Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1.6 96r - Pali na 2 cylindry, cewki dobre.

30 Kwi 2013 09:49 7122 45
  • Poziom 31  
    Jak w temacie. Jadę 200km i nic się nie dzieje. Korek, 5 minut stania i zaczyna palić na dwa cylindry. Muł totalny. Powoli się rozprędzam i po około 3 minutach jadąc przy 2000 obr z gazem w podłodze przy 70km/h auto ożywa. Pali na wszystkie i mogę jechać kolejne 200km bez problemu. Cewki sagema, zrobiłem na nich około 250 tyś km. Kupiłem jedną na podmianę, gdyż pech taki, że kiedy jezdziłem z kombinerkami, żeby zdjąć fajkę ze świecy i zobaczyć, która nie pracuje to jest wszystko ok. Podmieniłem pierw jedną, no i efektu brak. Zamieniłem więc kolejną i to samo.
    Co najlepsze odpala normalnie.
    Teraz podejżewam sterownik, jako że był traktowany nie raz płynem do spryskiwaczy i nie czyta sondy ani nawet nie mogę się połaczyć vagiem no to obstawiam jego dalsze uszkodzenie. Nie wiem czy zielono nie zrobiło się w jego wnętrzu. Przymierzam się do zakupu na szrocie z takiej samej meganki i rozebranie go. Nie wiem tylko jak łatwe jest jego rozebranie i przelutowanie tego co zepsute. Albo zamienić go całkiem, immo mam off.

    Ktoś ma propozycje i pomysły prócz gdybania?
    Informatykom polecającym wymienić lub wyczyścić krokowca z góry dziekuję.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tam jest "gumiak" i raczej za dużo grzebania by bawić się w lutowanie.
    Jak rozbierzesz to zobaczysz o co chodzi, wątpię żeby się zalał. Prędzej problem we wtyczce lub skorodowanym złączu na sterowniku silnika.
    Nie zapomnij wyczyścić krokowca :)
  • Poziom 43  
    A zaworki sprawne?
  • Moderator Samochody
    Odkręć sterownik od masy (blachy do której jest mocowany), zaizoluj jakoś i pojeździj
  • Poziom 31  
    Stało się to nagle. Pierw szarpnął podczas jazdy po mieście potem w korku zaczął na 2 cylindry i po chwili zgasł. Ratowałem się tym, że wyłączyłem klimę i jakoś pomagałem sobie gazem. Dziś trasa 160 km i po 20 km gdzie nic się nie działo zaświeciło się EKG, zgasiłem, odpaliłem i było ok, tylko znów nie pracował na wszystkie cylindry. Akurat jak chodził na 2 cylindry to nie pracowała prawa cewka na 2 i 3 cylinder, po prostu otworzyłem maskę i wyciągnąłem fajkę. Przed cewką jakie idzie napięcie? Chciałem sprawdzić miernikiem ale coś powiedziało mi, żebym tego nie robił.

    Jeżeli chodzi o sterownik to jest odizolowany od blachy, w takim plastikowym pudle. Sprawdzałem i nie styka się z masą, nie sprawdzałem, czy na jego obudowie jest masa.

    Nie wiem co robić dalej, chciałem kupić jakiś sterownik i spróbować rozebrać ale szrot do 17... Wtedy wiedziałbym jak rozebrać swój i pomierzyć i porównać.
  • Poziom 21  
    Szukaj drugiego sterownika (czyściocha)i do dzieła
  • Poziom 42  
    Sołtys_Elbląga napisał:
    i nie czyta sondy ani nawet nie mogę się połaczyć vagiem

    Jaja se robisz czy po prostu niczym nie dysponujesz?
  • Poziom 20  
    Może pomylił z Clipem
  • Poziom 42  
    bart.auto napisał:
    Może pomylił z Clipem

    Za często odpowiadasz za kogoś !?
  • Poziom 27  
    Ja obstawiam cewke ale jak chcesz 100% pewności zrób tester diodowy i wepnij się w kable z impulsami wyzwalającymi i się upewnisz co do sterownika.
  • Poziom 8  
    Miałem podobną sytuacje z seciento 900.
    Takze działał jak chciał,palił na 2 cylindry raz był imuls na 2 cewki a raz na jedną.przekopałem kable,wywaliłem alarm,podmieniałem sterownik i nic.
    Winny był odstęp między kołem fonicznym a czujnikiem-zmniejszyłem go i autko smiga do dzis.Nie twierdze ze to na bank to,ale sytuacja bardzo analogiczna
  • Poziom 31  
    hanyes napisał:
    Miałem podobną sytuacje z seciento 900.

    Trochę mu daleko do meganki...

    melas napisał:
    Ja obstawiam cewke

    Podmieniałem jedną nową, potem sprawną od kumpla.

    autoas napisał:
    Jaja se robisz czy po prostu niczym nie dysponujesz?

    Sterownik dostał kilka razy płynem do spryskiwaczy, napisałem już.
    Mam nadzieję, że stałeś obok meganki i widziałeś jak zaprojektowany jest zbiornik od spryskiwaczy i co się dzieje z płynem znajdującym się w środku podczas hamowania. Kolega Przemo92... ileś tam - wie o co chodzi. Połączenie się z nim jest niemożliwe. Czy jeżdżę z sondą czy bez to różnicy w spalaniu ani działaniu silnika nie ma.
    Ja dysponuje jakimś gównem ale mechanicy też by nim dysponowali?
  • Poziom 42  
    Woda dostaje się co najwyzej do złącza i trzeba to zweryfikować
    Czy immo masz sprawne?
    No i jesli masz tylko "gówno" do diagnostyki, to musisz czekać na usterkę permamentną....
  • Poziom 21  
    A od kiedy immo blokuje iskrę tylko na dwa cylindry??????????????
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 42  
    mako110 napisał:
    A od kiedy immo blokuje iskrę tylko na dwa cylindry??????????????

    Myślę "mądralo" o braku komunikacji z powodu usuniętego immo, czasami ktoś zbyt "agresywnie" traktuje przewody we wtyczce sterownika i tnie za dużo....
  • Poziom 42  
    Może to Was rozśmieszy , bo dobrze nie pamiętam - w obwodzie podwójnej cewki jest kondensator w obwodzie kluczującej lub zasilającej. Kiedyś ,kiedyś miałem podobny przypadek w innej "maszynie", wypięcie go pomogło!
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jest kondensator przeciwzakłóceniowy podpięty do + cewki, ale on nie ma nic do rzeczy
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Immo na off to i komunikacji brak, sterownik jak zmienisz immo trzeba będzie zrobić, ja bym gumiaka naprawił, pewnie trzeba przelutować przy sterowaniu, może podmienić kluczujące.Popatrz dokładnie na wtykę sterownika, zielono tam jest a nie bywa... Wiązka, do sprawdzenia żarówą minimum 55W a najlepiej 2*55W i sprawdzasz przewody do sterowania na cewkę.
  • Poziom 21  
    Myślę "mądralo" o braku komunikacji z powodu usuniętego immo, czasami ktoś zbyt "agresywnie" traktuje przewody we wtyczce sterownika i tnie za dużo.........
    Szanowny kolego po takiej operacji zawsze komunikacja ze sterem jest(w tych sterach) i wcale się nie mądruje tylko ty dziwnie piszesz że immo do sprawdzenia jak auto pali :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    mako110 napisał:
    po takiej operacji zawsze komunikacja ze sterem jest(w tych sterach)

    Oj, nie zawsze, poczyta jeden z drugim coś o Oplu lub VW i wytnie komunikację, na wszelki wypadek, znane z praktyki. Jeszcze gorzej jak kombinują ze zworkami, gdzieś wyczytal, coś usłyszał i zwiera...
  • Poziom 31  
    autoas napisał:
    Czy immo masz sprawne?

    Immo nie ma wcale. Rano na zimnym odpala. Wystarczy, że stoję na światłach dłużej jak dwie minuty, czasami minutę i już około 5 km jadę na dwóch cylindrach. 1 i 4. Jak widzę, że czerwone to wyłączam klimę żeby nie zgasł.

    grala1 napisał:
    Sprawdź wtyczkę od sterownika i jego złącze.
    Pisałem o tym na samym początku.


    Myślałem, że kpisz sobie ze mnie dlatego nie odpowiedziałem na początku. Wtyczka sprawdzona, styki wyczyszczone aż złoto wyszło na wierzch.

    autoas napisał:
    Myślę "mądralo" o braku komunikacji z powodu usuniętego immo, czasami ktoś zbyt "agresywnie" traktuje przewody we wtyczce sterownika i tnie za dużo....

    Robiłem to sam i włożyłem w to całe swoje serduszko. Ponad 200 tyś km tak przejechałem. Oczywiście zaglądałem do UCbica i wszystko wygląda jak nowe.

    emeryt2 napisał:
    Może to Was rozśmieszy , bo dobrze nie pamiętam - w obwodzie podwójnej cewki jest kondensator w obwodzie kluczującej lub zasilającej. Kiedyś ,kiedyś miałem podobny przypadek w innej "maszynie", wypięcie go pomogło!

    To tylko kondensator przeciwzakłóceniowy, jak napisał carrot nie ma nic do rzeczy. Bez niego nie ma poprawy.

    Pawel wawa napisał:
    Wiązka, do sprawdzenia żarówą minimum 55W a najlepiej 2*55W i sprawdzasz przewody do sterowania na cewkę.

    Mam ją połączyć aby było 110W 12V czy 24V?

    Teraz tak, jak pisałem na początku, silnik zimny to odpala, nie parkuję pod blokiem bo zanim wyjadę z dzielnicy to pali na dwa gary a w mieście niestety nie ruszy na 4.

    Muszę jechać około 5 km przy 2000 obr/min przy 70km/h lub na czwórce byle mieć te ponad 2000, zauważyłem, że najszybciej jest przy około 2250 obr.
    Dziś odłączyłem kleme z akumulatora, mówię, może coś to da no i dało tyle, że na ciepłym zagadał na wszystkie cylindry już po około minucie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Też wolałbym gumiaka naprawić, ale chodzi o to, że nie wiem jak się dobrać do niego. Tu nie jest jak z kobietą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Więc jeżeli podmiana cewek nic nie daje, to co byłoby Twoim kolejnym krokiem?

    Myślałem, że o tym samochodzie wiem wszystko, ale to mnie przerosło.
    Jak odłączałem kiedyś map sensor zapalało się od razu EKG, teraz albo się nie zapali w ogóle albo po jakimś tam czasie...
  • Poziom 27  
    Jeżeli wszycho sprawdzone ja bym puchę rozebrał polucił troche jeśli nie pomoże to wymiana ECU przecież przecież ceny nie są zaporowe.
  • Poziom 31  
    melas napisał:
    Ja obstawiam cewke

    Sołtys_Elbląga napisał:
    Podmieniłem pierw jedną, no i efektu brak. Zamieniłem więc kolejną i to samo.

    Mimo to obstawiałeś cewki, nawet kiedy zamieniałem sprawną na sprawną.
    melas napisał:
    Jeżeli wszycho sprawdzone ja bym puchę rozebrał polucił troche jeśli nie pomoże to wymiana ECU przecież przecież ceny nie są zaporowe.

    Więc napisz mi, co byś polucił. Sądzę po tej ostatniej wypowiedzi, że już setki takich sterowników rozbierałeś i wiesz co w trawie piszczy.

    Motronic napisał:
    Sołtys podłoży pewną cewkę.

    Podmieniałem pewniaka od sąsiada. Moja jemu też pracuje normalnie.

    Dodano po 51 [minuty]:

    Jestem w takiej desperacji, że nie wiem czy jeszcze nie uciąć wiązki idącej do sterownika i przelutować nowe przewody, może te się zazieleniły w środku jak wody dostały?
    Uciąć tak ze 20 cm każdego i przylutować nowe. Jak to oceniacie?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    Nie. Raz tylko wiozłem dla kolegi butlę w bagażniku, ale to nie ma nic wspólnego :D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Żarówka tak by było 110W 12V oczywiście, chodzi o dość mocne chwilowe obciążenie przewodu, jak będzie ruszony zębem czasu lub po wcześniejszych wkłuciach to się przepali niczym bezpiecznik topikowy.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Jeżeli cewki . tak jedna jak i druga , prawidłowo pracują z innym silnikiem, to tylko dwie możliwości; ECU (kluczowanie na jedna parę) lub OKABLOWANIE. Jeszcze jedno - świece po rozgrzaniu przebijają!
    Kluczowanie można sprawdzić i Sołtys wie jak , okablowanie podpowiedział Paweł , a świece wymieni i uczeń.