czegoś ze względu na parametry czy też cenę. No i oczywiście przyłączam się do słów jednego z kolegów. Kiedy robisz sam płytki daje to znacznie większą satysfakcję:) Ale tak ogólnie mogę przyczepić się tylko do tych kondensatorów. Wrzuć jakieś 22000uF/50V i będzie miodzio:) 4/6 ze względu na kity z AVT

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sorry zwracam honor wydawało mi się, że masz tam tylko 2x10000uF. Moje niedopatrzenie...
  • #15
    pawelj
    Poziom 15  
    Sam opis taki sobie całego projektu. Pomimo, że wszyscy znają te kości jak to określiłeś to może się trafić ktoś kto nie zna i wtedy szuka i myśli czy Twój to akurat wg tego schematu czy innego. Nie wspomniałeś ani słowem o układzie przedwzmacniacza tak jakby go nie było.

    Mi ogólnie brakuje schematów w tym projekcie. Ale w sumie nie dziwne bo ograniczyłeś się do poskładania gotowych kitów - w sumie żadna z tego elektronika.

    Chociaż samo obudowanie mi się podoba - przesadziłeś trochę z wiatrakami, ale jak się nie przegrzewa i wiatraki nie hałasują to może być.

    CO do samej kości i ciągłych kłótni o nią to mi osobiście ta kość pasuje i wg mnie bardzo ładnie gra. Poskładałem taki wzmacniacz niedawno. Podoba mi się w nim to, że nie ma żadnych szumów. Cisza zupełna. Porównywałem z wzmacniaczem diory ws 504 i ten na tda gra czyściej. I to nie tylko wg mnie ale rónież wg właściciela diory
  • #16
    saturnin_1984
    Poziom 12  
    a kiedy dostępny będzie schemacik?? z chęcią bym coś takiego sobie zbudował.
  • #17
    wroniszcze
    Poziom 10  
    Karol966 napisał:
    "max moc w mostku to 150rms a wg mnie to dużo mniej, te 100w rms..."


    Ja właśnie w tej sprawie. Bo troche mi to nie pasuje. Skrót RMS oznacza wartość skuteczną i odnosi się wyłącznie do napięcia i prądu.
    "Prawdziwa" moc wzmacniacza to po prostu uśredniona moc chwilowa w danym czasie.
    Do jej obliczenia ze wzoru P = U²/R musimy oczywiście podstawić Urms,
    jednak tak obliczona moc nie jest "mocą RMS" ale zwyczajnie mocą średnią. Dlatego nie ma czegoś takiego jak "moc RMS", a tym bardziej "wat RMS".
    Stosowanie takich określeń jest dla mnie bez sensu bo nie ma swojego uzasadnienia wynikającego choćby z obliczeń
  • #18
    miszal
    Poziom 19  
    jak sam powiedziałeś konstrukcja znana na wylot.
    plus za to, że pospinałeś kabelki i porządek jest w środku.
    mogles sam wytrawić płytkę a nie wsadzić tam uniwersalną,
    ciekawa obudowa, jak ją zrobiłeś??
    podaj jakiś cennik jeszcze.


    pozdro
    Miszal
  • #19
    Mariuszek15
    Poziom 24  
    arek59
    1.) Jest obieg powietrza dzięki specjalnej obudowie z aluminium i to jeszcze z wywierconymi otworami:)
    2.)Obudowa nie jest hermetyczna!
    3.)Tranfo i kondensatory otóż:
    Tranfo: 2x24V 300W
    Kondensatory 4x10000uF
    4.) Dźwięk: Nie ma żądnych bromów i innych zanieczyszczeń spowodowanych z pracy innych urządzeń. Dźwięk jest bardzo czysty.
    5.) Widzę, że nie masz podstawowych wiadomości o TDA 7294 +/- 50 nie wolno przekraczać!! Zalecane +/- 40V.

    Przed pisaniem postu zastanów się najpierw, co piszesz. Zdjęcie nie da ci pełnych wymiarów wzmacniacza i zawsze transformator i kondensator itd. będzie mały na zdjęciu. Zdjęcia są w rozdzielczości 640x480.

    Karol966 Tak w RMS jest to 2x70W. Natomiast moc muzyczna 2x180W dla 4om.

    mati184 Tak wentylator nie jest używany. Został już on zdemontowany:)

    Thor1987 Jest termometr 2 punktowy na ATMEGA 8.
  • #20
    arek59
    Poziom 29  
    Co do zasilacza i kondensatorów nie zauważyłem ale może być tak jest. Tak na oko naprawdę widziałem swoje różnice. Co do dzwięku myślałem że jak masz małą pojemność w zasilaczu. Co do zasilania tda to wiem że max +/- 50V ale ja wolę max +/- 40V dla większego bezpieczeństwa. Wiem że ja napisałem jako pierwszy to nie wyścig tylko żart.
  • #21
    Mariuszek15
    Poziom 24  
    Co do napięcia tak jak pisze arek59 ma rację. Najbezpieczniej właśnie jest zasilić napięciem nieprzekraczającym +/- 40V po filtracji :)
  • #22
    bartek125
    Poziom 15  
    Witam konstrukcja ok, ja też jestem w trakcie robienia tego wzmaka tylko mono do suba, ja to robie tak jak kit z nord ne013 może mi ktos wyjaśnic co to jest to mute i stby tam mają byc zworki ale po co:) kiedy to ma byc zwarte bo nie mam instrukcji z norda
  • #23
    Mariuszek15
    Poziom 24  
    MUTE- stan wyciszenia końcówek mocy.
    STBY- stan czuwania.
  • #24
    hetm4n
    Poziom 20  
    robiłem kiedyś test wytrzymałości tego wzmaka. zwiekszałem napięcie gdy przekroczyło +/-43V explodował scalak. można prosić o schemat tego układu opóźniania załączania kolumn???

    Dodano po 3 [minuty]:

    apropo przedwzmaka. tracisz dużo na tym TDA1524, badziew totalny. potężne zniekształcenia ma na połowie regulacji, a co dopiero jak basu mu lekko przykręcisz. Zmień go na jakiś przedwzmak na NE5532 lub coś innego
  • #25
    arek59
    Poziom 29  
    Lepiej z TDA i LM się nie bawić. Polecam naprawdę STK4241, 4050 z cybertechu. Są naprawde potężne i najlepsze wzmacniacze. Co do LM czy TDA nie da się porównać z STK. Do mariuszek15. Jeśli zamierzasz robić porządny wzmacniacz o mocy 2 * 200W to zrób sę na dwa STK4050 i masz z głowy i do tego zabezpieczenia oraz cyfrowe sterowanie. Ja już zrobiłem łącznie 15 wzmacniaczy na te STK i żaden nie zawiódł za wyjątkiem jednej chińszczyzny.
  • #26
    badworm
    Poziom 18  
    Mariuszek15 napisał:

    -Kontrola napięcia stałego na wyjściu:

    * W przypadku przeciążenia wzmacniacza i przebicia (spalenia) tranzystorów na kolumny podawane jest napięcie stałe wprost z transformatora, które momentalni "ZABIJA" wszystkie głośniki w kolumnie - nie posiadając w/w układu w razie nieszczęścia jedynie usłyszysz cichy brum i ewentualnie smród spalenizny.


    Znaczy jak jest układ kontroli napięcia stałego to w razie awarii napięcie stałe momentalnie zabija głośniki a jeśli go nie ma to słychać brum i bliżej nieokreślone podzespoły ulegają spaleniu? :lol: Poza tym jakie tranzystory? TDA7294 jest układem monolitycznym i jak już padnie to nikt będzie próbował dochodzić co uległo uszkodzeniu w strukturze.

    Cytat:

    Do wszystkich transformatorów i autotransformatorów toroidalnych należy stosować zwłoczne zabezpieczenie prądowe (np. układy miękkiego startu) na zasilaniu, ponieważ w momencie włączenia transformatora występuje prąd rozruchowy kilku/kilkunastokrotnie większy od nominalnego na przykład: dla 600VA prąd nominalny wynosi ok 2A, natomiast przy włączeniu może osiągnąć wartość ok 15A."


    Układ miękkiego startu w wersji podstawowej nie jest w żadnym przypadku zwłocznym zabezpieczeniem prądowym! Skąd wartość 15A? Taki transformator potrafi przy włączaniu "wywalić" eskę B16 a do tego potrzeba kilkukrotnie większego prądu.

    Cytat:

    Przy włączaniu trafa następuje tzw. PRĄD UDAROWY, który może osiągnąć wartość kilu krotnie większą od mocy transformatora. Skutkiem tego jest wybicie bezpieczników w instalacji elektrycznej.


    Prąd może osiągać wartość kilkukrotnie większą od mocy? Ciekawe rzeczy prawisz... O tym, że prąd przy włączaniu może być nie kilku ale kilkudziesięciokrotnie większy od prądu znamionowego to już pisałem wyżej.

    Cytat:

    Co więcej kondensatory w środku wzmacniacza w momencie włączenia zasilania przez moment tworzą zwarcie, może to spowodować uszkodzenie końcówek mocy oraz ich samych.


    Że przepraszam co???!!! Co mają do tego końcówki mocy? Zepsują się od ewentualnego chwilowego przysiadu napięcia? A kondensatory, które miałyby się zepsuć od ładowania to lepiej od razu do śmieci wyrzucić :rofl:

    PS. A głosy krytyki, że jak się coś robi samemu to nie należy korzystać z kitów(czy też samych płytek) AVT są niepoważne - jak mam możliwość kupić od ręki płytkę z podstawową aplikacją TDA7294 to jaki jest sens rzeźbić własną płytkę? Dokładnie taką samą płytkę mógłbym sam zaprojektować i zlecić wykonanie jej w płytkarni - różnica byłaby tylko w braku logo. Może najlepiej, żeby we własnych projektach w ogóle nie stosować płytek robionych w płytkarniach lecz ograniczyć się do własnoręcznie wyrzeźbionych, najlepiej pisaczkiem albo lakierem do paznokci? :( Nie sztuką jest zrobić porządną płytkę jeśli chodzi o samo jej wykonanie, co innego jej projekt w sensie routingu. Projektowanie urządzeń to znacznie więcej pracy niż tylko parę godzin walki z Protelem, Eagle czy innym podobnym programem. Projektowanie i wykonywanie płytek może być z tego wszystkiego najprzyjemniejszą czynnością :)
  • #27
    bartek125
    Poziom 15  
    Ok ale to ma byc zwarte czy co MUTE- stan wyciszenia końcówek mocy.
    STBY- stan czuwania.
  • #28
    pawelj
    Poziom 15  
    badworm napisał:


    PS. A głosy krytyki, że jak się coś robi samemu to nie należy korzystać z kitów(czy też samych płytek) AVT są niepoważne - jak mam możliwość kupić od ręki płytkę z podstawową aplikacją TDA7294 to jaki jest sens rzeźbić własną płytkę?


    Masz dużo racji w tym co piszesz ale na moje oko to wygląda tak, że gość wszedł na stronę sklepu kupił co mu potrzeba -polutował i wsadził do pudełka.
    Zrobił wzmacniacz - tak o sobie mówi.
    Tylko wygląda, że nawet schematu tych urządzeń nie ma. Gdyby miał - pewnie by zamieścił. Gdyby tak niechcący wlutował sobie inaczej rezystory to by nie doszedł dlaczego wzmacniacz mu za cicho gra.

    Samo kupienie płytek - ok - bo nie każdego może bawić malowanie ścieżek. Tylko na moje oko to tu ktoś na totalną łatwiznę poszedł. Kity kupione - część opisów wklejona na stronę i cały projekt.

    Mi się średnio podoba tak wykonany opis.
  • #29
    magik128
    Poziom 22  
    Cytat:
    Ok ale to ma byc zwarte czy co MUTE- stan wyciszenia końcówek mocy.
    STBY- stan czuwania.


    Zewrzesz mute-wyciszysz sygnał czyli dźwięk będzie bardzo cichy.(przy normalnej pracy nie zwiera sie tego)

    Zewrzesz STBY -wzmacniacz będzie pracował w trybie uśpienia/niskiego poboru energii. (Zero sygnału na wyjściu, minimalny pobór prądu przez wzmacniacz) Przy normalnej pracy nie zwiera się
  • #30
    fujitsu
    Poziom 12  
    Przemyślana i dobrze zrobiona konstrukcja , porządek w środku, podoba mi się .
    Co z tego że kit ? Czym się różni kit od płytki zrobionej własnoręcznie na podstawie dokumentacji ? - niczym. Obudowa z plexi to kwestia gustu.

    pozdrawiam